וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלטון הקרמבו

שירי כץ

30.10.2006 / 14:22

חטיף קציפת הביצים יוצא מהפיצוציה: החורף גם מסעדות נחשבות וקונדיטורים מדופלמים מציעים לקינוח קרמבו תוצרת בית

הסתיו שוב כאן, ועמו ההרגלים הקבועים: ילדי כיתה א' יוצאים לחצר לחפש חצב עם המורה לטבע, ויוצאים למכולת עם ההורים כדי למצוא קרמבו בשקל וחצי. וכמו החצב, גם העונה של הקרמבו תלוית מזג אוויר: כשחם מדי - קצף הביצים מתקלקל.

החברות המשווקות את הקרמבו התעשייתי מספרות מדי שנה לתקשורת שמקורו של הממתק הזה באירופה של לפני מאתיים שנה, אבל האמת היא שאין דמיון רב בין הביסקוויט האומלל, קצף הביצים עתיר המייצבים וציפוי הצמקאו חדל האישיות לבין הקינוח הסמי ארוטי המסורתי. הרבה אנשים אומרים שהם אוכלים קרמבו כי הוא קינוח יחסית לא משמין (רק מאה וטיפה קלוריות), אבל השאלה היא אם הוא באמת שווה כל קלוריה? אחרי הכל, זו אמורה להיות עוגייה, ועליה מילוי של קרם או מוס בציפוי שוקולד עם פטמה, המתרסק ונימוח לנגיסה. אז מתברר שאפשר גם אחרת. פרט לקרמבו שמוצע לתושבי ישראל בייצור המוני, יש לא מעט שפים וקונדיטורים בעיר שרוקחים את המעדן הזה בהשקעה יתרה של חומרי גלם. דוגמאות:

קרמבו מוס שוקולד לבן ונגיעות דובדבן

השף דניאל זך מגיש בכרמלה בנחלה קרמבו כחלק מצלחת הקינוחים: עוגייה ביתית עם מוס שוקולד לבן ופסיפלורה, מצופה שוקולד מריר, מוגשת ברוטב פסיפלורה. כאמור זהו חלק מעסקה הכוללת גם עוגת גבינה, טארט שקדים ומיני קרם ברולה (55 שקל). (התבור 46, טל' 5161417)

לא רחוק משם, בביסטרו דיניץ, מגישים גם כן קרמבו, הפעם במילוי קרם גבינה, וניל ונקודות של קונפיטורת דובדבן, בציפוי שוקולד 32 שקל). (גרוזנברג 20, טל' 5161271)

באייסברג ישיקו עוד שבועיים גם ליין של קינוחי קרמבו. הנה האופציות: ביסקוויט נוגט פריך, גלידת וניל, סורבה פירות יער, קציפת מרנג, ציפוי שוקולד לבן וחמוציות; או ביסקוויט נוגט פריך במילוי גלידת בננה, קציפת מרנג, בציפוי שוקולד מריר וקרנץ אפל; או במילוי חלבה וגלידת אספרסו בציפוי שוקולד חלב ופיסטוק (29 שקל לקינוח). (בן יהודה 108, טל' 5225025)

מי שמעוניין לקנות לביתו כמות נכבדת של קרמבו תוצרת קונדיטורים יכול לעשות בעזרת הקייטרינג שקדים. הם מציעים את הקרמבו כקינוח, לצד קולגות כאצבעות רושה ומקרון אספרסו. (תוצרת הארץ 13, טל' 6910810)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully