וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייאוש נעשה יותר נוח

רחל אינגבר

27.7.2006 / 13:48

בית הקפה הקטנטן "éthan" בולט בכך שאינו חלק מפס הייצור של הרשתות הגדולות. המקום האירופאי הוא גם מעדנייה שמציעה, למשל, עוגות מפתות של הנס ברטלה

בימים שטופי טילים ושמש כדוגמת אלה שפוקדים את המדינה לאחרונה, הנפש משוועת למעט אסקפיזם. רבים מתושבי הצפון "נמלטו" לבועה של מדינת ת"א המפויחת ועתירת הלחות, והותירו מאחוריהם שובל ירוק ומופגז של צפון פסטורלי. מארחים תל אביביים, שחפצים ביקרם של אורחיהם, וגם סתם אזרחים שרוצים להרגיש לרגע חו"ל בארץ, מוזמנים לעשות גיחה אל בית הקפה הקטן éthan שנפתח לפני מספר חודשים ברחוב פרישמן ומזמן חוויית בריחה ראויה בלב העיר.

אני מודה שבפעמים הראשונות בהן חלפתי על פניו של המקום הקטנטן תהיתי לשם מה הוקם, בלב פרישמן הסואן, כשהנוף המרכזי הנשקף ממנו צבוע בטון. כשנכנסתי הבנתי. המקום הסולידי מהווה אי שחור-לבן מעוצב, ממוזג ונעים בים האפור והמעיק.

בקרבת דיזנגוף, באזור עליו חולשות רשתות בתי קפה גדולות כמו 'ארומה', 'קפה ג'ו' ו'אספרסו בר' זה כבר כמעט נדיר למצוא בית קפה קטן ונישתי כמו éthan ובכך סוד קסמו. מיד ניתן להבחין שהוא לא חלק מפס ייצור, הדבר ניכר כבר בדוגמית השוקולד של ולרונה שמוגשת לצד הקפה, מלבנית מוארכת ועטופה פלסטיק שחור. הקפה עצמו, גאוות המקום, מיוצר בקלייה ייחודית, מבוסס על טעם דרום אמריקאי. טעמו חזק, אך כזה שהמרירות לא משתלטת עליו.

המבחר אופייני לבתי קפה מסוג זה, אך מוגש בנימה אישית: יש ארוחות בוקר שמוגשות לאורך כל היום (22-29 ₪) , כריכים (למשל, עוף ואבוקדו, רוקפור ואגוזים שניתן לרכשם גם כחצאים - 19-32 ₪) סלטים מגוונים, קישים משתנים (פלפלים קלויים, תרד וגבינת עיזים - 32-38 ₪), מאפים (10 ₪) ועוגות מסיביות יותר (22 ₪)

גרנולה עם חלבה ופיסטוקים

ארוחת הבוקר הגלילית (29 ₪) שניסיתי הייתה טעימה ומשביעה, גם אם מרכיביה כשלעצמם בנאליים למדי, והכילה פרוסות מעוגלות של לחם פרג קורקטי בטעמו, גבינת פטה עזים נימוחה - שלמרבה הפלא לא דבקה בה ארומה עזית שלא ממש אהובה עליי, פנכות של חמאה, ריבה וגבינת שמנת, סלט עלים קטן וכדור סלט טונה. הטונה כלל אגוזי מלך, אך נעדרו ממנה העגבניות המיובשות שהובטחו בתפריט, כשחקרתי בעניין הסתבר שבשל טעמן המר הוחלט במטבח לוותר עליהן. קצת חבל שלא היה יידוע מוקדם בעניין.

ארוחת הגרנולה (28 ₪) אופיינה באנינות ויזואלית בהתאם לקו המנחה של המקום. היוגורט הוגש בצלחת חרסינה אובאלית, ולצדה, בכלי זכוכית שנראה כאילו נלקח מסלון וינאי, פוזרה בנדיבות גרנולה פריכה ומתפצפצת עתירת פיסטוק, חלבה, גרעיני דלעת ופצפוצי אורז.

המקום, ובו מספר מצומצם של מקומות ישיבה, אוכלס באותה שעה במעט אנשים, אשה שישבה בגפה עם קפה ומאפה (15 ₪) וזוג ברנז'אי של שחקנית ובמאי, שלמרות החום בחרו לקיים פגישת עבודה סביב שולחן על המדרכה בחוץ. בפנים ווסת המזגן לדרגת הקור האולטימטיבית.

בהמשך לאותה הרוח האנינה השלטת, éthan מהווה גם בית ממכר ליינות בוטיק ישראליים (60-160 ₪), חליטות וקפה, גבינות צאן (17-18 ₪ ל-100 גרם), עוגיות מאפים, קינוחים של הנס ברטלה, לחמים ומאפים של 'לה פנריה' ברעננה, שוקולדים של ולרונה ולינדט, שמנים מתובלים, חומצים איכותיים ועוד. מי שרוצה לטעום לפני ההחלטה לרכוש, יכול לסור למקום בימי שישי בצהריים, אז מתקיימות שם טעימות.

את החוויה כולה ניתן להגדיר כהסחת דעת אורבנית, אידיאלית ואינטימית. בזמן שהמתנתי לחשבון השקפתי מבעד לכסאות האירופאיים בחוץ באשה, שפסעה בחוץ עם מטריה אלגנטית. זו סוככה עליה מהשמש הקופחת ולרגע באמת הרגשתי במקום אחר.

éthan coffee & more, פרישמן 45, תל אביב, טלפון: 03-5272040. פתוח: א' – ה': 08:00 - 22:00, ו' 08:00 - 17:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully