וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיר נושא

4.4.2011 / 11:53

טרנד המסעדות בנושא מסוים רק הולך ומתפתח. הפעם מככבות שתי מסעדות שמתבססות על אורז וקרפים

כשנדמה שכבר אין מה להמציא בעולם המסעדנות, שכל שילוב אפשרי כבר הופיע באיזה תפריט של שף יצירתי, מגיחות שתי מסעדות תל אביביות חדשות עם תפריט קונספט. הפטנט: התבססות על חומר גלם אחד שמהווה מצע לכל המנות בתפריט. מגמה שמתחילה באורז וקרפ סוזט, ומי יודע לאן תמשיך מכאן.

קפה סוזט. דנה מאירזון
קפה סוזט. הכל על קרפ דקיק/דנה מאירזון

סוזט

הנרי'ס, הקרפריה שהיתה מוסד תל אביבי נסגרה לפני כחודשיים אחרי 20 שנה. אילן ברדה, בנו של הנרי ברדה, הנריס המיתולוגי מהקרפרי בכיכר דיזנגוף, מספר כי במשך השנים, הוא העדיף להתמקד בעסקי הקייטרינג המצליחים שלו ולא בקרפריה המדשדשת בגלל מיעוט אנשים שהולכים לאיזור ולקולנוע הסמוך. וכך, אחרי שנים נסגר המוסד ובמקומו תפתח השבוע מסעדת שוק.

עוד לא יבשה בלילת הקרפ של הנרי'ס והנה נפתחת קרפריה חדשה במרחק 500 מטרים מזו שנסגרה. השבוע נפתחה מסעדת סוזט, אחות קטנה לאותם הבעלים של מסעדת הסושי "מון" הנמצאת בשכנות. המקום מוגדר כקרפרי, מסעדת קרפ צרפתית ושמו לקוח מתוך צירוף המלים "קרפ סוזט". המקום, מצוי בחלקו השקט יחסית של רחוב פינסקר, השולחנות משובצים במפות, והאווירה א-לה צרפת.

התפריט במקום על טהרת הקרפים (למעט מרקים וסלטים) בסגנון צרפתי, עם התאמה מסוימת לחיך הישראלי. הקרפ המלוח המיוצר במסעדה עשוי מקמח כוסמת ומים בלבד והכנתו נעשית על גבי פלטות קרפ צרפתיות מסורתיות. לאחר פריסת הבלילה על הפלטה הוא ממולא במספר מילויים, חלקם הגדול בהשפעות צרפתיות וחלק ישראלי יותר: קומפלט ביצת עין, גבינת אמנטל ושינקן (42 שקלים), כרישה, בייקון פריך וגבינת גרוייר (49 שקלים) או סלט טונה עם עגבניות תמר מוקרם בגאודה (42 שקלים). לקינוח מוצעים במסעדה מבחר קרפים מתוקים.
במקום עסקיות צהריים בהן במחיר מנה עיקרית ניתן לקבל מנה ראשונה סלט או מרק ולבחירה שתיה קלה/יין/בירה. בהמשך מספר מנהל המקום תום רושקו, מתוכנן לפתוח את המקום מ-9:00 בבוקר ואז יורחב התפריט לארוחות בוקר על טהרת הקרפ.

רחוב פינסקר 30, תל אביב. 03-6034422. א'-שבת 12:00-23:00

קפה סוזט. דנה מאירזון
קפה סוזט/דנה מאירזון

אורייזה

הוא מצוי ברוב המטבחים בעולם, חוצה יבשות, בין אם באיטליה, מרוקו, סין או מקסיקו. הוא יכול ללבוש אינספור צורות ולספוג בלי סוף טעמים ומזין מדינות מפותחות לצד מדינות עולם שלישי. אין ספק שאורז הוא אחד המזונות הפופולריים ביותר בעולם. מסקנה זו הובילה את השף דניאל מיסן (התמחה בעברו ברוקח 73 ובהרברט סמואל) והיזם רז אלדר (בעל סניף הסושיה ברמת גן), שני חברים שתחום המסעדנות לא זר להם לפתוח מקום שייתמקד אך ורק באורז. השניים קיבלו השראה מקערת אורז יפנית המכונה גידאון ונמכרת בדוכני רחוב עם רוטב ובקר. הם החליטו ללטש את הקונספט של אורז בקערה ולקחת אותו מכיוון אסיאתי לטעמים יותר מגוונים.

המקום עוצב בקווים נקיים בצבעי אדמה וירוק, צבעו של צמח האורייזה, ממנו מגיע האורז, מוטיב המשתלב בקירות ואף בגופי התאורה וכמובן, בתפריט ובו מנות מכל העולם. רוב המנות בתפריט לא מכילות גלוטן וחלק נכבד נותן מענה גם לצמחונים.

בעיקריות אפשר למצוא ריזוטו בציר פטריות פורצ'יני וקציפת כמהין המייצג את איטליה, טנזיה מרוקאית: פירות יבשים מבושלים ביין אדום ותבלינים המוגשים עם אורז שקדים ובקר, פאייה: זעפרן שרימפס ומולים (מחיר העיקריות נע בין 40-55 שקלים). מתוך הבנה שיש גבול לכמות האורז שאפשר לאכול בארוחה, במנות הראשונות שולב כוכב המסעדה בעקיפין, בכדי לא להכביד על הסועד: חמוצים כבושים בחומץ אורז או למשל שיפודי שרימפס מונח על סלסת עשבי תיבול ולימון בליווי אטריות אורז קצוצות.

למעט מנת פודינג אורז בלתי נמנעת, עם דובדבני אמרנה, פיסטוקים ותבלינים, הקינוחים סטנדרטיים למדי כגון קרם ברולה. במקום גם בר קטן ובו מוגשים סיידר תפוחים, אגסים ואיך לא, סאקה אורז.

פתיחה רשמית בתחילת מאי. רחוב נחלת בנימין 59 פינת אחד העם 19, תל אביב. טלפון- עדיין אין. א'-שבת 12:00-1:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully