וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהוד - לא מה שחשבתם

עפר עין-גל

3.8.2006 / 7:57

מהיכרות של מפיקה ומעצבת פנים בגן של הילדים, נולד ה-בראסרי של יהוד והסביבה. עכשיו מציינים ב"לחם יין" תפריט לילי חדש, אנין ומוזל שייפתה את הבליינים

מקומות אוכל שחיים סביבם חתולים תמיד מעוררים אצלי חיבה מיוחדת. יכול להיות שפקחי העירייה או מחלקת התברואה יחשבו אחרת, אבל מבחינתי מי שיש בו את הזיק הרחום ודואג לחתולים, הוא איש יותר טוב. החתולים לדעתי, משיבים לו טובה ביצירת אווירה ביתית ומיטיבים במידת הצורך לשבור את הקרח בבליינד דייטס.

ב'לחם יין' קיבלה את פנינו במרפסת הנאה 'חתולת הבית' האפורה. אין לה שם, אבל יש לה מבט ששווה מיליונים, ואחריה הגיע עוד חבר, צעיר בגיל, אך גמלוני כנער מתבגר. לדידי, המקום כבר סומן כהבטחה.

דגנית עמיחי, מפיקה לשעבר, ורונה פרדיס, מעצבת פנים, הגשימו את חלומן של לא מעט נשים. לפני 7 שנים מאסו השתיים בקריירות הקודמות שלהן ובעקבות פגישה בגן הילדים וקליק טוב החליטו להקים בית קפה קטן ביהוד.

היום בפרוס שבע שנים טובות מאוד, הן הפכו לגרסה המקומית הבלתי מעורערת של הקופי בר/בראסרי התל אביבים. ב"לחם יין" יש תפריט מגוון, שכולל אפילו מנות מופחתת קלוריות, תפאורת ביסטרו קלאסית אופנתית עם שלל סידורי פרחים ונרות וגם 57 עובדים.

בצהריים ובערב המקום עמוס לעייפה בלקוחות מקומיים קבועים מיישובי הסביבה וגם בכמה תל אביבים שהחליטו 'לצאת מהעיר'. עכשיו החליטו השתיים להתמקד בלילה ובצעירים. "זה לא שחסרים פה צעירים בערב", אומרת עמיחי, "אבל אנחנו רוצים למשוך אותם גם ללילה". המקום לא מתאים לכאלה המחפשים פיק-אפ בר סליזי, אבל עבור זוגות וחברים שבא להם על ערב באווירה טובה ואחלה אוכל - זו בהחלט אופציה, חבל שייסעו לתל אביב".

כדי לקדם את הרעיון בנו השתיים תפריט ספיישלים לילי, שמשתנה מדי שבוע. בנוסף הן מציעות בלילה 15% הנחה על כל התפריט, כולל האלכוהול.

ישראלים אוהבים רטבים

בתפריט השבוע, למשל, הן הציעו סביצ'ה טונה עם קרפצ'ו סלק (24 ש"ח) , שמוגש עם חציל קלוי, מחית אבוקדו ורוטב יוגורט סמיך מעל. המנה קיצית וטעימה, למרות שיש תחושה שהטונה מיותרת - טעמה העדין נעלם ברעש הפרודוקטים האחרים.

הסושי (31 ש"ח), שאיך אפשר בלעדיו, עם דניס, צנון וגזר, מוגש בטמפורה וטעים מאוד. לצדו מגישים שם מיונז וואסבי, שהולם פלאים את החיבה הישראלית להניח כל דבר ברטבים.
מהתפריט הרגיל, בעקבות המלצה, הלכנו על טורטייה עוף טנדורי שמוגשת עם רוטב סלסה, ממרח אבוקדו (קנוי יש לציין) וזיתים. מנה מצוינת ומדויקת.
מהעיקריות אכלנו פילה הבקר ברוטב יין אדום (87 ש"ח), שמוגש עם גרטן ושעועית ירוקה מוקפצת עם שום וצ'ילי, מנה שהיתה מעולה לחלוטין. הנתח היה ברמה של דוז-פואה והשתלב פלאים עם הגרטן המקצועי.

מסתבר שמנות לא מתחכמות ועשויות לעילא שובות את ליבי, ממש כמו חתולים. הפסטה פנה ביין אדום עם פילה בקר, פלפלים קלויים, בזיליקום ושעועית ירוקה (58 ש"ח) צלחה גם.

נעים וטעים בלחם יין ונראה שבני המקום הולכים אחרי עמיחי ופרדיס בעיניים עצומות. עכשיו רק נשאר לכבוש את שכבת הבליינים המקומית ולרוץ לראשות העירייה.

'לחם יין'. דרך החורש 4, קריית סביונים, יהוד. 03-6321793/4

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully