וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2009: חמין או תבית?

רוני מולה והדס ריבק

10.2.2009 / 7:27

השד העדתי היה שקט יחסית במערכת הבחירות הנוכחית, עד שהחלטנו להוציא אותו מהבקבוק. בעצם, מהסיר

תבית עיראקי

החמין העיראקי אינו דומה לחמין האשכנזי במרכיביו, אלא בעובדה שגם הוא פשוט יושב שעות בתנור. מדי צהרים ביום שבת מתאספים להם כמה עיראקים עם כפות ואוכלים מהסיר.


אני לא מלכלכת על חמין פולני, אבל חייבת לתת כמה חיזוקים לתבית. אי אפשר שלא להתייחס לעובדה שתבית לא משאיר אחריו ריחות לוואי בחלל הבית, שבימים קשים אלה הוא זול במיוחד בגלל השימוש בעוף ואורז במקום בבשרים סיביים, קישקע שומני וקטניות שונות ויותר מכל: לכל חלק יש טעם שונה, בניגוד לחמין שמערבב את הטעמים, כך שלפעמים לתפוח אדמה יש טעם של שעועית.


סיר התבית, שמלא ברובו אורז רך, אדמדם ומדיף ריח בהרט, צופן באמצעו עוף שלם ממולא אורז, חלקים פנימיים מתובלים קינמון והל וקוביות עגבניות שמשפריצות חמיצות. תחתיתו אורז מעט שרוף שנקרא ח'קקה, שבעיני רבים ממשפחתי הוא החלק האיכותי ביותר בתבית ולרוב גורם לויכוחים בשולחן. כל אחד מוצא את החלק שלו: חלקנו אוהבים את החזה, שהוא מעט שרוף וריחו כמו אבנים לוהטות, חלקנו את האורז האדמוני הרך מבחוץ ויש גם את אלא שחופרים את העוף כדי להגיע למיצוי הכבדים והלבבות ששוכנים בו עם האורז.


כשנגמרת הארוחה כולם מחייכים. אף אחד לא רדום ולכולם שמור מקום בבטן לתותים וקצפת. אין כמו הרגשה כזו להמשיך איתה את מעט השעות שעוד נותרו לסוף השבוע.

צ'ולנט

אם אתם יכולים לקום מהשולחן אחרי חמין, אז מבחינתנו משהו בו לא עבד עד הסוף. אנחנו אוהבים את החורף שלנו (או את מה שמנסה להיוח החורף שלנו) עם המון בשר כבד, עצמות מלאות כל טוב וקטניות שעוזרות לספוג טוב טוב את הוודקה. אחריו, כל מה שאפשר וצריך לעשות זה לישון. לישון את כל חודש מרץ, עד שיבוא האביב.


עד שהאשכנזים מצאו דבר אחד שהם יודעים לעשות במטבח כמו שצריך (ולא, רגל קרושה לא נחשבת), הגיעו אלה עם הפיג'מות והסביח שלהם והחליטו שכמו שהם פלשו לכווית, ככה הם יפלשו לנו לחורף. הם יבטלו בעזרת קצת בהרט מסורת של מאות שנים ויכניסו אל הסיר תרנוגלת ואורז.


גדולתו של הצ'ולנט הוא בקלות הכנתו. כל מה שצריך זה קצת ראיה מרחבית כדי שתדעו להנדס את כל ההפתעות בסיר אחד, מעבר לזה לא צריך למלא, לא צריך לתבל ולא צריך לעבוד קשה מדי. מה שכן, החמין אינו ספונטני: את הקטניות צריך להשרות ערב קודם. מצד שני, ספונטניות היא דבר ששמור לרודנים שבסופו של דבר מצאו עצמם בכלא האמריקני.


בסופו של דבר, כששמים כל כך הרבה דברים טובים בסיר, נכון שהם מקבלים את אותו הטעם, אבל רע זה אף פעם יכול לצאת. וזה גם אחלה נושא שיחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully