וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברמה של מגיפה

תיגל נשיא

31.7.2006 / 11:05

כל כך הרבה מסעדות מתהדרות בתפריט בריאותי, עד שבקרוב יהיה לא נעים לצאת ולהזמין סתם המבורגר. 'אסף ארטיזנל' ו'מסה' ואפילו מסעדת 'הפיל' מצטרפות כעת לרשימה

לפעמים נדמה שמרוב בריאות כבר לא רואים את האוכל, או לפחות את ההנאה שבו. הרי היום לאכול כך סתם המבורגר, כזה מבשר ולא מטופו, נחשב כבר לעבירה פלילית כמעט.

הדיון מה בא קודם, הטרנד במסעדות או הביקוש של האנשים, הוא בערך כמו זה אם דוגמניות רזות כי ככה גברים רוצים או אם גברים חושקים ברזות בגלל הפנטזיה להיות עם דוגמנית. בכל מקרה, אנחנו רואים יותר ויותר את המילה "בריאות" בתפריטים. ואם בעבר היתה תקפה הנישה הזו אך ורק למסעדות על טוהרת האורגני כמו Humanature, קום איל פו או עלים ירוקים (שמסתמנת כארומה החדשה, עם סניף נוסף ברמת גן), הרי שכיום נכנעות לתכתיבים גם מסעדות שבריאות היא לא האסוציאציה הראשונה שעולה כשמזכירים את שמן.

ב'אסף ארטיזנל', הביסטרו-פטיסרי של השף קונדיטור אסף לוי, מציעים, לצד התפריט הרגיל הכולל מגוון פחמימות בצורת קישים ועוגות, גם תפריט מיוחד בדגש על תזונה נכונה ומאוזנת. בעתיד הם מתכוונים לציין לצד כל מנה בתפריט גם את טבלת הרכיבים שלה ואת ערכו התזונתי של כל אחד מחומרי הגלם. בין מנות הבריאות תוכלו למצוא סלט עוף אסייתי, פילה מוסר בליווי ירקות מאודים וסלט לבנוני עם גבינת פטה 5% שומן.

עוד מסעדה שעד היום נהגתה במשפט אחד עם נהנתנות ולאו דווקא עם שמירה מתישה על משקל, היא 'מסה'. השף אביב משה התבסס על ספרות מקצועית העוסקת במזון בריאות ובערכים תזונתיים כשהגה את המנות החדשות, שמוגשות בנוסף לתפריט הרגיל של המסעדה. התפריט החדש מורכב ממנות מופחתות שומן וקלוריות שעשויות ממוצרי מזון עשירים בערכים ובסיבים תזונתיים כגון כוסמת, ירקות אורגניים ודגים. בכך מצטרפת 'מסה' למסעדות כמו 'רפאל', 'קלואליס' ו'ג'קומטי', שמציעות בנוסף על התפריט הרגיל גם מאכלים מופחתי קלוריות ושומן. בין המנות הראשונות בתפריט הבריאות של 'מסה' תמצאו סשימי דג ים עם שבעה סוגי ירקות וקרפצ'ו של סינטה כבושה. בין העיקריות תוכלו למצוא פילה לברק אפוי עם טחינה יוגורט ומעטפת עלי גפן ופסטה מקמח כוסמת ופירות ים.

ועכשיו באווירה משפחתית יותר. מסעדת הפיל הוותיקה מדביקה פערים ויוצאת במבצע חדש לחודשי הקיץ, שגם הוא עומד בסימן הבריאות. ארוחה הכוללת סטייק חזה עוף במרינדה, סלט ירקות ובקבוק של מים מינרליים ב-40 שקל בלבד. אז כנראה כבר אין לנו תירוצים להשתולל.

'אסף ארטיזנל'. התומר 28, רמת השרון, טל' 5498333.
'MESSA'. רחוב הארבעה 19, טל' 6856859.
'הפיל'. בני אפרים 276, טל' 6487570.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully