וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטון תעשה לי ילד

עפר עין-גל

14.8.2006 / 0:09

מה לא אמרו עליו - שהוא צעיר ומבטיח, שהוא חולה סקס ושיש לו פה ג'ורה. הכול אולי נכון, אבל הבראנץ' החדש של אבי ביטון ב'אדורה' מוכיח שוב שיש לו חיך מאלוהים וידיים של זהב

לא אני המצאתי את הטרנד של שפים סלבס. זה התחיל מחו"ל וממשיך כאן בארץ. מומחי קולינריה טוענים שהמגמה הזו רק תלך ותתחזק, ובקרוב שפים יכבשו את הפריים טיים.
חיים כהן הוא מזמן קונצנזוס, ישראל אהרוני הוא מעצמת תקשורת, אבל התותח האמיתי שלי הוא אבי ביטון, השף של מסעדת 'אדורה'.
מה לא אמרו עליו. שהוא צעיר ומבטיח, שהוא חולה סקס ושיש לו פה ג'ורה. והכל נכון. אבל כשהאריזה הזאת מגיעה עם יד של זהב, קסם אישי של מאדר פאקר וחיך מאלוהים, זה הופך לחוויה אמיתית.

ביטון היה סו שף של ניר צוק תקופה ארוכה, והסתובב גם ב'רפאל', אבל מאז שפתח את 'אדורה' לפני כשנה וחצי, עם שני שותפיו, הזוג דורון נחמן והילה אבנת - שגם עיצבו ושיפצו יחד את המקום הקטנטן - הוא ממצב את עצמו כהבטחה מתממשת אמיתית.

בעיניי הבחירה שלו לא לתפוס איזה משקיע עשיר שיפנפן אותו על מסעדה ענקית עם נוף לים, אלא ללכת על בייבי משלו, שיגדל לפי מידותיו מעוררות הערכה. אני גם מוריד את הכובע בפני ההחלטה שלו לא לקפוץ לתכנית בפריים טיים אחרי תפריט אחד מוצלח. ביטון אולי צמא לחוגי הערצה, וזה לגיטימי, אבל הוא בונה אותם בקפידה ראויה.

השבוע הכניס ביטון ל'אדורה' את תפריט הבראנץ' שלו ומבחינתי זאת סיבה לחגיגה. האמת, אחרי שני תפריטים מאוד מוצלחים, זו גם סיבה טובה לבדיקה מחודשת, שכוללת פחד קטן בלב, שרק לא יאכזב, שרק לא יאכזב...

תגיעו ולו רק בשביל הביצים בקן בורגיניון

אז אם נקלעתם למתח, אני אחסוך לכם אותו, אכזבה לא היתה שם. תפריט הבראנץ' מורכב מטאפסים קטנים או מארוחות בראנץ' שכוללת מנה עיקרית ובמחירה כלולים גם קפה, שתייה קלה, סלסלת פחמימות יצירתית במיוחד (עם עוגת גזר קטנטונת, לחם השאור המפורסם של המקום ומאפה בצק עלים עם שקדים) ו-4 צלוחיות קטנות ובתוכן קונפי שום, אריסת עגבניות מיובשות, ריבת חציל וקינמון טעימה אש וכדורי חמאה.

מבין המנות הקטנות מסבחת החצילים בטחינה העדינה והקרמית, שמעליה בשר עגל טחון עשוי לעילא הייתה מדהימה (15 ש"ח). השרימפס בשמן זית וזעתר, עם טעמי גריל עזים, על קרם חצילים (22 ש"ח) לא נפלה ממנה. סלט טבעות הקלאמרי, העגבנייה והבצל הירוק על טחינה היה טעים, אם כי באופן אישי השילוב הרטיט אותי פחות (21 ש"ח).

מתפריט הבראנץ' שקשוקת המרגז (שנעשות במקום) הייתה מצוינת ועשירת טעמים (46 ש"ח), אבל המנה שלשמה שווה באמת להגיע לאדורה היא הביצים העלומות בקן בורגיניון (52 ש"ח). תעשו לעצמכם טובה, וכשאתם צריכים נחמה בשבת בבוקר לכו לשם. שתי הביצים נחות בתבשיל של קוביות בקר וגזר, ברוטב ציר בקר ויין אדום מעווווולה. החלמון מתפרק לתוך הקדירה הקטנה, מסמיך את הרוטב ועושה פלאים.

עוד יש שם לבחירה פרנץ' טוסט, אגס בנדיקט שאי אפשר בלעדיו, מוזלי ופריטטת קונפי עגבניות שרי, גבינת עזים ועשבי תיבול (30-56 ש"ח).

לקינוח כדי להבטיח שכל השבוע הבא יהיה למה להתגעגע לכו על הזאכר טארט, שמעליו גנאש שוקולד לבן ברוטב וניל והל. זה קינוח נדיר ועומד לטעמי במקום מצוין בחמישייה הפותחת של הקינוחים המקומיים.

הבראנץ' מוגש בשבת בין 9:00-13:00.
'אדורה'. בן יהודה 227 תל אביב. 03-6050896 (מה-22/9 עד ה-14/10 אדורה תיהיה סגורה, כי ביטון יבלה את חופשתו בתאילנד).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully