וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטנציאל לחורף: שני יינות חדשים של יקב דלתון

10.11.2010 / 18:04

אבי אפרתי מעריך את יקב דלתון עם יינותיו הרציניים, ונהנה ללגום שניים מסדרת הרזרב המושקעת

דלתון הוא מהיקבים המוערכים ביותר כאן בשנים האחרונות. נעשית בו עבודה רצינית, מקורית ומוקפדת. האף שרבים מיינות היקב נוטים לאוריינטציית "עולם חדש", הייננית נעמה מועלם אינה בוחרת לייצר יינות מוחצנים והדוניסטיים. סדרת רזרב היא האיכותית והמושקעת של היקב. שני היינות החדשים ששוחררו בימים אלו לחנויות מגיעים ממיטב הכרמים של דלתון.

הענבים ליין הקברנה סוביניון מגיעים משש חלקות שונות באיזור מרום הגליל. לאחר שנה בחביות עץ אלון צרפתיות נבחרו המובחרים מבין היינות והועברו לאחר ערבוב לארבעה חודשים נוספים בחביות. ליין צבע ארגמני וגוף נוטה למלא. האף מתובל והחיך פוגש יין מאוזן, אלגנטי, מעוגל יחסית, נגיש למדי. זה יין שבוודאי מעיד על מקצועיות ובמתחמי המיינסטרים של קטגוריית המחיר שלו (120 שקלים) הוא מתמקם לא רע. עם זאת, לאלו החפצים ביין שמספק עניין אמיתי, לא בטוח שיש מה לרוץ אחריו.

לעומתו, יין השיראז רזרב, המופץ במקביל, מספק בהחלט את שקודמו ממעל לא מצליח. היין מורכב על ענבי סירה מכרם בן זמרה בו שולבו במהלך התסיסה 5% ענבי ויונייה. היין שהה 14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. הצבע אדום כהה מאד, הגוף מלא, הטאנינים נוכחים. קשת הניחוחות והטעמים חושפת עושר ושפע של אופי. תמחורו זהה לזה של יין הקברנה סוביניון וחוויית הלגימה שהוא מעניק משמעותית בהרבה. פוטנציאל ההתיישנות הוא בן שלוש לחמש שנים, בתנאי אחסון נאותים. ניתן לפתוח כבר עכשיו, כלומר כשיהיה (לפחות קצת) קריר יותר, לליווי ארוחה של סטייקים, תבשילי קדרה או צלעות טלה משובחות.

מחר בביקורת: מסעדת כרמלה בנחלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully