וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאכול עם הידיים במסעדת יוקרה?

איתי להט

4.10.2006 / 0:40

השף אביב משה לא מתכוון לתת לכם סכו"ם להתמודדות עם מנות הבר החדשות ב'מסה'. כהרגלו ההיצע מפתיע וקצת סוטה. איתי להט מצץ אצבעות, התפעל מהשירות ובעיקר משרימפס 'דדש'

השף אביב משה ממסעדת 'מסה' לא נח לרגע. השנה הוא השיק בבר המסעדה (יחד עם מנהל הבר דדי אליעזר), קוקטיילים המבוססים על פרחים וכאלה בטעמי מסטיק; יין של יקב סוסון ים שבוקבק במיוחד למסעדה; וכעת הושק תפריט בר של "פינגר פוד" – מהסוג שבאמת דורש ממך להתעסק עם האוכל בידיים.

ואם כבר אוכל וידיים, צריך לומר את זה חד וחלק: השירות בבר של מסה הוא מהמעולים שאפשר לקבל. הוא נחמד, לא מתעלק, לא מתנשא ודואגים לך לאספקה מתמדת של מפיות יבשות ולחות לידיים – משימה שמשום מה נתפסת כבלתי אפשרית במקומות אחרים . תענוג.

תפריט "הנשנושים" החדש מוגש על הבר בדיוק היכן שאפשר לטעום קוקטייל מופרע בטעם מסטיק 'עלמה' צהוב ויחד עם זאת להרגיש במסעדה לא תל אביבית שכאילו אינה ממוקמת בישראל.
אם תשאלו אותי, וגם משה מסכים עם הקביעה הזו, חלק גדול מקסמו של המקום טמון באשליה החוץ ישראלית שהוא מספק. אבל האוכל מזכיר לך שאתה כאן, גם באיכותו וגם במרכיביו.

לי עשתה זאת בחדות מנת השרימפס "דדש" (44 ש"ח), שהוגשה בכוס מרטיני גבוהה וניחנה ביצירתיות כמעט בלתי מרוסנת. החסילונים הוגשו עם עריסה לימונים כבושים, פפריקה וכמון שהקנו להם צבע של אדמת חמרה בגשם. יחד עם תערובת קצוצה של עגבניות, צנוברים, אגוזי מלך ובצל – זה היה כמעט תמוה אבל טעים להחריד.

פונדו אנדיב (24 ש"ח) היא מנת פתיחה משעשעת בפני עצמה - עלי האנדיב ועליהם זרזיף שמן זית ובלסמי משובח, משמשים ככף לגריפת פונדו גבינת הרוקפור המותכת.

תנו לאצבעות ללכת במקומכם

בשלב הזה של הערב תהיתי האם במסעדה הנחשבת למגונדרת בעיר משה באמת מכוון אותנו להשתמש באצבעות על הבר. השף אכן הודה שזו כוונתו.
"יש משהו בישיבה על הבר שמאפשר לך הרבה יותר חופש של הידיים מאשר בשולחן", הסביר השף. "הכוונה שלי הייתה לתת לידיים עיסוק עם שלל מנות קטנות שמטרתן היא לפנק את החיך ולהשלים באופן מלא את היצע הבר שלנו – קוקטיילים ויינות כאחד. אני באופן אישי תמיד מעדיף מנות ראשונות מושקעות מאשר עיקריות, חשבתי לחלוק את העדפה שלי עם יושבי הבר ב'מסה'. כמובן שכל אחד מוזמן גם להזמין מתפריט המסעדה, אבל עכשיו עומד לרשותו תפריט שהוא כולו על טהרת השימוש באצבעות".

כעצתו של אביב שלחנו את אצבעותינו הסקרניות אל כיסוני אינארי דגי ים (34 ש"ח), שהוגשו יחד עם קונוס של שרימפס זעתר ושומשום (48 ש"ח).

השרימפס היה מפתיע בטעמו. השילוב בין שני התבלינים לאיכות החסילונים ובשרם הרך, הייתה טעימה והשומשום המוזהב נצנץ עליו באופן נאה. האינארי אכזב, אולי משום הניגוד בין עטיפת האינארי הדומיננטית והקמוטה, למילוי הטרי והעדין של דגי מוסר וסלמון, פלפל אדום, עגבניות ופטרוזיליה. אני הייתי מוותר על המעטפת ומגיש את זה כסלט קטן ומעודן.

לקינוח בחרנו במנה ותיקה שלא מופיעה בתפריט הנשנושים, אבל הפרוורטיות שלה סקרנה אותנו עד אין קץ: כבד אווז על מצע של ופל בלגי עם פלפל שאטה ושוקולד לבן. לצד הכבד מוגש שוט של וודקה אבסולוט ציטרון. בהתחלה עולה מהמנה המתיקות של השוקולד והוופל, אבל שנייה לאחר מכן מתפתחת בפה מתיקות שונה לחלוטין של כבד האווז, המודגשת בחסותו של הפלפל. לקח לנו עוד שני קוקטיילים שלמים בכדי להגיע להסכמה שזו מנת קינוח לגיטימית, אם לא אחת מהסוטות המוגשות בעיר.

___________________________________________________________
'מסה' הארבעה 19, תל אביב, 03-6856859. תפריט הבר מוגש מדי יום החל מהשעה 19:30 ועד הלקוח האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully