וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה השפים אוכלים בחג

17.4.2011 / 12:31

חיים כהן, ארז קומרובסקי, אביב משה, רפי כהן, ניר צוק ושאול בן אדרת מספרים על ארוחת החג שלהם. המסקנה? אין כמו אוכל של אמא

אביב משה. אביב חופי
אביב משה/אביב חופי

אביב משה, שף מסעדת "מסה"

אימא שלי כבר מחכה לארח, עובדת על זה מפסח שעבר. היא רוצה שאני אבוא ואהנה, שאני ארגיש כמו שייח ואתפנק. לכן אני בדרך כלל לא מביא כלום, אם אני אכניס משהו לארוחה זה יהיה תבשיל דגים.

הכי אוהב לאכול בחג: אני אוהב לאכול בשר של פסח שאימא שלי עושה, אין לי מושג איך היא מכינה אותו אבל זה יוצא מדהים. חוץ מזה גם יש תמיד גם עופות ממולאים, תבשילים, והמון אוכל מהסוג שאני אוהב: אוכל עדות, אוכל נשמה עם הטאץ' של אימא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארז קומרובסקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארז קומרובסקי

מאז שאמי נפטרה, קשה לי מאוד להשתתף בליל הסדר. אני מתגעגע לטעם של הדברים שלה: הכבד הקצוץ, הגפילטע פיש, החזרת, הקניידלך של שולחן החג והמצה בריי שהיא הכינה בבוקר שאחרי.

למרות שאחיותיי הקטנות הצליחו ללמוד לעשות את הגפילטע, עדיין - לטעם יש גם רגש. כך שאני בדרך כלל נוסע לחו"ל בפסח והשנה אני נשאר בבית.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
השף ניר צוק. אביב חופי
ניר צוק/אביב חופי

ניר צוק, שף המסעדות "ביסטרו נועה", "קורדיליה", ו"ג'אפה בר"

אני לא מכין כלום לסדר - תודה לאל - זה החופש שלי, הזמן שלי עם המשפחה ההורסת שלי שבקושי יוצא לי לראות אותם, חוץ מבמסעדה שם הם אוכלים את האוכל שלי. אמא שלי נועה מפנקת אותי במאכלים הפולניים הרגילים של החג - גפילטע, מרק עוף עם קניידלך. המנה העיקרית משתנה כל שנה, אבל אני בדרך כלל לא טועם ממנה כלל כי אני מפוצץ מכל המנות הראשונות הטעימות של אמא.

הכי אוהב לאכול בחג: המנה שאני הכי הכי אוהב בליל הסדר ושאר המנות יכולות להעלם מבחינתי זה מצה עם חזרת וכבד קצוץ של אמא שלי.זה חג שאני שם את השף ניר צוק בצד וחוזר לילדות, למשפחה - כי זה סדר פסח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רפי כהן/מערכת וואלה!, צילום מסך

רפי כהן, שף מסעדת "רפאל":

את החג אני עושה אצל ההורים שלי במושב שורש ואימא שלי מבשלת הכל. השנה הזו אני לא מכין שום דבר, לפעמים אני מכין חלק מהדברים. אני מאוד אוהב את חג הפסח כי יש אוכל מדהים בישראל, זו עונה מדהימה של חמרי גלם: כבשים, טלאים, פול ירוק, שקדים, אפונה, ארטישוקים, חרשופים, כרוב ניצנים.

הכי אוהב לאכול בחג: אני אוהב לאכול בפסח מרק כבש/בקר עם עצמות, פול, כרישה ירוקה. זהו מרק מאוד עשיר שאימא שלי מכינה ממתכון של סבתא שלי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שאול בן אדרת/מערכת וואלה!, צילום מסך

שאול בן אדרת, שף מסעדות "קימל", "קימל בגלבוע" ו"התרנגול הכחול"

אני תמיד מכין שוק טלה אחד שלם, ממולא בתפוחי אדמה, בטטות, ירקות שורש ושומים, מצופה בחרדל, דבש, ועשבי תיבול. זו מנה סקסית, טעימה בטירוף וקל להכין אותה. את שאר האוכל מכינות אשתי ובנות המשפחה.

הכי אוהב לאכול בחג: חריימה- דגים חריפים, צלעות כבש, תבשילי תרד הרבה סוגים של אורז וסלטים. מה שחשוב זה שלא עובדים, יושבים עם המשפחה, ככה שאפילו מצה עם בצל תהיה לי טעימה ומהנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיים כהן/מערכת וואלה!, צילום מסך

חיים כהן

את הפסח אני חוגג בדרך כלל אצל חמותי ומכין פעם דגים ופעם כבש. השנה הוטל עליי להכין את מנת הכבש ואני מכין אוסובוקו של טלה עם שומר ותבלינים. יש לי חיבה לחג בגלל שזה חג שמעלה את התחושות, מעצים את האווירה וכולם מתכנסים גם מצד הנקיונות וגם מצד האוכל. יש בעונה הזו טלאים נהדרים, ארטישוקים טובים, הפול הירוק במיטבו. זה סוג של חג אביב בעיני ואני חוגג את האביב ואת החומרים שיש בתקופה הזו.

הכי אוהב לאכול בחג: מרק עם קניידלך וגפילטע פיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully