וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי לחטוף סחרחורת מהמייבש

איתי להט

10.10.2006 / 1:14

באים עם הכביסה, שמים במכונה, מזמינים קפה ומשהו לאכול וכדי לא להשתעמם שוכרים לאפטופ וצופים בסרט מספריית הDVD. זה בדיוק הקטע ב'דיזי' - מיזם מעוצב חדש בכיכר דיזנגוף

תמיד יפה לראות אנשים שהולכים בעקבות חלומם, גם אם אחרים חושבים שהוא מחבר לכאורה בין תחומים שאין ביניהם ולא כלום. יאיר שחר, למשל, חלם על ספריית DVD ונעמי שחר, זוגתו - על בית קפה חלבי. לפני חמישה חודשים רכשו את 'סרטים', ספריית וידאו מוזנחת ברחוב פינסקר בתל אביב, העבירו אותה על תכולתה למיקום חדש בכיכר דיזנגוף והגשימו חלום זוגי. אה, כן ואם עד עכשיו השילוב נשמע לכם לגמרי הגיוני אז הם גם הוסיפו לספרייה ולקפה, לאפטופים להשכרה ומכבסה בשירות עצמי – שיהיה.

ב'דיזי', המקום החדש שלהם הם מסתובבים כמו שני הורים גאים. נעמי מסבירה לי את הקשר בין מייבשי הכביסה מצד אחד - המופרדים בזכוכית אטומה מצוירת בדגם המזכיר מפת רכבת תחתית מסוגננת - לספריית ה-DVD בצד השני.

"כשהייתי ברומא לא מזמן, נתקלתי במכבסה שמגישה קפה וארוחות קלות. זה לא חדש, כבר נתקלנו במקומות שכאלה גם בארצות הברית. כשיאיר שמע על זה, הוא מיד אמר בואו נפתח מקום כזה ונכניס גם ספריית DVD. למה? כי אתה בא עם הכביסה, מניח אותה במכונה, מזמין לך קפה ומשהו לאכול ובכדי שלא להשתעמם שוכר מחשב נייד וצופה בו בסרט לבחירתך (20 ¤). אפשר גם סתם לגלוש באינטרנט האלחוטי (15 ¤) עד שהכביסה תהיה מוכנה".

מושלם לא? בני הזוג השקיעו לא מעט מחשבה בחזון הכביסה המתקדם שלהם וחייבים להודות שהם לכדו שלוש ציפורים במכה. הציוצים נשמעים כבר מכל עבר. למרות שהם פתוחים במתכונת הקיימת בערך יומיים, השכנים המופתעים של כיכר דיזנגוף מגלים שמחה רבה לנוכח הקפה הראוי, האופנתי והמעוצב בכיכר הזנוחה.

שחר חדש מפציע על הכיכר

חלק גדול מציוצי החדווה הוא בזכות העיצוב המרשים שהעניק למקום דניאל חסון, מעצב מוכשר שכבר עשה חסד עם לא מעט מקומות בעיר (עיינו ערך 'קפה קפה' ברחוב טשרניחובסקי). חסון הפך את קומת הקרקע של הבניין לשימור ברחוב בן עמי 13, לחלל מזמין ומאוורר, אבל גם פונקציונאלי מבלי להעמיס על הסועדים/שוכרים/מכבסים במקום.

החזית של 'דיזי' – ויטרינת זכוכית ששוחזרה בדיוק על פי תמונות משנת 1935 – מכניסה את השמש של הכיכר פנימה. ממבט מהפנים אל החוץ, עולה דמותה של הכיכר כפי שהיא צריכה להיות, כפי שהייתה בימיה היפים – מקום מפגש של תושבי השכונה ומבקרים ולא כיכר שיש לחצות אותה במהירות מפאת הג'יפה. אם תשאלו אותי, הזוג שחר מבשרים על שחר חדש המפציע על כיכר דיזנגוף.

השמש החדשה הזו, שחודרת דרך השמשות של "דיזי", מלווה באוכל פשוט וטעים שמוגש במקום. לי היא נצנצה על גרעיני השומשום בלחמנייה הטרייה שקיבלה בתפריט את הכותרת - "כריך חביתה של פעם" (25 ¤) - מיונז, פרוסות עגבנייה וחביתה מתובלת בבצל ירוק, שהזכירו לי קייטנות, חופש גדול ורעב בריא של ילדים.

אותה שמש זרחה גם על צהוב החלמון של החביתה שהוגשה במסגרת Huevos Rancheros (28 ¤) - ארוחת בוקר מקסיקנית שהוגשה על טורטייה (איך לא?) ועליה ביצת עין, מחית שעועית שחורה, סלסה עגבניות שנראתה כמו סלט ישראלי קצוץ מהקיבוץ, חצי סהר של אבוקדו וצלוחית שמנת חמוצה.

ויש שם גם מנה בתפריט, ששומר כולסטרולו והיקף מותניו ירחק ממנה – "חטא על הבוקר" (26 ¤) הם קוראים לה שם ויש לה השפעה דומה לנטילת ספיד. בסך הכול מדובר בבננה פרנץ' טוסט וקצפת, מנה ששייכת לאייטיז, אבל אז כמו גם עכשיו, היא וכיכר דיזנגוף היו שני הדברים המתוקים ביותר בתל אביב.

___________________________________________________________
'Dizi', בן עמי 13 (כיכר דיזנגוף מול קולנוע רב חן), ת"א, 03-5224559. פתוח: 7:30-24:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully