וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעתו של הביסטרו

2.3.2011 / 18:30

השבוע נפתחו שלושה ביסטרו שכונתיים בתל אביב שפונים בדיוק למי שלא רוצה להוציא הרבה כסף על אוכל טוב. טרנד בהתהוות

מתברר כי זוהי שעתו היפה של הביסטרו, שבימים אלו ממש, זוכה לעדנה ברחבי העיר תל אביב. ביסטרו, המובדל ממסעדה אחרת הוא מקום אוכל בו מוגשות מנות קלאסיות ואיכותיות במחיר הגיוני ולא יקר.

השבוע נפתחו שלושה ביסטרו שכונתיים אשר פונים לתושבים המקומיים ומציעים מנות איכותיות במחירים לא גבוהים. הסבר אפשרי לתופעה הוא הגמישות שתחת הגדרה זו שמאפשרת, בניגוד לבית קפה, להגיש ארוחות בוקר ובערב להפוך לבאר לכל דבר מבלי לכוון לנישה ספציפית.

טרטר בקר על חציל מעושן. גרדה גלזר
ביסטרו ג'וזפה. מגיע מאיזור דיזנגוף/גרדה גלזר

ג'וזפה

סבתא ג'וזפה, אהבה מאוד לארח אנשים בביתה, וגרמה לאפי לביטוב ללמוד ממנה את אהבת האירוח. זה מה שהוביל אותו לפתוח מקום, וכמתבקש, לקרוא לו על שמה. לביטוב (40), בעברו מנהל מינה טומיי בתל אביב ו-2 סניפים של הג'ירף, רוצה לפנק את תושבי השכונה במחירים זולים, אוכל איכותי ושירות שיגרום להם לחזור לפי המוטיבים מבית סבתא.

"בהגדרתו, ביסטרו זה מקום קלאסי עם אוכל איכותי ומוכר שכל אחד יכול להרשות לעצמו להיכנס אליו", מסביר לביטוב. "היה לי חשוב שיהיה מקום בגובה העיניים, לא כזה שתשאיר בו חצי משכורת חודשית". לביטוב מציין כי המיקום המרכזי בצומת דיזנגוף פרישמן הגועשת, הוא קריטי בכדי לתת לעובר אורח הפוגה ואווירה שונה. בהתאם לכך עוצב החלל בקווים נקיים עם אלמנטים המשדרים חמימות כמו ספת עור, כורסאות מרופדות, מוזיקה המותאמת לכל שעות היום ומלצרים בג'ינס.

המקום יעבוד בכל שעות היום ויגיש ארוחות בוקר, עסקיות צהריים (10 אחוז הנחה על התפריט) ובערב יהפוך לבר שכונתי. המקום יהיה פתוח גם במהלך סוף השבוע ובונה על האוכלוסיה התל אביבית המקומית.

לבניית התפריט חבר לביטוב לשף טל אבוהב שבעברו בישל ברוקה ובאושן הרצליה. השניים בנו את התפריט כמה שאבוהב מגדיר "ביסטרו אירופאי עם אווירה ים תיכונית". בתפריט ההרצה, טרטר בקר עם טוויל קריספי על חציל מעושן (27 שקלים), סופלה פטריות יער כמהין וגבינת עזים (37 שקלים), צלע לבן קלבדוס בקרמל תפוחים מעושנים ופירה השף (64 שקלים) ועוד. לתפריט ייצטרפו בקרוב גם ארוחות בוקר.

ג'וזפה. רחוב דיזנגוף פינת פרישמן, תל אביב. 03-5221163/36. א-ש בשבוע ההרצה 18:00-00:00, בהמשך 9:00-00:00

לולו קיטשן אנד בר

"לולו קפה פטיסרי" במתחם בזל, בבעלות הזוג אמנון ואביטל בן יעקב, הפך משך שש שנות קיומו למוסד של ממש. עם השנים פזלו השניים לעבר מקום נוסף ובחרו לבסוף בנווה צדק בסמוך למלון העתידי של מיכל נגרין.

כאן נתקל הזוג בדילמה. מחד, סלידתו של אמנון מרשתות וכמיהה למקומות באווירה של פעם, מאידך, רוח לולו בזל, "מקום שיקי, אינטימי ושכונתי", כהגדרתו, התאימה לשכונת נווה צדק כמו כפפה ליד. בסופו של דבר הוחלט ללכת על מקום בקו דומה, יחד עם מאפיינים ייחודיים ושם עם זיקה משפחתית "לולו קיטשן אנד בר". בהתאמה, העיצוב השיקי והמלוטש הפך עורו לסגנון פריזאי בגווני שחור וקרם.

השף אסף בלינדר (בעברו סו שף באורקה ושף בפועל בפינצ'וס), שם דגש על אוכל ביתי עם טוויסט. בין המנות קציצות דגים פוטנסקה - ברוטב עגבניות עם פלפלים, סרדינים כבושים צלפים, זיתים ופטרוזיליה. פטוצ'יני פטריות אפוי - עם פטריות יער, פורצ'יני בצל ירוק וביצה רכה ועוד (מחירי המנות העיקריות בין 40-60 שקלים) וקינוחים כגון מוס יוגורט עם ריבת חבושים וקרמל זעתר (20-30 שקלים).

בערב יהפוך המקום לבר עם מוזיקת ג'אז ברקע ותפריט טאפאסים כמו אמפנדס ספרדי בשכבות של בצק פיצה במילוי פלפלים וירקות החתוכים לקוביות וקלמרי עם חומוס ויוגורט (טפאסים 20-30 שקלים).

הכניסה תהיה לאנשים בני 27+, ואמנון מתחייב כי במקום יעבדו ברמנים מנוסים, בסגנון ה'ברמן פסיכולוג' שהיה נהוג בעבר. "הברמנים יהיו בגילאים מבוגרים יותר ממה שיש היום ברוב המקומות, הלקוחות יקבלו שירות קלאסי כמו פעם. הכוונה לפתוח מקום שיישאר ולא משהו שייסגר אחרי שנה שנתיים" מסכם אמנון.

לולו קיטשן אנד בר. רחוב שבזי 55, תל אביב. 03-5168793
א'-ש' 7:00-00:30

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מנה בביסטרו שינקין 56. גרדה גלזר
שינקין 56. מוסיף נופך לדלילות השכונתית/גרדה גלזר

שינקין 56

חלקו העליון של רחוב שינקין דל יחסית בבתי אוכל המציעים מגוון נרחב בתפריט, בטח ובטח כאלה המציעים עיקרית עם תוספת וכוס יין בצדם. השבוע נפתח ביסטרו בר יין וקפה בבעלות יריב יצקן, שחקן כדורסל בעברו ששיחק בין היתר בהפועל ירושלים ועירוני רמת גן. כעת עובר יצקן לשחק בגיל 35 במגרש משחקים אחר לגמרי.

המסעדה מכילה שני חלקים, חלק אחד בו מכינים סנדוויצ'ים טריים לקחת בטייק אווי ובחלק השני חלל ישיבה גדול המחולק לשני מפלסים. במפלס התחתון, מעין מרפסת סגורה המאפשרת עישון, ומפלס עליון רחב ידיים ובו פינת זולה עם ספות, קיר שעתיד להיות מכוסה בכוורת יינות, מסך פלזמה גדול ואופציה להפרדה מהחלק התחתון עם קיר זכוכית למען אירועים פרטיים.

בתפריט עיקריות בהן מנת הבית, שנקין 56 שזהו מתכון ביתי ובו בשר טלה על מצע אורז ועשבי תיבול ועיקריות נוספות שכולן נעות סביב ה-40 שקלים כגון פרגית, חזה עוף ועוד. בתפריט היצע כריכים נרחב ביניהם רוסביף סינטה חם על חרדל דיז'ון ופלפל קלוי (32 שקלים). מעבר לכך יוגשו לאורך היום מספר ארוחות בוקר ביניהן אירופאית - 2 ביצי עין על צנימים, סלט אישי, אנטיפסטי, נקניק סלמי רומני, פסטרמה, מלפפון חמוץ, שתיה קלה וחמה (42 שקלים).

יין הבית מגיע מיקב הבוטיק טוליפ וסך הכל ישנו היצע של כ-150 סוגי יינות. כיאה לעסק בבעלות ספורטאי לשעבר, יימכרו במקום גם סיגרים (20-150 שקלים).

שינקין 56. רחוב שינקין 56, תל אביב. 077-3294299. א'-ה' 07:00-1:00. ו' עד כניסת שבת ובשבת- מוצ"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully