וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו ציור על צלחת

עפר עין-גל

7.8.2006 / 7:50

אחרי שאמנון ליפשיץ בישל במסעדות בארץ והאכיל את קברניטי הבידור באמריקה, התבקש לחלוטין שהבר שלו יהפוך למסעדה. עכשיו הוא מציע גם ברנאץ' סופ"ש מוקפד. האגס-בנדיקט טעים רצח

כחצי שנה מיום שנפתח 'ליפשיץ' כבר אפלולי- שכונתי, עם טאפאסים משובחים, על חורבות הבר המיתולגי 'שניידר', החליט הבעלים והשף אמנון ליפשיץ לחזור לכור מחצבתו ולהפוך עורו לביסטרו.

המקום עבר שיפוץ בסיסי שהקטין את הבר, הגדיל את שטח השולחנות והבהיר מעט את הקירות, כיאה לביסטרו קטנטן. על הקיר נותרה תמונה מרשימה של האבא, אורי ליפשיץ, ובמעלה המדרגות המובילות לשירותים נשאר גוף התאורה הדרמטי שפירזל אחיו גיורא, חרש הברזל.

את דרכו המקצועית התחיל ליפשיץ ב'בליני', משם עבר ל'איל פאצו' ואז עקר לארבע שנים לניו יורק, שם התמחה גם במסעדת 'נובו'. כעבור זמן מה פתח קייטרינג משלו והאכיל בין היתר את פיותיהם מלאי הגלאם של קברניטי דיסני ו- HBO. עם שובו ארצה חבש את כובע השף בטאצה ד'אורו בנווה צדק, עד שפתח את הבייבי שלו.

עם רזומה שכזה, בחירתו של ליפשיץ בבר נראית מוזרה, ואולי בשל כך הוא התעקש והרכיב תפריט טאפאס מושקע לצד האלכוהול, שהלך ותפס נפח עד הטרנספורמציה הנוכחית.

המממ, זו יכולה להיות קומפוזיציה מעניינת

ליפשיץ הרכיב תפריט ביסטרו מהודק ובו הציע לראשונות מנות כשרימפס בחמאת מרווה עם שקדים וגבינה כחולה, או קרוקטים של כמהין ופרמז'ן (27-36 ש"ח), ולעיקריות סינייה בורי, או שוק אווז עם ירקות שורש רכים ברוטב כהה (56-72 ש"ח). כעת הוא מוסיף לפנים החדשות את תפריט הבראנץ' הכה הכרחי (מוגש כרגע רק בסופ"שים)

גם הפעם בנה ליפשיץ תפריט פשוט וענייני, שמציע מגוון נאה ומוקפד של מנות עם שימת לב לפרטים והכי חשוב - טאץ' אישי. את מנות הבראנץ' מקדים מגש ועליו תלולית לב?נ?ה, חצאי עגבניות מיובשות בשמן זית, חמאה, זיתים סורים, גבינת פטה וריבה, שהזכירה בטעמה קומפוט ביתי. אופציות הפחמימה היו מרשימות לא פחות - מאפה קטנטן מבצק עלים לצד כמה סוגי לחם טריים.

ביצת העין עם תרד וריקוטה הייתה מעולה. הריקוטה והתרד עדיני הטעם השתלבו בחלמון שהתפשט בצלחת כאילו הייתה בד של ציור. זו מנה שהולמת בעיקר את אלה שמחפשים בבראנץ' בעיקר את הברקפסט ופחות את הלאנץ' (44 ש"ח).

אבל ההצלחה האמיתית של 'ליפשיץ' היא האגס-בנדיקט. ליפשיץ רקח ואריאציה עדינה של ביצים עלומות על אינגליש מאפן מסורתי, אך את רוטב ההולנדז הכבד ועתיר הכולסטרול, החליף בקרם חרדל מעולה. בין לבין נח בייקון קריספי וכמה עלים ירוקים שנטבלו ברוטב ובחלמון. המנה היתה טעימה רצח ואסטטית כל כך, שאין לי ספק שאם היה נכנס לשם איזה אמן מוביל הוא בטח היה מוציא מזה קומפוזיציה נפלאה לעבודה הבאה שלו (48 ש"ח).

יש גם פרנץ' טוסט עם ברי ואגוזים קלויים (42 ¤), לחובבי הבריאות יש סלט קינואה עם עוף, מנגו, צלפים ובזיליקום (42 ¤) ולמאותגרי הקיבה שאוהבים אוכל כבד בבוקר - קלאמרי מטוגן עם רוטב יוגורט, לואיזה וכורכום (38 ¤), או סנדביץ' רוסטביף עם מיונז, חרדל, רוקט ועגבניה (42 ¤).
הדיל כולל גם שתייה קלה (וחבל ששמים במיץ התפוזים הטבעי קרח בלי לשאול), וקפה. להשלמת החוויה מבחר קוקטיילים כקיר רויאל, מימוזה, סנגריה אדומה/לבנה וקייפריניה תפוז (20 ¤).


"ליפשיץ בר". בן יהודה 155, תל אביב. טלפון 5272517-03.
הבראנץ' מוגש בשישי ושבת בין 11:00-17:00. רצוי להזמין מקום מראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully