וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הו ז'יל, זה לא רגיל

עפר עין-גל

23.8.2006 / 0:04

אהילים מארגזי פלסטיק, טאפט ממכלי שמן. הצרפתים שפתחו את בית הקפה החדש בטשרניחובסקי בת"א לא רק ממחזרים יפה, הם גם מצטיינים בביף סטרוגונוף ובפנקוטה למון גראס

אמנם לבית הקפה שהחליף את עלי בבא האהוב שנסגר בטרם עת, עדיין אין שם, אבל אג'נדת מיחזור יש שם ועוד איך.
ז'יל ברוז'ל ואיב בן שמחון התעקשו על קפה שיביא את רעיון המיחזור לדרגת גאונות, ועל כן שכרו את שירותיה של המעצבת בריז'יט קרטייה, שבין היתר מכינה בסדנתה שבנוה צדק, מעילים משקיות פלסטיק ומגובלנים כמו גם חולצות וסוודרים מפסולת של מתפרות ומפעלי צמר. את רוב יצירותיה היא מוכרת בניו יורק וחלקן נמכר גם ב'רזילי'.

למשימת עיצוב הקפה רתמה ארגזי פלסטיק ירוקים ששינו עורם לאהילים, כפיסי עץ וקרשים שנאספו באתרי בנייה משמשים בתור בר ומכלי שמן זית מפח הפכו לטאפט שעל הקיר. את החלב מקציפה מכונת קפה מרגשת מ-1961, בעלת קימורי ניקל מאלוהים שניתנה ליבואן המקומי על ידי בעלי חברת 'מאורו', והתגלגלה לידיהם של ז'יל ואיב. היא גם מכינה קפה מצוין.

רושם במחלקת הסלטים

את התפריט בנתה מיכל כהן ('הצריף' בירושלים) והוא עדיין עובר שינויים, אבל הקו הצרפתי-ים תיכוני יישאר. כרגע מציעים שם מבחר כריכים, כ'פן בגנה' – כריך עגול ורך שמכיל טונה, ביצה קשה, אנשובי, צלפים, עגבניות וחסה, או 'קטלני' שמציע שום, עגבנייה ושמן זית מרוחים על הכריך, בתוספת חזה אווז וכתף בקר מעושן עם חסות. אפשר לקבל בגרסה מצומצמת (19-16 ש"ח), או רחבה (28-32 ש"ח).

גזרת הסלטים מרשימה לא פחות (29-42 ש"ח) יש קפרזה וגם 'לנדז' - סלט מקורי בנוף המקומי שמכיל חזה אווז מעושן, כבדי עוף מוקפצים, פטריות, אגוזי מלך, קרוטונים, מלפפון וחסה.
יש גם קישים ומנות בשריות כאסקלופ בקר מצוין ברטבים על פי בחירה (מרסלה, שמנת, רוקפור, פסטו או פטריות) ומנות היום מיוחדות שמשתנות מדי יום.
ביום בר המזל שאני ביקרתי, היו שם ביף סטרוגונוף עם פולנטה (45 ש"ח), סלט סינטה (39 ש"ח) וקרפצ'ו חציל עם עגבניות קצוצות, שמן זית, לימון, שום ופרמז'ן (24 ש"ח).

בקינוחים, כיאה לרוח הצרפתית מגישים שם פלטת גבינות בוטיק עם פירות העונה, ולצידם פנקוטה למון גראס, טראפלס שוקולד ועוגות שמרים (18-45 ש"ח).
הקפה הנפלא הזה הוא עוד מתנה בשרשרת המתנות שקיבלה העיר תל אביב מהעלייה הצרפתית. האריזה מוקפדת, כיאה למילייה התרבותי ממנו הגיעו בעליו, והתפריט מושקע. אשרנו.

טשרניחובסקי 5 תל אביב. 03-6206997. א'-ה': 7:30-24:00, ו': 7:30-18:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully