וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוב לי לבדי

15.12.2010 / 18:20

יינות כרם יחיד של יקבי רמת הגולן אמנם יקרים אבל לגמרי מצדיקים את המחיר. אבי אפרתי חוגג מעונג

יינות כרם יחיד (SINGLE VINEYARD) מסדרת "ירדן" של יקבי רמת הגולן היו בעשור האחרון לאחד מביטוייה היותר מרשימים של תעשיית היין בישראל. היינות שהגיעו מכרמים כמו אל רום, תל פארס, קלע ואורטל, סיפקו לאורך השנים הללו תענוגות יין לא מפחות מופלאים. חלקם (קברנה סוביניון כרם אל רום מהשנים 2001, 2003 ו-2004 למשל) נמנים עם פסגת העשייה הייננית כאן מאז ומעולם.

לכן, שחרור לחנויות של יינות קברנה סוביניון מכרם יחיד בסדרת "ירדן" הוא בעיני אירוע לגמרי חגיגי. ירדן קברנה סוביניון כרם אל רום 2007 וירדן קברנה סוביניון כרם יונתן 2007 עומדים במשא הציפיות האדיר המונח באופן טבעי על כתפיהם. מדובר בשני יינות נהדרים.

זו הפעם הראשונה שמפיקים יין SINGLE VINEYARD מכרם יונתן. כרם אלרום היה הראשון ממנו החלו לייצר יינות כאלו. יין ה"יונתן" יוצר במהדורה בת 12,500 בקבוקים. יין "אלרום" ב-6200 בלבד. כל הבקבוקים ממוספרים.

טעימה משני היינות חושפת בשניהם גוף מלא, עושר, עומק ומורכבות. כשלוגמים מהם זה לצד זה מיד מרגישים בהבדלים ומכאן למדים על אופיים השונה של הטרוארים מהם הגיעו – כרם אל רום נמצא בצפון רמת הגולן, בגובה 1000-1100 מ'טר מעל פני הים. כרם יונתן במרכז הרמה, בגובה 600 מטר מעל פני הים.

אלו יינות מרשימים שמספקים הנאה צרופה אך ברור לחלוטין ששיאם עוד לפניהם. אפשר ללגום מהם כעת, בארוחה רצינית, אבל נכון הרבה יותר לרכוש אותם על תקן השקעה בעתיד לבוא. במקרר יין ביתי טוב הם יוכלו לסחוב בין חמש לשבע שנים. אז הם יהיו בשיאם האמיתי. גם למתקשים להתאפק נראה ששווה לחכות שנתיים לפחות.

יינות יקרים (185 שקלים לבקבוק) אמורים להצדיק את מחירם. זה קורה במעט מידי מקרים בתעשיית היין המקומית. ירדן קברנה סוביניון כרם אל רום 2007 וירדן קברנה סוביניון כרם יונתן 2007 מספקים בהחלט את הסחורה ולכן עלותם מוצדקת, בתנאי שיילגמו בזמן המתאים ולא קודם לכן. בראבו!

מחר בביקורת: מסעדת נווה צדק - מקום של בשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully