וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעמד הלאפה בסכנה?

איתי להט

20.9.2006 / 7:41

ב'צה צ'ה צ'ה' מציעים קונוסי טורטיות פיקנטיים עם מילויים משופצרים. השכנות עם חומוס אסלי לא מנעה מהם להכין חומוס משלהם וגם אותו לגלגל בגרסאות פיוז'ן-פאסטפוד מעניינות

חשבנו שמדובר בפשיטה ולא יותר, מעין מבצע "מקסיקו 2". טעינו. מדובר בכיבוש רבתי המאיים להגיע לכל פינה בתרבות האוכל המהיר שלנו. בשבועות האחרונים אנחנו מדווחים על חדירתה של הטורטייה למחוזות המזון הישראלי והנה אנחנו ממשיכים. האם מעמדה של הלאפה בסכנה?

ובכן, תלוי את מי שואלים, אם זה את יואל ליאני ואיציק כהן בעלי מפעל הטורטיות 'לולוס', הם יגידו לכם שזהו תור הזהב של הטורטייה. כדי לעמוד מאחורי דבריהם, הם פתחו בהשקעה של 80 אלף דולר, מקום חדש בשם "צ'ה צ'ה צ'ה", השוכן ממש בקצה רחוב דיזנגוף, צמוד לקיר של חומוס אסלי, לא פחות. במקום הם מגישים קונוסים של טורטיות חמות ופריכות ממולאות בבשרים, סלטים ורטבים, אבל כנראה שאי אפשר גם בלי חומוס. ב'צה צ'ה צ'ה' יש חומוס לבנוני שרוקחים במקום, ועל זה אמר י' שותפי לארוחה: "צריך ביצים להכין חומוס לבנוני כשמעבר לקיר מכינים חומוס כבר 40 שנה". צריך ויש.
ליאני וכהן קוראים תיגר על תפיסת הלאפה המקובלת ועם אדפטציה מוצלחת כשלהם, אולי אפילו לחומוס אסלי יש מה לחשוש.

אז מה יש להם שם בטורטייה? ליאני מספר שהטורטיות ייחודיות לו ועשויות מקמח תירס, תערובת קמח סודית ופלפלים אדומים מיובשים וכתושים. את הבצקים מכינים בטוסטר חם והתוצאה היא קונוסים פריכים במיוחד, עם נגיעה פיקנטית. נשארת רק השאלה במה למלא את הקונוס?
אפשר להתלבט בעזרת צלוחית של נאצ'וס מטוגנים במקום, עם סלסת עגבניות טרייה בתיבול עדין (15 ¤) ולסגור עניין עם צ'ייסר אבסולוט קפוא (15 ¤).

טיפול קוביות שמשאיר את המילוי במקום

הבחירה שלי נפלה על האנטרקוט (22 ¤), תמיד מעניין אותי לראות עד איזו רמה ניתן להתעלל בפיסת הבשר הזו. י' הזמין חזה עוף (20 ¤) ושתי הבחירות התגלו כמוצלחות. האנטרקוט לא היה נתח בשר מהמעולים, אבל בהחלט מהטעימים. הוא הוגש חתוך לקוביות קטנות, מתוך מחשבה יפה, שאחרת ביס אחד יגרור בחוסר חינניות את כל כבודת הטורטייה החוצה. עוד בתוך הטורטייה המצוינת כיכבו: ירקות, נבטים ורוטב שום (עם עשבי תיבול ומיונז) שהיה טעים ולא תוקפני. בגזרה של י' חזה העוף, שקיבל גם הוא את טיפול הקוביות ואת תוספת הירקות, הוקפץ בדרך על הפלנצ'ה עם שום ודבש, טיפת שמן שומשום ועליו נמזג בנדיבות רוטב ויניגרט. אגב, כל הרטבים, ומרכיבי האוכל שמוגשים במקום, למעט הטבסקו, הם טריים, ללא חומרים משמרים ותוספי מזון.

עוד אנו בולסים את הדור החדש של הפיוז'ן-פאסט פוד ישראלי לכדה עיננו את אחד הטבחים הוותיקים של חומוס אסלי, מבצע מעשה איש קריות. כשהוא הסתלק נבוך עם הטורטייה, גילה לנו ליאני הבעלים, שעובדי החומוס השכן הם לקוחות יקרים מהרגע שנפתחה 'צ'ה צ'ה צ'ה'.

את הקונספט של האוכל הגה ליאני כבר לפני שנים, כשחזר מלימודיו הממושכים ב'קורדון בלו' הצרפתי. "עבדתי במסעדת 'פרידה' יחד עם השותף שלי היום וכשעזבנו שם, החלטנו להתחיל ולייצר טורטיות". מסתבר שיש בארץ ביקוש לא קטן לטורטיות ושלושה מפעלים שוקדים על מלאכת ייצורם. המפעל של ליאני וכהן מספק בין השאר טורטיות לשירותי קייטרינג, לברים ולמסעדות כמו 'ג'ירף' ו'טורקיז'.

הרעיון לגלגל טורטיות בטעם מקומי עלה בראשו של ליאני לפני שנתיים כשבשווקי אוכל שונים מכר מבחר גבינות, תרד וחצילים בתוך טורטייה וראה כי טוב. היום הוא מגלגל בתוכן מבחר בשרים ואפילו חומוס או צ'ילי קון קרנה טעים. הוא מכנה את זה: "פאסט פוד מחומרים איכותיים – טורטייה עם טוויסט ישראלי". י' ואני חשבנו, שכל עוד זה טעים זה לא משנה איך קוראים לזה.

___________________________________________________________
'צ'ה צ'ה צ'ה', דיזגוף 336, 077-786622. א'-ה': 3:00-11:00 ו' עד כניסת השבת-11:00, 3:00-מצאת השבת. כשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully