וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנד בהתהוות: יורדים לשוק

29.3.2011 / 13:51

מסעדות השוק תופסות תאוצה ועושות קופי פייסט למצליחנית מחניהודה מירושלים. שתי מסעדות שוק חדשות קמות בתל אביב

יחד עם הפיכת העולם הקולינרי לווירטואלי, דווקא עולה בשנים האחרונות מגמה מקבילה והפוכה, כזו המבשרת על חזרה לפשטות, למה שסימל העם והשוק. בתחום המסעדות, הסנונית הראשונה הייתה עלייתה המטאורית של מחניודה, מסעדה בלב שוק מחנה יהודה הירושלמי עם אווירת שוק, מטבח פתוח, מנות מהבסטות ומוזיקה ים תיכונית.

לאחר הצלחתה, מסעדות קטנות יותר מחפשות לאמץ לחיכן את הטייטל "מסעדת שוק", יחד עם הקסם החמקמק שהגדרה כזו טומנת בחובה. הנה שתיים שעומדות להפתח בשבועיים הקרובים, ואחת שעברה שינוי שם על מנת להתאים את עצמה. טרנד בהתהוות.

מסעדת מחניודה. רותם דרוב
מודל לחיקוי. מחניהודה עם מטבח פתוח והרבה ירקות מסביב/רותם דרוב

לה שוק

על חורבות הקרפריה המיתולוגית "הנרי'ס", עומדת להפתח מסעדת "לה שוק", בה זוממים בעליה לחבר בין עולם השוק למרכז תל אביב. מאחורי המסעדה עומדים מספר אנשי לילה תל אביבים ותיקים, לירון תמיר, ניר רן ושלומי אפריאט (מבעלי קיבוץ בנמל והפינגווין). שותף נוסף, אייל מרילוס מספר כי פתיחת המסעדה התרחשה ממספר מניעים ובראשם, הרצון להפוך את כיכר דיזנגוף למיקום אסטרטגי. "אני תל אביבי מלידה ועם השנים הנקודה הזו של הנרי'ס קצת הוזנחה", מסביר מרילוס. "חשבנו שבשנים האחרונות יש קצת גדילה באזור הכיכר ורצינו לעזור להפוך אותה לאזור הפועם של תל אביב".

בכדי לרקום מסעדה באווירה חיה ותוססת של שוק, הוחלט לשלב בעיצוב בין ישן לחדש. פריטים משוק הפשפשים הובאו יחד עם חלקים מגדרות עתיקות ששולבו לצד פריטים עדכניים כמו חלונות בלגיים. הדלתות והחלונות גם כן, מכילים אלמנטים המשלבים בין העתיק למודרני. על המוזיקה הופקדו אנשי להקת התפוחים ורדיו טריפ בכדי לבנות תפריט מוזיקלי בעל קו ייחודי למקום, שיישלב בין מוזיקה ערבית יפואית משנות ה-60 וה-70, לצד מוזיקה יוונית, טורקית ועוד.

המטבח נבנה כמטבח פתוח בכדי לבנות אינטראקציה בין הטבח, למלצרים ולאורחים. באזור הישיבה יפוזרו חלק מחומרי הגלם כגון שקי תפוחי אדמה, בצלים ועוד, שיישמשו את השף בעת הצורך. בבניית התפריט הושקעו מאמצים רבים, הובא יועץ קולינרי, גדי ורדי (קפה יהושוע בירושלים) ועל הבישול הופקדו טבחים יוצאי רפאל ומסעדת שילה. בתפריט מגוון מנות החל מקפה וארוחות בוקר דרך מנות המוגדרות "מהשוק בקטנה", כמו חלומי עסיסית על הגריל (40 שקלים), תבשילים כגון שוק עגל עם לוביה ושום (76 שקלים), טאבולה שרימפס (53 שקלים), סופלקי עוף וצימוקים (36 שקלים) ועוד.

תחילת הרצה משוערת: אמצע אפריל.

לה שוק. רחוב דיזנגוף 92, כיכר דיזנגוף תל אביב. 03-6033117
א'-שבת 10:30 - לקוח אחרון.

מונטיפיורי שבע

כאמור, שוק המסעדות הרווי והמתוחכם של ימינו נוסך לעתים געגוע לימים אחרים, בהם המחירים היו שפויים, האוכל ביתי, כל סועד הרגיש כמו אורח רצוי והייאוש היה יותר נוח. השפית אמילי גולדברג (35), לקחה את התחושה צעד קדימה והחליטה לפתוח מסעדה ברוח הימים ההם שתיקרא "מונטיפיורי שבע- מסעדת שוק" המשתלבת עם כל האופנות האחרונות בסצינת האוכל המקומית.

למרות שהיא כבר 19 שנה בתחום, גולדברג מעולם לא למדה בבית ספר לבישול. היא לימדה את עצמה ועם השנים צברה רזומה שופע במסעדות פאפאגיו, ברוהאוס ואודאון. גולדנברג, שפית ובעלת חברה לייעוץ קולינרי, החליטה שלאחר שנים של עבודה בשביל אחרים הגיעה העת למקום משלה. חיפוש מתיש הניב פרי: על חורבות מסעדת "תיאודור" בבניין המיועד לשימור, מראשוני בתיה של אחוזת בית, עם חלל עצום ומרפסת חיצונית רחבת ידיים.

הקונספט לדברי גולדברג הוא מסעדת שוק ברוח "שכונתית": מחירים זולים ומטבח מבוסס על טריות, טבעיות ופשטות. המנורות במקום עשויות מסירים ומחבתות, חלל המסעדה מעוטר בכוורות בהן מאופסנים בקבוקי יין, ספרי בישול, ארגזי ירקות ותבלינים המשתלשלים מהקירות.

התפריט מחולק למספר קטגוריות כמו: מנות מהבסטה, מהדייג, מהמעדנייה ועוד, נכתב מדי יום בגיר ומורכב לפי תנובת השוק, עם מקום רב לספונטניות ויצירתיות בעבור השפית, כאשר גם כאן לא נפקד מקומו של המטבח הפתוח. במקום גם מעדנייה בה אפשר לקחת מוצרים הביתה דוגמת ציר דגים. חלק ממנות מהדייג הן בסגנון בר פירות ים - הלקוח מקבל מספר, ניגש למטבח ובוחר בפרי הים המבוקש, בכמות ואופן הבישול הרצוי- פלנצ'ה, מטוגן או גריל.

עוד בתפריט: סלט דרוזי -עשבי תיבול, סלק צלוי, גבינת כבשים, סומק, צימוקים קטנים וצלפים. שיש פיש עם לבנה, המנה המושחתת - פיקאניה, שייטל, קבב, שקדי עגל בקטנה ונתח קצבים (לפי משקל), מנות ספיישל משתנות כמו בויאבז דגים לבנוניים ועוד. בכל הקשור לשתייה, מבטיחה אמילי מחירי אלכוהול זולים מאוד, ומספרת כי בעתיד צפויות להתקיים במקום אירועים ומסיבות.

פתיחה רשמית: 25 לאפריל.

מונטיפיורי שבע. רחוב הרצל פינת מונטיפיורי 7, תל אביב. 03-5100094. א'-ה' 12:00-1:00, ו'- שבת 9:00-1:00

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנות פשוטות בלב השוק. טאפאס בשוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם טורטוגה משנה את השם למסעדת טאפאס בשוק

מיקומה של מסעדת טורטוגה, בשוק המקורה בנמל תל אביב, לא היה מקרי. בעלי המסעדה, המסעדנים האחים ארי ויורם ירזין (זוזוברה, מוזס, טוני ווספה ועוד) זיהו את הפוטנציאל הגלום באופנת השוק, ומיקמו מסעדה באווירה ההומה והשוקקת, המבוססת על חומרי גלם טריים ומציעה מנות במחירים זולים יחסית. כיוון שקהל הלקוחות התעקש לכנותה "הטאפאס בשוק", החליטו בעלי המקום, לאחר מספר חודשי פעילות לשנות את שמה לשם זה ובנוסף, להרחיב את שעות הפתיחה והתפריט, הכל מ-4 באפריל.

התפריט היומי משתנה לפי מצאי השוק המקורה, לצד מספר מנות קבועות, מעשה ידיו של השף ברק אהרוני כאשר הכנת רוב המנות נעשית מאחורי הבר לעיני הסועדים. בשל הרחבת שעות הפעילות לערב נוספו מספר מנות כגון קופה די פארמה וקראנץ' פולנטה המוגש עם סלט שומר חם צרוב (39 שקלים); סרדינים כבושים ופלפל שושקה חרוך (36 שקלים), ריזוטו אדמה וים – עם פול ירוק, פטריות בר, אפונת שלג ושרימפס (63 שקלים), צ'יפס ברבוניות – ברבוניות קטנות בטיגון עמוק עם איולי טאפאס בשוק (37 שקלים) ועוד.
תאריך השינוי: 4.4
בכניסה לשוק האוכל המקורה- נמל תל אביב. 03-7162757
כל יום פרט ליום ראשון, מ- 08:00 עד 23:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully