וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקוף שיש דרמה באבן גבירול

צבי גילת

26.8.2006 / 8:30

'מינה טומיי', מגישה פאסט פוד אסייאתי טרי ומגרה בנוסח המזרח והמטבחים המעודכנים של מנהטן ובירות אירופה. האוכל אינו נוטף שומן ומכינים אותו לעיניי הסועדים במטבח פתוח

מעיון במוסף הנדל"ן של "הארץ" התחוור לי כי דברים זזים בבועה התל אביבית. השבוע דווח שם כי רחוב אבן גבירול מתאושש מהתחרות הקשה מול קניון עזריאלי, ומחירי השכירות בו מתחילים לעלות.

נראה שבהיותי עסוק בעניינים אחרים, פשוט נרדמתי בשמירה. רשת ארומה, סופר במוסף, שכרה את השטח של מובינפיק בלונדון מיניסטור, והמסעדות החדשות מרתה ומינה טומיי מסייעות מאוד למיצובו של הרחוב הוותיק כמוקד של אוכל ובילוי.

מינה טומיי הוא ביטוי ביפנית שפירושו "הכל שקוף". אכן, שקוף שחל במקום שינוי דרמטי. קודם שכנה כאן ניו יורק ניו יורק, שהגישה מזון מהיר אמריקאי כשר בניחוח יידישאי. היורשת החדשה היא סיפור אחר לגמרי - הדגש בה הוא על אוכל טרי שנעשה בזריזות במטבח האסייאתי הפתוח שבקצה אולם הסועדים, לעיני הסועד, אם הוא מעוניין בכך, ומוגש מהר. זה לא פאסט פוד נוטף שומן שנעשה על הגריל, אלא פאסט פוד בנוסח המזרח או המטבחים המעודכנים של מנהטן ובירות אירופה, שווק עולה בלהבות מציין את אופן הכנתו.

בשעת הצהריים שבה ערכתי את תצפיותיי היה המקום מפוצץ. שולחנות העץ הארוכים, הצבועים אפור נקי ומרגיע, היו עמוסים. יש רק פינות מעטות לזוגות. מעין רחמו מודרני, רק שכאן אף אחד לא מאיץ בך "לא ללעוס, לבלוע". להפך - המלצריות, המתחלפות בזו אחר זו (חמש פקדו את שולחני במשך 25 דקות - אחת ערכה, שנייה הביאה את המנה הראשונה, שלישית את העיקרית, רביעית את החשבון, חמישית את החשבונית), מתעניינות אם תרצה גם קינוח. מי שרוצה לבדוק את ניקיון המטבח, לחזות במנה שלו מקרוב בהופכה מחומר גלם ליצירה, יישב על הבר. החיסרון הוא שריח הטיגון והתבלינים דבק בך, אבל אין כמו להיות מאחורי הקלעים. כך ראיתי את נתחי הסירליון הנאים שלי מוברשים בטוגרשי (שבעת התבלינים), נצלים קצרות על הגריל, מונחים בקפדנות על נבטים וטרגון ומקושטים ברוטב מיסו. זה הוסיף לתאבוני.

28 שקל עולה המנה הזו, והיא הוגשה על מגש קרמי בצבע כתום. נקי, טרי, טעים ומגרה חך. לפני כן דגמתי מנה של דמפלינג תאי (19 שקל) - שלוש יחידות מאודות, ממולאות בפטריות, עם רוטב מדויק על יד.

המטבח הוא גרסה מודרנית ומעודנת של שווקי האוכל המהירים במזרח - הונג קונג, תאילנד, הודו, יפן, וייטנאם, מלזיה. נעים להיות בתוך החלום הגלובלי. נעים גם הקצב של המקום - מהיר, מגורה, מעודכן. העיצוב המינימליסטי מרגיע, האוכל מעורר.

לקחתי הביתה גם שתי מנות נוספות: קיוויטאו, מנת ווק מלאזית שעיקרה אטריות ביצים עם נתחי עוף, סויה, שומשום ונבטים (38 שקל), וקוואסאן פתאי, שבה התלוו לנתחי העוף אטריות אורז, נבטים, תמרינדי וסוכר דקלים (39 שקל). שתיהן היו טובות. יש גם ברווז, שרצי ים, בקר ומנות צמחוניות, והמבחר נאה ביותר.

"מינה טומיי", מטבח אסייתי. אבן גבירול 30. טל' 6240506. פתוח: כל יום 12:00-1:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully