וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי שעוד לא סגר על מתנה לחג

נעה נבט

5.9.2006 / 10:12

מפעל הפרלינים "שוקונוי" הוקם על ידי מוטי ויפה נוי במטרה לספק תעסוקה לבנם הלוקה בפיגור ולאנשים עם צרכים מיוחדים. מי שקונה את השוקולדים עושה מעשה טוב ומרוויח ממתק איכותי

שוקולד הוא עניין פשוט: טעים, מנחם ומחמם את הלב. לעיתים רחוקות מתלווה אליו אג'נדה או אידיאולוגיה סדורה, אבל זה המקרה של "שוקונוי" - מפעל מיוחד לשוקולדים שמעסיק עובדים עם צרכים מיוחדים. המפעל ממקום באזור התעשייה נתניה דרום והעסק הזה מספק לעובדים המיוחדים תעסוקה מעניינת ומכובדת. אנחנו, הצרכנים, נהנים משוקולד טעים ומהידיעה שבקנייתו עשינו גם מעשה טוב. בימים אלה, זה לא מעט.

מוטי ויפה נוי הקימו את "שוקונוי" לפני 4 שנים, בגלל בנם יובל, שסובל מפיגור קל-בינוני ועבד עד אז במסגרות שונות שלא תמיד התאימו לו. הוריו, שהיו מעורבים בפעילות באקי"ם ובניצ"ן, החליטו למצוא תעסוקה שתענה על צרכיו. "הקהילה ניכרת ביחסה לחלשים והיחס בישראל רע מאוד", אומר מוטי נוי, "לכן החלטנו לעשות מעשה".

שוקולדים במקום צעדת מחאה

בני הזוג, שניהם אנשי הייטק במקצועם, בחרו להקים מפעל שוקולד. למה דווקא שוקולד? "השוקולד מעביר מסר חיובי, הוא משחרר במוח סרטונין שעושה הרגשה טובה וזה נראה לנו מתאים", מחייך מוטי. בתחילת הדרך עזר להם השף מיכה גינטר (מלונות דן) ברכישת הידע המקצועי, אבל ב"שוקונוי" לא מנסים להתחרות בחברות הגדולות, וגם לא בשוקליטריים הקטנים שמכינים הכול בביתם. הנישה שלהם היא שוקולד משובח שלטעמו מתלווה שליחות אמיתית. במפעל מיוצרים כ-30 פרלינים ומי שרוכש ממוצריו מקבל איכות עם ערך מוסף. נוי אומר שהמפעל הוקם כפעולת מחאה נגד המדינה שלא יודעת לטפל באנשים האלה. "אני לא יכול לצעוד מדימונה לירושלים", הוא מסביר, "אבל כל אחד עושה את המחאה שלו בדרכו. אני עושה את מה שאני יכול ולפחות יכול לומר שניסיתי".

"שוקונוי" מתמחים בפרלינים על בסיס שמנת טרייה. המוצר המוביל של החברה הוא ששת אוספי הפרלינים, הכוללים בין השאר טעמי קפה ואגוזים סולידיים, פסיפלורה ופטל טרופים ואניס וג'ינג'ר מתובלים. במפעל מכינים גם טראפלים בטעמים שונים משוקולד משובח ושמנת טרייה בציפוי שוקולד מריר, מגולגלים באבקת קקאו, והכל נעשה בעבודת יד. יש שם גם פולי קפה מצופים שוקולד מריר.

כולם עושים הכל

במקום מפעל לוהט בקיץ וקר בחורף, כמו רבים מהמקומות שמעסיקים בעלי צרכים מיוחדים, ב"שוקונוי" ממוזג, אסתטי ונקי. העובדים לא נשארים מול קו הייצור או עוסקים בעבודה רוטינית ומשעממת. כולם עושים הכול- מייצרים שוקולד, אורזים ומוכרים בחנות. "אלה אנשים שהחברה מצפה מהם לבינוניות ומטה, והם עושים את המוצרים הטובים בארץ", אומר מוטי.

יובל, בנם של הזוג נוי, מנהל את חשבון הבנק של המפעל, דבר שהוריו מעולם לא תיארו שיוכל לעשות. העובדים ב"שוקונוי" מקבלים הזדמנות להיות פרודוקטיביים, לקחת חלק בעסק כלכלי ולהשפיע ומוטי מעיד שהוא מקבל צוות נאמן, שמאושר להגיע לעבודה כל בוקר. "כל שפת הגוף שלהם משתנה, הם מתחילים לחייך ולצחוק. זה לא תמיד קל, אבל מספק. אלו אנשים שלא יודעים להסתיר את רגשותיהם, ויודעים להכיר תודה. הם עובדים לא פחות טוב מאחרים, פשוט הרבה יותר כיף איתם".

כיום יש ב"שוקונוי" ארבעה עובדים עם צרכים מיוחדים, אך כשנפח ההזמנות יגדל יוכלו להעסיק שם עשרה איש. כשזה יקרה, מוטי ויפה מקווים לעבור לשלב הבא של החזון שלהם - הקמת הוסטל שיספק מגורים לעובדים במפעל. כדי להגשים את החלום הזה, הם ממשיכים לפתח רעיונות חדשים ומעיפים מבט גם לחו"ל.

המוצרים של "שוקונוי" נמכרים באריזות מתנה מהודרות ואפשר גם להזמין אריזות ממותגות לחברות ועסקים ואפילו להטביע כיתוב על הפרלינים עצמם. את המוצרים אפשר למצוא בחנות שצמודה למפעל, בחנות "בשביל הפרחים" בנווה צדק ובכמה נקודות מכירה בשרון. ניתן גם להזמין דרך אתר האינטרנט של החברה.

"שוקונוי", רחוב הצורן 4 מתחם B, א.ת דרומי נתניה, 09-8659960. חנות המפעל פתוחה: א'-ה': 17:30-9:30, יום ו': 13:30-9:30. פרטים נוספים באתר האינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully