וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברמות הגבוהות

18.8.2010 / 17:18

אבי אפרתי על שלושת תותחי היין של יקבי רמת הגולן מסדרת ירדן: קברנה סוביניון 2007, קצרין שרדונה 2007 והייטס-וויין 2008

תיכף חגים וכל תותחי היין הכבדים, מכל היקבים, מגיעים למדפים בחנויות. החשודים המיידיים של יקבי רמת הגולן כשמדובר בתותחים הם, כמובן, היינות מסדרת "ירדן", הבכירה של היקב. ירדן קברנה סוביניון 2007, ירדן קצרין שרדונה 2007 וירדן הייטס-וויין 2008, כולם שוחררו בשבוע שעבר וזמינים בחנויות. כמו תמיד, לא מדובר בהרפתקה אמנם, אבל הקלאסיקות המוצדקות של מקצועני רמת הגולן עושות את שלהן ומהוות בחירה בטוחה ואיכותית במיוחד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ירדן קברנה סוביניון 2007. עשיר אבל לא אינטנסיבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ירדן קברנה סוביניון הוא מסמלי ההצלחה הבולטים של רמה"ג. גם הפעם מדובר בקברנה ראוי ביותר. גופו מלא. פירות אדומים ושחורים ותבלינים נוכחים בו במרוכז. זה יין עשיר אבל לא אינטנסיבי והוא ראוי ללגימה לא רק באמצע החורף, על קדירה מהבילה, אלא גם כעת. יש בו את אלגנטיות אך הוא אינו מוחצן. פוטנציאל ההתיישנות שלו הוא בן 6-5 שש שנים לפחות, אבל הנאה מלאה ממנו אפשרית גם עכשיו. תמורה טובה מאד ל-125 שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קצרין שרדונה 2007. עונג צרוף/מערכת וואלה!, צילום מסך

ירדן קצרין שרדונה הוא עונג צרוף. הצבע שלו כהה ביותר במונחי יינות לבנים, גופו מלא והמורכבות שלו נהדרת. יש בו עושר פירותי מרשים לצד חמאתיות. מדובר ביין-יין: שרירי, בעל אופי, מצוין באמת. לטעמי, שרדונה-קצרין מהיותר טובים שרמה"ג הפיקו עד היום. אפשר לשדך אותו לכל מאכל שאיננו בשר אדום, אבל גם ההנאה ממנו לא לצד ארוחה של ממש תהיה צרופה. המחיר, 102 שקלים, גבוה יחסית למקובל ביינות לבנים, אבל התמורה מוצדקת מאד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הייטס-וויין 2008. מתוק ודחוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

הייטס-וויין הוא הגרסה של רמת הגולן לאייס-וויין, יין הקרח, רק שבמקום הקיפאון הטבעי, המתרחש בארצות קור כמו גרמניה או קנדה ביינות הקרח, כאן ההקפאה מלאכותית. 100% ענבי גוורצטרמינר שהוקפאו בטמפרטורה של מינוס 12 מעלות ולאחר מכן נסחטו באשכולות שלמים. זה יין מתוק ודחוס מאד, עם קשת פירותית נרחבת. הוא מציע הנאה צרופה ואפשר, כמובן, ללגום ממנו רק מעט לצד קינוח אנין. 105 שקלים לבקבוק של 375 מ"ל. כמו שני קודמיו, מומלץ חום.

מחר בביקורת המסעדות: בוצ'רי דה ברילוצ'ה, תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully