וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחורה מולטי פונקציונלית

רחל אינגבר

16.8.2006 / 7:17

בוקר מנומנם, ארוחה דשנה או דרינק על הבר – 'מארי' בנוה צדק נותנת מענה לכווולם. המנות מוקפדות, אבל ייתכן שהדיירת החדשה בשכונה תצטרך להחליט מה היא רוצה להיות יותר

שכונת נוה צדק מקושרת בתודעה שלי לדייטים. מעבר לעובדה שהרחובות הצרים על בנייניהם העתיקים מקסימים ולאוויר יש ריח רומנטי, תמיד אפשר למצוא בה חנייה. לאור היתרון הזה ולאור היותה פאן מסוים של "תל אביב האחרת" החלטתי להפגיש אותה עם בני משפחתי שבאו מהצפון.

הצפוניים שלי עיקמו את השפתיים למראה השרשרת הלא רציפה של בתי הקפה האינטימיים והחשוכים ודרשו את העממי - מקום המוני ומואר. שיטוט קצר לא העלה דבר, וכך מצאנו את עצמנו סועדים ב"ברירת מחדל", מלהגים על כדורגל ואקטואליה לאור נרות.

כששמעתי על 'מארי', בית-קפה מסעדה שנפתח לאחרונה מול קולנוע עדן המנוח, חשבתי שאולי הוא יתאים קצת יותר למשבצת המפוקפקת. כשביקרתי בו הבחנתי מיד שהוא ממשיך באותו קו אפלולי של אחיו לשכונה - מרוהט בסגנון שנות ה-50 עם ספות קטיפה ירוקות, כסאות מרופדי משענת, רצפת פרקט חומה, ווילונות קרם שחוצצים בעדינות בין הנוף שבחוץ והנורות החומות כתומות שמפיצות אור רך בפנים. במבט שני גיליתי שיש בו גם משהו מהפרוזאיות, אותה פשטות שכונתית שניכרת באופי הנינוח של השירות ושל היושבים במקום.

'מארי' הוא בית קפה מולטי-פונקציונלי, הנותן בו זמנית מענה לאלה החפצים בארוחה מלאה, בכוס קפה או באלכוהול. והכול באווירה רגועה והרמונית, בלי שאף אחד יפלוש לטריטוריה של משנהו. בנישות הישיבה השונות ניתן למצוא שולחנות זוגיים, שולחנות מרובי מושבים, ספות וגם בר מלבני ארוך.
בשעת בין ערביים, לצלילי ברי סחרוף לא משתלטים, היו שם צעירים שהרגישו חופשיים להניח רגליים על הכסא, בחור עם לפ טופ וכלב וחברה נוספים שישבו על הבר עם עיתון או סיגריה.

אני גם כזאת וגם כזאת

בהמשך למגמת הגם וגם, התפריט, בניצוחו של השף לאון אלקלעי (ג'קו, אודטה, ג'ירף), מורכב ממבחר מנות ראשונות, עיקריות, קינוחים ומשקאות חמים, קרים ומשכרים במחירים סבירים ביותר.

אני ומ' התיישבנו בחלק "המסעדתי" של המקום ובחרנו לחלוק מנה ראשונה טעימה וגדולה של חציל בלאדי בטחינה (28 ¤), הטחינה המתובלת לעילא הייתה דחוסה ועשירה בטעמים, מעוטרת בצנובר ופטרוזיליה, וכצפוי, הייתה מושלמת לצד החציל הקלוי. לעיקרית ניסינו ממנות הים, שנוכחותן בולטת בתפריט: השרימפס (69 ¤) הגיעו ברמת נגיסות אופטימלית ושחו ברוטב שמנת, למון גראס, שום, עגבניות, צ'ילי וג'ינג'ר עדין וערב לחיך. פילה המוסר (56 ¤) הוגש על מצע מג'דרת קינואה ועדשים. נתח הדג היה טרי ועסיסי, המג'דרה הייתה סבירה אך ניכר שחוממה מחדש והדבר פגם מעט בטעמה. בצד נחו עלים ירוקים בבלסמי ועגבנייה פרוסה שלא ממש השתלבו במנה.

בתפריט יש גם סלט אטריות צלופן וקלאמרי (39 ¤), נקניקיות מרגז (20 ¤), קרפצ'יו סלמון (34 ¤) וכריכים (28 ¤). מבחר העיקריות כולל שניצל טמפורה עם פירה (49 ¤) או אנטרקוט (85 ¤). ויש גם ארוחות בוקר שמוגשות לאורך כל היום (37-38 ¤).

לצד הקפה הסטנדרטי (9 ¤ להפוך קטן) קינחנו בכנאפה (22 ¤) עילאית תוצרת המקום, שהייתה מוצלחת בייחוד בזכות הקריספיות הנדירה של האטריות הדקיקות החרוכות מעט, שעטפו את הגבינה. טראפל השוקולד (18 ¤) הגיע בצורת קרם שוקולד איכותי נטו, דחוס בגביע זכוכית צר.

המנות והקינוחים הטעימים, מעידים על שליטתה של מגמת הבייסיק בתפריט. האוכל מוקפד ועשוי מחומרים משובחים אך לא ניכר בו מעוף יוצא דופן. האופי האקלקטי למרות יתרונותיו המודולריים, יוצר תחושה של מקום זורם שעדיין לא החליט מה הוא רוצה להיות. נתוני הפתיחה, בכל מקרה, יוצרים פוטנציאל וציפייה לעתיד מבטיח.


'מארי', רח' פינס 27 פינת רח' לילנבלום 1 נווה צדק, ת"א.
טל:03-5100989. פתוח: כל השבוע מ07:00-חצות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully