וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש חדש בין 2 פרוסות?

נגה משל

29.8.2006 / 18:23

כל שנה לפני הלימודים מנסים להמציא את הסנדוויץ' מחדש. זה מיותר, בשביל כריך טוב צריך בסך הכל קצת השקעה וסיבוב בסופר. ובכל זאת מי שמחפש כריך מקורי יוכל למצוא אותו אצל 'לילוש'

אין כמעט מי שלא אוהב סנדוויץ' טוב ומושקע. לחם כפרי עמוס גרעינים או לחמנייה לבנה קלאסית, ובפנים פרוסות גבינה טובה או נקניק משובח וירקות רעננים – עושים בקלות את העבודה. למעשה, לא ברור למה כל שנה לפני שנת הלימודים, במהלכה מציידים את הילדים בכריכים לבית הספר, מתעקשים יצרני ממרחים ומאפיות לנסות להמציא את הסנדוויץ' מחדש. בינינו, מספיק שהלחם טרי ובפנים יש משהו שאוהבים (וכן, רצוי שהוא גם יהיה מזין) וסגרנו עניין. זה לא חדשני להכין סנדוויץ' טוב זה רק מורכב יותר, יקר יותר וזמין פחות ברמה היומיומית.

השנה, למשל, ניסתה חברת 'אוליביה' לשווק כמה ממוצריה באמצעות פרויקט סנדוויצ'ים מיוחד. מוצרי 'אוליביה' חולקו ל-4 מאפיות שונות שהמשימה שלהן הייתה ליצור בעזרתם את הכריך האולטימטיבי. בין הממרחים שחולקו היה פסטו איטלקי, ממרח זיתים שחורים, עיטורי עגבניות וסלט חציל ופלפל. כצפוי, המאפיות הכינו סנדוויצ'ים, שבטוח הרבה ילדים היו רוצים לדחוף לילקוט. למשל כריך ירקות קלויים ופטה עם עיטורי עגבניות וממרח זיתים ('רולדין') או ראפ טורטייה מחיטה מלאה עם ממרחים, חביתה וגבינה 5% ("מתוקה").

העניין הוא באמת לשלב ממרחים שונים שיוסיפו טעם לכל כריך בין אם יש בו גבינה, נקניק או ביצה. אם אתם בעניין של לדפוק קנייה אז המוצרים של 'אוליביה' אכן מומלצים וטעימים וגם הטפאנדים של 'בני דרום' (למשל, זיתים שחורים וירוקים, פסטו בזיליקום ואגוזים, מעדן פלפל אדום וצהוב) שווים מריחה (אבל שניהם קצת יקרים לצריכה קבועה). גם תוספת של עלי בייבי וירקות קלויים תשדרג בקלות כל כריך ואפשר בהחלט להשקיע מאמץ די מינימלי ולהכין כמה ממרחים או ירקות קלויים בתוצרת עצמית ובכמות גדולה, ולהתפנן עליהם שבועיים (ראו קישורים בהמשך).

לשחק עם טעמי הסנדוויץ' כמו בכל מנה

ובכל זאת, בלי שום קשר ללימודים, אם אתם חובבי הז'אנר ומחפשים סנדוויצ'ים מושקעים וקצת אחרים מומלץ לנסות לבדוק את התפריט של 'לילוש פניני בר' ברחוב פרישמן בתל אביב. התפריט מבוסס כמעט כולו על כריכים והשילובים יוצאי דופן וטעימים וגם צורת ההגשה מקורית ואסתטית.

לילוש, השפית ובעלת המקום, שלמדה להכין כריכים במילאנו ופתחה את הסניף הניו יורקי הראשון של רשת הכריכים האיטלקית "panino jouto", מציינת שהחשוב בעיניה הוא ההפתעות בסנדוויץ': "צריך לשחק. לשים קצת מלוח, קצת מתוק ולנסות ולהפתיע בטעמים ממש כמו בכל מנה, רק ארוז בין שתי פרוסות." היא מספרת שב"panino jouto" עובדים על פי השיטה שלהם ושומרים על שילובים קלאסיים (מוצרלה, פרושוטו), אבל כשהגיעה לארץ פיתחה את השיטה והלכה לכיוונים פחות קלאסיים, "אני מוסיפה פירות, ממרח תמרים ושמה דגש גם על כריכים שמתאימים לטבעונים".

מבין מבחר הסנדוויצ'ים המרשים אפשר למצוא למשל 'פניני עזים' הכולל גבינת עזים, דבש, אגסים וארוגולה או פרנצ'סקו עם כתף בקר, ממרח תמרים פיקנטי, עגבניות, בצל סגול ואורוגולה (14, 28 ¤ לחצי או שלם), שלילוש מציינת שהוא להיט במקום. עוד אופציה מושקעת היא אווז מעושן בברנדי ודבש. האווז המעושן עובר טיגון נוסף במקום ואז מוסיפים לו דבש וברנדי. את הרוטב שנוצר שופכים על הלחם, אבל הכריך מקבל עוד אפייה כך שהוא לא יוצא ספוגי.

את הלחמים מביאה לילוש ממאפיות שונות. את הפניני, למשל, אופים לה במיוחד במאפייה סודית: "זה לחם שמזכיר ג'בטה רק עשוי מקמח אחר, המרקם שלו רך יותר והציפוי החיצוני עדין יותר. הסנדוויצ'ים עוברים חימום נוסף בגריל מיוחד וכך הלחם שמתקבל קריספי במעטפת ורך מבפנים".

עניין נוסף שמייחד את המקום הוא אופן הגשת הסנדוויץ': "הבעייה היא שתמיד הכל נוזל מהצדדים אז אני עוטפת בנייר כסף ששומר על החום ועל הנוזלים ובאמצע שמה מפית שיהיה יותר נעים להחזיק ביד".

אז נכון, זה לא סנדוויץ' שמתאים לבית הספר או למשרד, אבל מי שמחפש חוויית סנדוויצ'ים קצת אחרת יוכל למצוא אותה כאן.

"לילוש, פניני-בר", פרישמן 73 , תל אביב’ טלפון: 03-5291852

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully