וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו בלובר

28.2.2011 / 18:27

לצרפתים שמשתלטים על ישראל בקיץ או על ישראלים שחולמים על פריז, יפתח השבוע סניף של ל'אנטריקוט הוותיקה מפריז

בשנים האחרונות נדמה כי הצרפתית הנשמעת ברחובות ישראל הולכת וגוברת. יותר ויותר צרפתים עושים דרכם לעבר ארץ הקודש, מי בעלייה ומי בביקורי חולין ובקניית דירות. אולי בשל כמות הצרפתים שמשוטטת בישראל או לחילופין, בגלל העובדה שאנחנו ממש רוצים להרגיש אירופה, נפתחת השבוע בהרצליה פיתוח מסעדת "ל'אנטריקוט דה פריז" המפורסמת, שלה סניפים רבים בצרפת.

הייבוא, פרי מוחם הקודח של ניקולא זאווי ומיכאל אטיאס, חברי ילדות מצרפת שעלו ארצה לפני 16 שנה והבינו שיש כאן פוטנציאל לא מבוטל, על אחת כמה וכמה כשישראלים רבים המבקרים בפריז נוהגים לפקוד את "לאנטריקוט דה פריז ".

הרשת שמפורסמת מאוד בזכות סטייק אנטריקוט המוגש עם רוטב סודי מפורסם, שהקנה לה את תהילתו, התחילה את דרכה בשנת 1959 בפריז, שם נפתחה לראשונה. מאז התפצלה למספר רשתות ברחבי צרפת, פריז לונדון ועוד שלל מקומות וכמובן גררה אינספור חיקויים בצרפת ובעולם כולו.

מיכאל אטיאס מספר כי המסעדה ההרצליינית מצויה תחת הרשת הצרפתית שפועלת בעיר הדרומית מרסיי, החולשת שם על 10 סניפים."יש בעלות אחת בפריז, בעלות אחרת במרסיי אבל הקונספט נשאר אותו הקונספט", מסביר אטיאס שמביא מניסיונו בניהול פלנט הוליווד במשך 3 שנים. זאווי לעומתו מגיע ממשפחה בעלת מסעדות רבות בצרפת ודרכו נוצר החיבור עם הרשת במרסיי. במקום תהיה אווירת בראסרי עם מוזיקה שקטה ברקע, וכ-100 מקומות ישיבה. שף המקום, כמיטב המסורת הצרפתית מתהדר בשם פרטי בלבד, השף ג'וליאן.

בכדי לחבר בין הצרפתי לישראלי ולענות על ציפיות הסועד הישראלי המורגל במבחר נתקבלה החלטה להגדלת ההיצע במקום ובנוסף, המקום יהיה כשר מה שעשוי לגרום להבדלים מסוימים בין סניפי האם לסניף המקומי.

בתפריט חמש מנות ראשונות, ביניהן טרין כבדי עוף (45 שקלים), קרפצ'יו בקר (59 שקלים) ועוד. בעיקריות מככבת מנת האנטריקוט, המוגשת עם רוטב הסודי המדובר בליווי סלט עם אגוזים וצ'יפס טרי (95 שקלים). המנה תגיע אך ורק בגודל של 220 גרם ועל כך מעיר מיכאל כי "האנטריקוט יהיה בגודל אחיד. בצרפת לא מציינים בכלל משקל של נתחים מכיוון שזה בא לפי המתכונים הקלאסיים של המטבח הצרפתי".

עוד בעיקריות: המבורגר המכיל בשר טחון מסינטה עם אותו הרוטב (59 שקלים), ביף בורגניון (65 שקלים) או טרטר מתובל (85 שקלים). גם הקינוחים צרפתיים לחלוטין - פרופיטרול שוקולד (42 שקלים), ושרה (Vacherin) שהוא מרנג בפירמידה עם שוקולד מעל (38 שקלים).

שנקר 14, הרצליה פיתוח. 09-9514509. א'-ה' 11:30-1:00, ו' 11:30-15:00, שבת ממוצ"ש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סטייק בגודל אחיד וברוטב סודי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully