וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעדות חדשות בצפון: על ראש ההר

5.4.2011 / 12:50

מסעדת טאפאס ובר חיפאיים לצד דיינר אמריקאי בגלבוע נפתחים בשבועות הקרובים. האם הצפון מתעורר קולינרית?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'וזף. דיינר למרגלות הגלבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'וזף

מבלי לשים לב, הפך מתחם הסקי הסינתטי בגלבוע למוקד משיכה קולינרי. בתחילת חודש אפריל יצטרף למסעדות הקיימות במתחם, קימל בגלבוע (מסעדה אחות לקימל בתל אביב) ואדמס (בר מסעדה איטלקי), דיינר בשרים אמריקאי חדש בשם ג'וזף. מנהלי המקום הם האחים גורן, דמויות מוכרות בעסקי הובלת הבשר הטרי החולשים על צי של משאיות. כעת החליטו האחים שהגיעה העת לא רק להוביל בשר, אלא גם להגיש אותו לסועדים.

איתמר ושמרית גורן, ילדיו של יו"ר חברת המשאיות, הם אלה שלקחו את המושכות. האחים מצהירים כי בכוונתם להגיש מנות המורכבות מהבשרים הכי טובים שיש. לצורך כך שכרו האחים שורה של יועצים, ביניהם שמוליק מרקוס מחברת רסטוטל, המתמחה בהקמת מסעדות, השף יובל חירותי (מסעדת שיינפלד בגליל) ועוד. כך נבנה תפריט מגוון שלא מתמקד בדיינר בשרים לבדו, ונבחר לוקיישן יוצא דופן הן בזכות הנוף והן בגלל שלא קיימות מסעדות רבות כאלו באיזור.

בתפריט: פוקצ'ת הבית עם מטבלים (24 שקלים), פטה כבד עוף עם טוסטונים וריבת בצל (38 שקלים), סלמון בפנקו עם טריאקי (32 שקלים) ועוד. המבורגרים שמגיעים בשלל גדלים החל מג'וניור- 160 גרם (44 שקלים), ועד ל"הר בורגר" 320 גרם (59 שקלים) ומוגשים עם סלט עלים. עוד בתפריט: עיקריות כגון אנטריקוט 250 גרם טרי מיושן בגריל עם רוטב צ'ימיצ'ורי ( 92 שקלים) המוגש עם תוספת כגון צ'יפס/הום פרייז/פירה תפוחי אדמה/ קלח תירס קלוי.

המקום לא פוסח גם על קהל הילדים: ארוחת ילדים הכוללת המבורגר 120 גרם/ שניצלונים בשומשום/ נקיקיות עוף, מוגשת עם צ'יפס וסלט ירוק ומשקה קל ולבחירה ( 39 שקלים). בנוסף יחולקו במקום ערכות טושים עפרונות וחוברות צביעה.

ג'וזף. מתחם הסקי בגלבוע. 04-6527272. א'-שבת 12:00-00:00

וידה לוקה

באיחור אופנתי, העפילה אופנת הטאפאס בר אל הר הכרמל. "וידה לוקה", הממוקם על ציר מוריה, אזור הבילויים המרכזי של חיפה, הוא טאפאס בר ראשון לחיפה. המקום הוקם על ידי משה טיילד, עודד שטראוס, אבי פגי ויוני דביר, שמנהלים בין היתר את רשת הסושי פרנג'ליקו, המונה כיום 11 סניפים, ביניהם סניפים בחיפה ובתל אביב.

טיול משותף של בעלי פרנג'ליקו לספרד גרר התלהבות מהז'אנר. "בשלוש שנים האחרונות חיפה מתפתחת מאוד בתחום התרבות והבילוי בתחום הקולינרי בפרט", מסביר עודד שטראוס, אחד הבעלים. "זה קונספט שלא היה ואין כיום בצפון". שף המסעדה הוא עידן הלפרין (אחוזת הלפרין, מסעדת רוטשילד'ס) והמטבח עצמו הוא ספרדי- ים תיכוני . ברוח טאפאס בר טיפוסי מושמעת בעיקר מוזיקה ספרדית ברקע, ובמרכז המקום מצוי קיר פסיפס צבעוני שעיצב אומן פסיפס. למסעדה מטבח פתוח שבו חומרי הגלם מוצגים לראווה כמו ירקות, נקניקים, צנצנות ורוב המנות נעשות אל מול הלקוח.

בתפריט מנות כגון רביולי ארטישוק ירושלמי ברוטב זנב שור כרובית ובטטה (45 שקלים), סיגר טלה על תבשיל חומוס עם פפריקה מעושנת (35 שקלים), קרפצ'יו אננס עם סירופ פלפלים וגבינת פרומעז (28 שקלים), קרוסטיני סנט מור ותאנים (15 שקלים), קוביות סלמון מעושן עם שמנת וקוויאר (38 שקלים), קדאיף עם מסקרפונה (38 שקלים) ועוד.

בתפריט המשקאות דגש על יין, קאווה וסנגריה. הבירות במקום נמכרות כמו בספרד בכוסות קטנות של 200 מ"ל ומחירן כ-14 שקלים. בקיץ תיפתח גם מרפסת לישיבה.

וידה לוקה. רחוב חורב 10, חיפה. 04-8289543/4. א'-שבת 12:00-אחרון הלקוחות.

המכולת

למרות היותה של חיפה אחת הערים הגדולות בארץ ומרכז סטודנטיאלי לא מבוטל, היא לוקה בחסר בפאבים שכונתיים, בעיקר באזור הכרמל. יוני בטש, חיפאי שהתגורר מספר שנים בתל אביב ועבד בהצלחות תל אביביות כגון ארמדילו פינצ'וס, סרווסה ובוקובסקי החליט כי הגיעה השעה לשנות את המצב ולהעניק אופציה מקומית ראויה לחיפאים. פאב "המכולת" ייפתח ב-8 לאפריל, באחד מבנייניה הראשונים בחיפה, במקום בו שנים הייתה חנות מכולת. בטש חולק את השותפות עם אחד מבעלי בית הקפה השכונתי "שניים סוכר", הצמוד לבר ובו נמצאת גם הכניסה אליו.

קהל היעד של הבאר הוא אנשים בגילאי ה-24 ומעלה, שכהגדרת בטש "מחפשים מקום עם איכותי עם מוזיקה ואווירה איכותית בגובה העיניים". העיצוב משלב טקסטורות וצבעים חמים, עצים בני חמישים שנה יחד עם שימוש בחומרי גלם ישנים שהיו במקום המעניקים לו אופי. "זה מקום מהנשמה, ולא ממעצב שהחליט לזרוק מיליון שקל על המקום" מעיד בטש.

בתוך הבר עומד המטבח המתבסס ברובו על תנור אבן ממנו יוצאות פוקצ'ות ופיצות. עוד בתפריט נקניקיה בלחמנייה עם כרוב כבוש ובצל מטוגן (24-26 שקלים), פלטה עם 6 סוגי גבינות כגון מנצ'גו, עזים ביין, קשקבל ועוד (38-40 שקלים) עם לחם שיוצא גם הוא מהתנור וצלחת ירקות. בטש מציין כי מחירי האלכוהול בחיפה גבוהים מתל אביב וללא כל סיבה נראית לעין. על כן, האלכוהול במקום יהיה במחירים נוחים, כאשר הבירה הזולה ביותר, תעלה 22 שקלים.

פתיחה: 8 באפריל.

המכולת. רחוב קדימה 1, הכרמל, חיפה. א'-שבת, מדי ערב החל מ-19:00- עד אחרון הלקוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully