וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבוד לכדור

17.1.2011 / 9:37

מדריך המסעדות GaultMillau בחר לראשונה דוכן פלאפל וחומוסשל ישראלי לשעבר. לא בישראל, אלא באטוורפן שבבלגיה

מסעדת פינג'ן. Virginia Mayo, AP
מסעדת פינג'ן/AP, Virginia Mayo

אם חשבנו שלנו יש בלעדיות על שווארמיות ופלאפליות, לפני מספר שבועות התגלה כי דווקא באנטוורפן שבבלגיה, יש מקום שיודע לעשות את זה והרבה יותר טוב מכל השאר. המסעדה הים תיכונית "פינג'ן", בבעלותו של הישראלי לשעבר יוסף חכם, דורגה במדריך המסעדות גומיו (GaultMillau) היוקרתי, שחשיבותו והשפעתו משתווים למדריך מישלן.

13 נקודות מתוך 20 קיבל המקום שמתמחה בפלאפל, חומוס ושווארמה, ובכך יצר תקדים היסטורי כאשר לראשונה מקום מסוג דוכן משיג דריסת רגל במדריך. הסיבה המדוברת ביותר לדירוג היא המשבר הכלכלי שפוקד את אירופה שמכניס את החסכנות לאופנה ודוחק הצדה את מסעדות היוקרה. כך הצליח מקום שהפיתות בו מגיעות עטופות במפיות נייר- לעשות היסטוריה. "האוכל פשוט, טהור, עסיסי ובעל טעמים רבים. לכן החלטנו שהמסעדה יכולה ואף צריכה להיכנס למדריך", מסביר פיליפ לימבורג, עורך המהדורה הבלגית של הגומיו.

יוסף חכם עצמו לא ציפה להכרה כלשהי מעבר להצלחה בעסקים אבל ברגע ששפים מקומיים היו באים לסעוד אצלו לאחר סיום המשמרת הבין שאולי יש לו משהו גדול בידיים. משהתגלה כי שפים נוהרים לאחר סיום עבודתם למקום הפתוח עד השעות הקטנות של הבוקר בכדי לאכול קבב כבש, הדבר דחף את אנשי גומיו לבחון את התופעה. חכם רואה בהופעתו במדריך הוקרה והערכה לעבודתו הקשה ומציין כי זו ההוכחה לכך כי לא מדובר בג'אנק פוד. פלאפל בפיתה עולה שישה (כ-30 שקלים) יורו ובצלחת 10 יורו (כ-50 שקלים) כך שלישראלי הממוצע, עשויות להיות עדיין השגות על המחיר הגבוה יחסית.


1 Graaf Van Hoornestraat
2000 Antwerpen
Telefoon: 03.248.77.14

  • עוד באותו נושא:
  • finjan
  • GaultMillau

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully