וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות חמות: מוזס מתרחבת לחו"ל

29.3.2011 / 22:47

אחרי שישה סניפים בישראל, עומדת לפתוח רשת ההמבורגרים מוזס שני סניפים בברצלונה ומדריד. החתול מחתים דרכון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הארטבורגר המוכר של מוזס/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשת ההמבורגרים הישראלית, שרק לאחרונה פתחה סניף שישי בכפר סבא, הצהירה השבוע על פתיחה קרובה של מספר סניפים בחו"ל שיפעלו בזכיינות. הראשון שבהם יפתח בעוד מספר חודשים בברצלונה שבספרד, כחלק משיתוף פעולה עם סינמה סיטי שמקימה מספר מתחמי קולנוע בספרד. ברוב המתחמים הללו מתוכננים מוזס ליטול חלק, ביניהם מתחם שני בברצלונה ובמדריד. מספר הסניפים הסופי של הרשת שיתפרס בספרד עוד לא נקבע סופית.

מסעדת מוזס, שסניפה הראשון הוקם בשנת 2003 בשדרות רוטשילד בתל אביב, הפכה במהרה לרשת שחולשת היום על שישה סניפים ברחבי הארץ בין היתר בהרצליה פיתוח, ראשל"צ, רמת הח"יל ועוד. בעליה של הרשת הם בין היתר גם האחים יורם וארי ירזין שבבעלותם גם המסעדות טאפאס בשוק, טוני וספה וקפה איטליה.

מוזס לא מתכוונים לעצור בספרד. כרגע מתקיים מו"מ עם ארצות נוספות כאשר לכל מדינה מתוכנן זכיין משלה. אחת מהן היא ארצות הברית. לשאלה מה יש למסעדת המבורגרים ישראלית – אמריקאית להציע לארצות הברית, וכיצד מוכרים קרח לאסקימוסים, עונה מנכ"ל ובעלי הרשת יובל סלע: "המטרה היא להתמקד בפלח ה"”family restaurant" שהוא מקום שמתאים לכל המשפחה, שיכול לשמש גם פגישת עסקים ואפילו לבני נוער שמגיעים לאכול בלילה. זה פלח באמריקה שיש בו ואקום, הדיינרים הלכו וירדו וכיום יש לזה מקום וביקוש", סלע מוסיף ומספר כי הרשת מתכננת להתחיל במקומות קטנים יחסית ואחר כך להתפרש לערים גדולות יותר.

המהלך של יציאה לשוק חו"ל החל להיבנות לפני כשנתיים ברשת. "הפוטנציאל בחו"ל הרבה יותר גדול", מסביר סלע את סיבת השינוי. לצורך כך נעשתה עבודה רבה בתרגום התפריטים והרעיון השיווקי, התאמתם לארצות ספציפיות וסביבה מקומית תוך כדי ניתוח שוק היעד. "במשך השנים לא היינו מוכנים לצעד כזה, הרשת לא הייתה מספיק מגובשת מה גם שלא היה לנו מספיק ביטחון. היום הרשת מבוססת ומצליחה מה שאיפשר לעשות את כל הבדיקות וההתאמות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בגרסה הספרדית/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם נעשו שינויים בתפריט?

לכל שוק נעשות ההתאמות שלו, וכך למשל בארצות הברית ישנה התלהבות רבה מאוד דווקא מתפריט הבריאות של מוזס ואילו בספרד מנה של שלושה המבורגרים קטנים מתקבלת היטב בשל החיבה לטאפאסים. לתפריט בספרד יוכנסו גם ארוחות בוקר כיוון שהוא ממוקם בקומת קרקע של בית מלון.

בד בבד מדגיש סלע כי ההתפחות בחו"ל לא תבוא על חשבון הסניפים בארץ. לראייה, לששת סניפי מוזס באזור המרכז ייצטרף סניף חדש ביולי, באילת.

  • עוד באותו נושא:
  • מוזס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully