וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתית אין דה סיטי

איתי להט

18.9.2006 / 12:23

מסעדת הגורמה 'כתית' עוברת לת"א למקום בו שכנה 'דודה'. השף מאיר אדוני מבטיח הידור וסגנון אירופאי עם אווירה ישראלית ב-450-500 ¤ לארוחה זוגית ו-97 ¤ לעסקית

בתחילת יוני האחרון נסגרה בתל אביב מסעדת 'דודה', הסניף הירושלמי של 'אמא' המיתולוגית, אבל לא לפני שבעליה דאגו למחליף ראוי בשכר הדירה. את תפקיד הדייר החדש לקח על עצמו מאיר אדוני, השף והבעלים של מסעדת הגורמה 'כתית', שאחרי כמה שנים טובות מחוץ לעיר החליט שהשעה יפה לבשל במוקד העניינים.

אדוני, שהתרגל למשכן מהמם בבית אדמונד שבקיבוץ נצר סירני ולפני כן פעל בכפר רות, עובר למבנה מהמם אחר. הבית שברחוב היכל התלמוד 4 נבנה ב-1911 ונקרא במקור "בית ירושלמי". הוא שימש את משפחת ירוזלמסקי ברוכת הילדים, ובהמשך פעל כ"מלון האמריקאי", הנחשב למלון הראשון בתל אביב. בשנות ה-50 שימש כמפעל לחוטים ובחלוף השנים ננטש והוכרז כמסוכן לציבור, עד שלפני שנים אחדות שופץ ושוחזר והפך לחלל ראוי ביותר למסעדות גורמה.

בתשובה קצרה ואופיינית מסביר אדוני מדוע דווקא עכשיו מתרחש המעבר: "זה היה מתבקש לעבור לעיר התוססת".על השינויים הצפויים הוא אומר: "לכתית היה קו מאד מסוים עד היום המשלב עבודה עם חומרי גלם מקומיים. אנחנו מתכוונים רק להעצים ולחדד את הקו שהלכנו איתו עד היום, להמשיך ולהקפיד על איכות חומרי הגלם".

על בחירת המשכן, דווקא שמח אדוני להרחיב: "המבנה יפהפה ובעל היסטוריה מרשימה – עוד לפני קום המדינה היה המבנה בית מלון, שנבנה ועוצב לפי דגם ארכיטקטוני צרפתי במיוחד בכל הקשור לעיטורי הקיר (ששומרו בשלמותם) והרצפות המעוטרות בדגמים ייחודיים. כאמור היה לנו חשוב להתמקם במבנה התואם את הקו הכללי של המסעדה המשלב הידור וסגנון אירופאי עם אווירה ישראלית. למסעדה יש חצר מקסימה, אזור המאפשר חנייה ללא בעיה ואני אפילו לא חושש מהקארמה הרעה שאנשים מייחסים למיקום – 'טרה טוסקנה' פשוט לא עמדה בדרישות הקולינריות ומסעדת 'דודה' הצליחה כלכלית אבל נסגרה בגלל נסיבות אישיות של הבעלים".

כך, לפי משנתו של אדוני, כתית תמשיך להגיש לאורחיה מטבח גורמה המשלב טכניקות מהמטבח האירופי הקלאסי והשפעות עדכניות של כור ההיתוך הקולינרי הישראלי.
אדוני אמנם לא אומר זאת במפורש, אבל הוא ושותפיו מכוונים עכשיו לא רק לקהל הרגיל, אלא גם ליושבי אזור הסיטי שארנקם תפוח או מצויד לכל הפחות בויזה פלטיניום. מחירה של ארוחה עסקית יעמוד על 97 ¤ בעוד מחירה של ארוחת ערב זוגית מלאה (כולל יין) נע בין 450-500 ¤.

ואיך אפשר לעבור דירה בלי תפריט חדש? בין המנות הראשונות: קציפת חצילים וגבינת עזים, בשר סרטנים כחולים, חלמון נא, לצד מקפא ירקות (67 ¤); או נתחי שוק טלה בגריל פחמים, על תבשיל עגבניות, חצילים, מנגולד וטחינה (52 ¤). עיקריות חדשות יכללו שרימפס קריסטל וברבוניות עם סלט חם של תפוחי אדמה, עגבניות ובמיה בלימונים כבושים וקרם פרש ב- 128 ¤ ופילה עגל בשילוב מח עצם, קרם תפוחי אדמה, טורטליני ירקות שורש ומנגולד ב- 149 ¤. יש למה לחכות.

___________________________________________________________
'כתית', רחוב היכל התלמוד 4, 03-5107001. א'-שבת: צהריים 12:00-15:00, ערב 19:00-23:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully