וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוד רוממותו

16.6.2010 / 12:45

'ירדן רום 2006' של יקבי רמת הגולן הוא יין ישראלי גדול באמת, כזה שמייסד ליגה משלו. אבי אפרתי מתפעל

מעטות הפעמים בהן מייצר יקב ישראלי יין יוצא דופן באמת, אליו ניתן להתייחס כ"גדול". ירדן רום 2006 של יקבי רמת הגולן הוא יין כזה, שצריך לעשות לו כבוד. זה יין המהווה ספינת דגל אמיתית של היקב התעשייתי האיכותי ביותר בישראל. מדובר בתוצר שיתוף פעולה בין זלמה לונג – מומחית יין מוערכת במיוחד מארה"ב (בין היתר היתה לונג ייננית ראשית של רוברט מונדאבי במשך עשר שנים) לויקטור שונפלד – היינן הראשי של רמת הגולן. הענבים הגיעו מהכרמים הטובים ביותר של היקב, במרכז וצפון הרמה וכן מהגליל העליון, התיישנו 21 חודש בחביות עץ אלון צרפתי ובוקבקו ללא סינון.

התוצאה מרשימה. ירדן רום 2006 הוא יין מקומי גדול באמת. עם גוף מלא, איזון מצוין, עושר יוצא מהכלל, ללא התפרצות טעמים מוגזמת ועם נוכחות ברורה ומקסימה לפירות אדומים ושחורים. קשה שלא להתפעל מהאיכות המרשימות של היין הזה, שלהבדיל ממקביליו היוקרתיים בתעשייה, אפילו התמחור החריג שלו (360 שקלים) אינו מקומם. זה יין שמתמקם בליגה משלו. מעט מאד יינות מקומיים יכולים להיות שם איתו. הוא יהלום אירוע חגיגי, עם אוכל רציני באמת.

היצרנים מבטיחים פוטנציאל התיישנות בן עשר שנים. עם כל הכבוד, וכאמור, יש הרבה ממנו, מסופקני. מעטים היינות המקומיים, גם כאלה הנחשבים לרולס-רויסים של התעשייה, ששורדים עשור, גם בתנאים נאותים. סביר יותר לדבר על חמש עד שבע שנים, הרבה יותר מרוב היינות המקומיים הרציניים. קנו, אחסנו ושמרו לאירוע יוצא דופן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully