וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אידי כבר לא לבד

עפר עין-גל

26.8.2006 / 22:45

יניב טל ושמשון איטח רוצים לעשות לאשדוד מה שלפני עשור עשו להרצליה. מסעדת 'קמפיו' והקונדיטוריה 'לה ליונז' שבבעלותם מביאות את הגורמה לאנשי הפרובניציה

חברי הילדות והאשדודים הגאים יניב טל ושמשון איטח (32), בעלי מסעדת 'קמפיו' ורשת הקונדיטוריות 'לה ליונז', נחושים לעשות לעיר הנמל שלהם מה שראשל"צ, לדבריהם, "עברה לפני חמש שנים, והרצליה עברה לפני עשור. השאיפה שלנו היא לשים את אשדוד על המפה. בעיר שלנו יש הכל וברמה הגבוהה ביותר. אין סיבה שתושבי אשדוד ירחיקו עד תל אביב, כשאפשר לספק להם הכל כאן ואנחנו מזמינים גם את התל אביבים לבוא לכאן, ולהנות מ-fun food במיטבו".
הזמינו אז באנו.

השניים, שהפכו לסלבים מקומיים בעקבות הצלחת הקונדיטוריה, פתחו את הביסטרו (ככה הם מכנים אותו, למרות שהוא קצת יותר רסטו מביסטרו), לפני כשנה, שנקרא על שם הדלעת היפנית הממותקת.

העיצוב המושקע שנעשה על ידי קרן שלום כולל תאים פרטיים, בר נאה, שנדלירות וגופי תאורה מעודכנים בהרבה אדום ושחור. נראה שהקו המנחה היה ליצור מקום בסגנון המקומות התל אביבים המושקעים (או לחילופין הראשל"צים וההרצליינים). כיאה למקום שנלחם על לב קהלו המקומי וישמח אם לא ירחיקו עד תל אביב, אלא רק עד אזוה"ת החדש - הביאו בפרוס שנת פעילות את גדי עדיני כדי שיחבוש את כובע השף. עדיני התחנך ב'יקיניקו טנקה' ההרצליינית והחליף את ערן אזולאי.

בתפריט עב הכרס יש הכל. מבחר עשיר של בשרים, דגים, פסטות ונודלס, שמגיעים במנות עצומות בגודלן (למשל, בראשונות- כבד האווז הצרוב מגיע בפורמט שלוש חתיכות נדיבות מאוד, על שלושה בריושים. פי שלוש מגודל רעותה התל אביבית). זה כנראה המחיר של לעשות גורמה בפרובינציה וזה בסדר גמור. המחיר, יחסית לגודל המנות (56 ש"ח), סביר מאוד.

פילה הבס במנגולד ראוי להיות מנת הדגל

לראשונות מציע עדיני קבב לוקוס פיקנטי וירקרק עשיר בעשבי תיבול, על ברוסקטה עגולה ולצידו מטבוחה אדומה דם ופיקנטית (46 ש"ח), או רצועות סינטה מצופות שומשום שחור ולבן וצרובות במידה על עלי ארוגולה צעירים בליווי רוטב טחינה (44 ש"ח). עוד בראשונות בגזרה הצמחונית רוקח עדיני שניצל חציל בלאדי, שעליו חציל קלוי ומתובל וטחינה לבנונית (36 ש"ח).

בעיקריות נתח פילה הבקר המפולפל היה עשוי היטב והוגש לצד פירה תפו"א ובצל קראנצ'י מטיגון. המנה הטעימה ביותר, שגם ניחנת במקוריות רבה היא פילה הבס שהיה עסיסי ועשוי במידה מדויקת. מתחתיו נח אורז לבן וצנוברים שנארזו בעלה מנגולד מאודה, שקיבל ניחוחות אצתיים (76 ש"ח) ונטבל ברוטב עשבי התיבול הפיקנטי לצידו. כולי תקווה שחרף טעמיה העדינים המנה תהפוך למנת הדגל המקומית.

לסיום מוצעים שלל קינוחים של 'לה ליונז' עשירי חמאות, שמנת וקקאו, שמביאים אפילו לחובבי מתוק שכמותי, 'נוק אאוט' סוכרתי הולם.

לא יודע אם הייתי מביא קהל חובב קולינריה תל אביבי למקום, כי הוא מכיר את הז'אנר היטב וחלק מהאופציות המוצעות לו במקום מגוריו מעניינות יותר, אבל לקהל האשדודי שרווה ארוחות ב'אידי', המפעל הציוני והשאפתני של טל ואיטח מציע פתרון מצוין, אופנתי ומשתלם.

'קמפיו', הבנאים 4/4 אשדוד. 08-8520111. ראשון עד שבת 12:00- עד לקוח אחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully