וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם איטלקי בשלישיה

23.2.2011 / 18:28

אבי אפרתי לוגם שלושה איטלקיים: רופינו, טומאסי ופרוסקו ומרגיש מפוצץ בפירותיות ובעבוע לא אגרסיבי

שלושה יינות איטלקיים חדשים, ביבוא של "שקד" שאפשר למצוא בחנויות "דרך היין". שניים מהם ראויים מאד. השני סביר.

2005 Ruffino Il Ducale Toscana IGT הוא אדום טוסקני מוצלח במיוחד. הוא מורכב מענבי סנג'ובזה, מרלו וסירה ויש בו את האיכויות והחן של יינות טוסקניים טובים, במעט כסף באופן יחסי. צבעו אדום עמוק ויש בו פירותיות, תיבול מוחשי ועם זאת רכות נעימה. זה יין שנעים לגלגל על הלשון, נעים לחוש בתהליך ההתפתחות שלו בחיך וגם לסיומת שלו יש נוכחות ואופי. 100 שקלים הם סכום ראוי בהחלט לאיכויות טוסקנה במובן הסימפטי שהוא מספק.

Tommasi Arele Appassimento Veronese IGT. הוא אדום חצי יבש לא רע, אם כי לא מדהים בעיני. הוא מורכב מ-90% ענבי קורבינה ורונזה ו-10% ענבי אוסלטה. בעיני מדובר בפצצת פירות ותבלינים מוגזמת, שתמצא חן בעיקר בעיני מי שאוהבים את היין שלהם מוחצן במיוחד. האחרים לא יסבלו חלילה, אבל לא בטוח שישושו לשלם בעבורו 100 שקלים.

הבנימין שבחבורה הוא Prosecco di Valdobbiadene DOC Spumante Extra Dry המבעבע. לא תואר ולא הדר לו לספומנטה הזה, אבל נחמד איתו.

צבעו קש ועל פי מיטב חוקי הז'אנר של המבעבע העממי הזה, שניחוחותיו פרחוניים מאד, סביר שתמצאו בכל בית בצפון איטליה. יש די הרבה מבעבעים זולים על מדפי החנויות ורבים מהם זולים מידי ולא ראויים ללגימה. על פרוסקו זה תשלמו עוד 10-12 שקלים (מחירו 39.90 שקלים) אבל הוא איכותי ומעודן בהרבה מהגזוז הפושטי והאגרסיבי שכולנו מכירים.

מחר בביקורת:מסעדת התרנגול הכחול

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איטלקיים לא תמיד מעוררים התפעלות/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully