וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קישון עושה טוב לביזנס

עפר עין-גל

26.7.2006 / 9:37

אחרי ההצלחה של 'בלאומליך' החליטו יוזמיו לפתוח מקום קישוני נוסף עם דגש על טאפאסים. על התפריט המוצלח של "ארבינקא" חתום השף אייל לביא וקשה ליפול בו על מנה לא טובה

קונצנזוס ופטריוטיות הן מילים שעוד מעט ישובו להיות פאסה. רגע לפני שהן שוב יוצאות מחוץ לחוק, וההתנגחות במיינסטרים תשוב להיות הטרנד הכי לוהט, אני מנצל את ההזדמנות וקופץ על העגלה.

פרט לצבא בלתי מנוצח ותעשיית היי טק להתפאר יש לנו בארץ מטבח נהדר. איכשהו הצלחנו בין המלחמות מהבית ומחוץ, להיות פיינשמקרים לא קטנים כשזה מגיע לאוכל. יש לנו חומרי גלם נפלאים, טכניקות ויכולת מוצלחת לשכלל ולהתאים לעצמנו כל מטבח מהעולם. אולי היעדר מטבח מובהק משלנו יצר כאוס מופלא של מטבחים זרים, שעוברים שדרוג ועדכון בעזרת המרכיבים הטובים שיש כאן.

הטאפאס-בר החדש 'ארבינקא' הוא דוגמה טובה להתאמתו של מטבח הטאפאסים הספרדי לחיך הישראלי. זה מאוד נחמד להיכנס לבר הומה לקראת חצות, להיתקף מיחושי רעב ולגלות שבתפריט מככב לא טוסט-גבינה מעופש, אלא מגוון עשיר ואקלקטי של טאפאסים.

ארבינקא - על שם סרטו של אפרים קישון, מקור לגאווה ישראלית לא מבוטלת - הוא יוזמה של קבוצת החברים דוד חדד, ערן פפר ודן ואסף לביא, שחתומים גם על הבר המצליח 'בלאומליך' (גם הוא קרוי על שם סרטו של קישון 'תעלת בלאומליך').

ארבינקא מ-1967, בכיכובו של חיים טופול, מגולל את עלילותיו של הולל תל-אביבי, חסר אחריות ושונא בירוקרטיה, על גבול האנרכיסט, שמתרגש במיוחד כשהוא לועג לפקחים, פקידים, אנשי עדות המזרח ואנשי העולם התחתון. למרבה הפלא דווקא שוטרת מתחילה שובה את ליבו. כדי לממש את רצונותיו לחיים טובים ובכדי לזכות בליבה של השוטרת הוא מחליט לשדוד את קופת הפיס.

ים-יבשה, קר וחם

בבר ארבינקא החליטו החברים לעשות צעד לכיוון הקולינריה ועל כן שכרו את שירותיו של שף אייל לביא מ'פסטיס' (עוד מקור גאווה לטעמי), שבנה תפריט לתפארת. שילוב נכון בין הים ליבשה (למשל, שרימפס בשמן זית, שום, פלפלים וסלרי – 35 ¤), בין מטוגן לעל הפלאנצ'ה (קלאמרי על הפלנצ'ה ברוטב פיקנטי וכוסברה – 28 ¤; כדורי תרד וגבינת פטה מטוגנים – 22 ¤), ובין מנות קרות לחמות.

על המטבח ביומיום הופקד ניר כרמלי, שלפני כן היה כשלוש שנים ב'בראסרי'.
כל המנות שבחרתי אחרי התלבטות ארוכה היו מצוינות, עשויות היטב בדיוק במידה והוכנו בהקפדה גדולה.
ראויות לציון פלטת הנקניקים (35 ¤), שכללה 2 סוגי בשר מיובש ונקניק אחד, שאמנם לא הזכירו את החמון הספרדי, אבל היו מצוינים והוגשו עם קרוסטינים דקיקים, חרדל גרגירים וחלק, פטריות ופלפל (שאף אחד לא הזהיר שהוא חריף אש...) ופאייה פירות ים בזעפרן ופפריקה (35 ש"ח).
גם הקינוח - סופלה נוטף שוקולד לבן ומריר, ולצידו רוטב אנגלז עשיר בווניל לא אכזב. דוז פואה.

על העיצוב הופקד רועי חמד ('הלנה', 'טצה ד'אורו') וגולת הכותרת שלו היא קיר ובו 150,000 חרוזים מנצנצים, שהושחלו בידיהם האמונות של קן צופים. צוות ארבינקא תרם להם בתמורה כסף למחנה הקיץ.

בימים בהם נפוצה השמועה שא?ם כל הטאפאס-ברים המקומיים, 'טפאו', עומדים לפתוח סניף הרצלייני, זה כיף לדעת שבלב תל אביב יש עכשיו עוד אופציה ראויה בדמות ארבינקא, המספק בר עשיר, אפלולי ושמח עם תפריט טאפאס מעולה.

"ארבינקא". יהודה הלוי 87 תל אביב. 077-3455511. א'-שבת: 19:30 ועד לקוח אחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully