וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא זאת מרמת השרון

עופר עין-גל

15.8.2006 / 0:04

היא קטנטונת, נמרצת ויש לה ניסיון. השפית אילה ארוך, שפתחה את ביסטרו 'עדנה' בת"א, רק צריכה להתגמש בעניין החמאה והצרפתיות כדי שהמקום יהפוך ללהיט

כשהחוויה שאתה יוצא עימה ממקום היא מעורפלת, כדאי להתחיל מהסוף: 'עדנה' זה אחלה מקום. האוכל לא כל כך פוליטקלי קורקט מבחינת אחוזי השומן, אבל המקום נאה והאוכל נעים, לא חף מבעיות כמובן, אבל אף אחד לא מושלם.

בעלת המקום והשפית אילה ארוך (32), מגדירה אותו כביסטרו ארצישראלי. לטעמי הוא הרבה יותר ביסטרו צרפתי, מאגן ים תיכוני, לפחות מבחינת העדפת החמאה על פני שמן הזית וסמיכות הרטבים.

הצצה ברזומה של ארוך מסבירה את החיבה לחיך הפרנקופילי. היא פתחה בלימודים ב'קורדון בלו', שמעולם לא סיימה כי העדיפה לרכוש פרקטיקה במסעדות כ- le procop, l'apart, ו- chez paul, ומאז שובה ארצה עבדה בכמה מקומות. אבל כנראה שהמנות הקלות מ'קום איל פו', או התפריט הים תיכוני ב'מנטה ריי' השפיעו עליה פחות.

נא לגוון עם פירות העונה

התפריט שבנתה ב'עדנה' הוא אופנתי ומעודכן, עשיר בבשר ודל בדגים (פרט למנת סביצ'ה דג ים בראשונות). מהחלון הקטן המיועד להוצאת המנות, אפשר להציץ על ארוך הקטנטונת ומלאת המרץ טורחת במטבח, והמנות הראשונות לא איחרו לצאת משם בזו אחר זו.
רצועות האנטרקוט הצלויות על עלים ירוקים, עגבניות שרי ופירות עונתיים, ברוטב ויניגרט בלסמי (29 ש"ח) היה טעים, והגיע עם אקסטרה רוטב בצד, למרות שלא היה בו כל צורך. גם קבבוני הפטריות (פורטבלו, שמפיניון וירדן) וגבינת העזים (27 ש"ח) היו טעימים אם כי מעט אנמיים, והגיעו על סלט בייבי עם פירות העונה (שוב).

צלעות הטלה בעשבי תיבול ושום, שהוגשו לעיקרית, אכן נראו צעירות (על פי גודלן) אך היו רוויות בשומן. הרוטב שלצדן: ציר הטלה, קרמל ובצל ירוק היה מעולה לחלוטין (88 ש"ח). בנאליות מסוימת נרשמה במנת כבדי העוף עם השזיפים, אך היא הייתה טעימה מאוד והתאימה פלאים לפירה החרדל.

מחווה לאמא

לצד העיקריות הגיעה שעועית ירוקה ותרד מוקפצים בחמאה, ופטריות ירדן ושמפיניון, גם הן בחמאה. שתי התוספות היו מצוינות, אם כי לא מומלצות לשומרי הגזרה. הקינוחים נעשים במקום (19-29 ש"ח). לכו על מוס שוקולד בלגי טעים ומלבי הל קליל עם מרק פירות יער מעל.

'עדנה' פתוח כחודש וקרוי על שם אמה המנוחה של ארוך, שתמונתה מחממת הלב מתנוססת בגאון מעל הבר. כשהאם חלתה, עזבה ארוך את כל עיסוקיה כדי לטפל בה והכינה מהבית קישים ולזניות אותם מכרה לבתי קפה. עכשיו ב'עדנה' היא מגשימה חלום. אישיותה המקסימה וסיפורה הנוגע ללב באמת עושים חשק שהמקום יצליח. אין לי ספק שעם הידוק הפרטים הוא יהיה להיט.

לאור פתיחתי עם הסוף, אני מרגיש צורך לקנח בהתחלה. רגע לפני שהגעתי לעדנה צפיתי בחדשות. לביסטרו נכנסתי עם משא כבד של חיילים הרוגים ומלחמה. החוויה שאיתה אתה מגיע למקום משפיעה מאוד על יכולתך ליהנות. בדרך כלל הרקע לבואי לא מעניין ועל כן לא נכתב, כאן אני חושב, שכשלצד המנה העיקרית נחה כל הזמן ידיעה מרה מלבנון, לארוך היה אתגר קשה במיוחד.

'עדנה', לילנבלום 18, תל אביב, 03-5107878. פתוח: א'-ד': 12:00-23:00, ה'-שבת: 12:00- 00:00 .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully