וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלוח הוא המתוק החדש

נגה משל

10.8.2006 / 0:11

המציאות מטורפת? נסו את קינוחי השפים החדשים: גלידה מגבינה בולגרית וממתק עגבנייה עם קרקר חצילים. זה דווקא הגיוני פוטיפורים מירקות

השף של אביב משה ממסעדת 'מסה' מציע עכשיו קינוחי ירקות שמוגשים על צלחת לבנה ומוארכת ויש ביניהם עלי גפן ממולאים שעברו מספר בישולים ומולאו בקרם אגוזים, דפי סלק מסוכרים, ממתק חציל שיובש בתנור עם מי סוכר והפך לקרקר קריספי וסוכריית עגבנייה עם אבקת סוכר, שגם היא עברה טיפול בחום. עוד מככבים מקלות גזר בג'ינג'ר, קינוח שומר באניס ודלעת עם גבינת עזים ומקפא פרג.

אביב משה מספר שמדובר בעצם בפטיפורים של ירקות שהרעיון ליצירתם הגיע מהמבט הכללי שלו על המטבח. "העניין הוא להוציא מכל דבר יותר ממה שקיים בו ולשחק עם חומרים. עגבנייה לא צריכה להיות רק בסלט." משה טוען שהקינוח מתאים לאנשים עם ראש פתוח ושהמלצרים מספרים שהוא מככב בהזמנות.

אם חושבים על זה לעומק זה לא כל כך מוזר כמו שזה נשמע. כמעט כל דבר שמבשלים בסוכר הופך למתוק וטעים. ריבות, למשל, כבר מזמן מייצרים מעגבניות שרי ובצל. סלק אנחנו מכירים היטב מחמיצת סלק צוננת עם שמנת חמוצה ואפשר להתווכח אם זו מנה ראשונה או אחרונה. גזר ודלעת כבר נראים טבעיים בעוגה, וקינוח פשוט של דלעת בסירופ סוכר, הידוע בשם 'קאבק', מאוד פופולרי בטורקיה. הוא מוגש שם עם טחינה גולמית ושברי אגוזים.

סורבה של בולגרית

השף עומר זרניצקי מ'ברקרולה', הביסטרו-בר בכפר סבא, מנסה גם הוא לרגש עם קינוח לא שגרתי. זרניצקי, בניגוד למשה, נשאר בתחום הפירות (אם כי, למען האמת אבטיח הוא ירק ולא פרי) ורקח את הווריאציה שלו לאחד ממרענני הקיץ הכי ישראליים שיש: אבטיח עם גבינה בולגרית.

הגרסה של זרניצקי היא מרק אבטיח צונן, המוגש עם חתיכות פרי וסורבה של גבינה בולגרית, נענע ומאפה פיקנטי של פרמז'ן ותבלינים. המנה עובדת על העיקרון של מתוק ומלוח ורק משנה מעט את מצבי הצבירה של החומרים, שכבר הפכו כאן לזוג ידוע ושגור. בשביל הטאץ' האחרון הוסף למנה גם מקל פרמז'ן תבלינים פיקנטי.

'מסה', הארבעה 19, תל אביב 03-6856859
'ברקרולה', עתיר ידע 13 א.ת החדש כפר סבא, 09-7669606

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully