וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק נפתח

10.7.2011 / 14:30

טפאס ספרדי בלב שוק מחנה יהודה, לאונג' על גג בהרצליה ומסעדה ברוח כפרית בתל יצחק. המקומות החדשים והלוהטים בארץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קה פסה. חלק ממתחם שוק מחנה יהודה הפעיל/מערכת וואלה!, צילום מסך

קה פסה

אמיתה שחוקה לעייפה היא היותו של שוק מחנה יהודה אופנתי ורווי באזז. עובדה ידועה פחות היא ההתרחשות הלילית במתחם. בעבר השוק היה מעין עיר רפאים לאחר שעות סגירת הבסטות וכיום, הוא הולך ומתמלא בפאבים ומסעדות שמזרימים למקום בליינים גם בשעות הקטנות.

החניה חינם בשוק הפתוח והמחירים הזולים ביחס לאזור הבילויים של מרכז העיר מהווים אבן שואבת למקומות כמו פסטה בסטה, הבר של מסעדת מחניהודה יודל'ה, קפה מזרחי ודומיהם המשמרים את האווירה השוקקת גם בלילה.

אל החבורה העליזה הצטרף בשבוע שעבר טפאס בר קטן הקרוי קה פסה (מה קרה בספרדית). הבר מצוי בבעלותם של אבי גולנסקי, שף ירושלמי ותיק (גונג, אושו, רנה), ויניב רובינשטיין, מפיק מוזיקלי ובעלי דוכן שווארמה בשוק ברחוב האגוז. השניים גמלו בלבם לעלות על הגל וליצור מקום באווירה ירושלמית בדגש על מחירים זולים ואווירה שכונתית.

לצורך כך הומר דוכן השווארמה של רובינשטיין לטפאס בר קטן הפעיל גם ביום בשעות פעילות השוק וגם בלילה. בתוך הבר הקטן שובצו אריחים ארמניים שנותנים טאץ' ייחודי. במקום מספר מקומות ישיבה מועט בפנים ובחוץ שמייצרים אווירה אינטימית.

המטבח שקוף ומאפשר הצצה על תהליך ההכנה, של המנות, כאשר הבחירה בקונספט הספרדי נבעה מהרצון של השף להקנות לסועד 4-5 מנות במחיר מנה עיקרית במסעדה. התפריט שבנה גולנסקי מושפע מהמטבח הים תיכוני, האיטלקי והספרדי עם משקאות המותאמים לכל מנה, בדגש על אלכוהול עם עשבי תיבול. הבירה שמוגשת מהחבית היא הספרדית סן מיגל ומגיעה בצורת שליש במחיר 18 שקלים או בחצי 23 שקלים מהחבית. מחיר המנות נע בין 22-40 שקלים וביניהן פוקצ'ה עם בצל מקורמל בחמאה גורגונזולה ותאנים, ארטישוק עם פרמזן וזיתי קלמטה, דגיגונים עם איולי ורוטב לימוני עם עשבי תיבול, קינוח ברולה בזיליקום ועוד.

בנוסף, בשעות פעילות השוק בין 10-17:00 יאפו במקום פיצות דקות לטובת הקונים בשוק עם תוספות שונות כמו אנשובי ופלפל חריף. בעתיד מתוכננות להתבצע במקום הופעות חיות של להקות ירושלמיות, וסדנאות בישול על הבר.

קה פסה. רחוב האגוז 9, שוק מחנה יהודה, ירושלים. 054-8344881

שעות פתיחה: א'-ה' 10:00 עד אחרון הלקוחות, ו' 09:00- כניסת שבת, מוצאי שבת עד אחרון הלקוחות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסעדת נחלה. כפרי ורגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

נחלה

אלי שחר, חבר קיבוץ תל יצחק קיבל הצעה מפתה מהנהלת הקיבוץ: להקים מסעדה חדשה על חורבות מסעדת סאמ'ס האיטלקית שפעלה במקום.

שחר, שמגיע מענף השירותים קיבל את ההצעה בשמחה וכך נולדה מסעדת נחלה. המקום עוצב כחלל גדול והוענק לו אופי כפרי, תוך ניצול מדשאות הקיבוץ, לטובת משפחות עם ילדים שאוכלים במקום ומחפשים מקומות להתרוצץ בהם. במקום נבנתה פרגולה חיצונית מקורה, השולחנות מעוטרים במפות תכולות ואווירת הקיבוץ, משרה רוגע.

שף המקום הוא סמי בולליס, בעברו שף מסעדת בליקר במרינה בהרצליה, שבנה תפריט שיתאים גם למשפחות וגם לאנשי ההיי טק המגיעים לעסקיות, הכולל: כנפיים ברוטב צ'ילי ולימון (37 שקלים), חציל בקרם חומוס (33 שקלים) סלט עגבניות תמר, אנשובי, צנוברים זיתים וכדורי לבנה (45 שקלים) מבחר פסטות כגון פטוצ'יני עם פטריות מוקפצות וכבדי עוף בציר בקר (49 שקלים) ועוד.


קיבוץ תל יצחק בכניסה לתחנת הדלק. 09-8995610

שעות פתיחה: א'-ו' 08:00-23:00, שבת 12:00-23:00.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דופלקס. לאונג' מול הים/מערכת וואלה!, צילום מסך

דופלקס

מסעדת בנדיקט בהרצליה שנפתחה לפני מספר חודשים שוכנת בקומה ראשונה של בניין בן שלוש קומות. בעלי הבנדיקט הבינו את הפוטנציאל הגלום במבנה שהיה נטוש במשך מספר שנים והחליטו לשפץ את הבניין כולו ולהפכו למתחם בילויים תחת השם דופלקס. ארבעת השותפים שמאחורי המיזם הם איתי פשיגודה, יאיר קינדלר, גיא אוסדון ושי כהנא, קבוצה שבבעלותה גם מסעדת ויקי כריסטינה במתחם התחנה בתל אביב, שלושת סניפי הבנדיקט (שני סניפים נוספים בתל אביב) והברים התל אביביים הגילדה ואליעזר.

השותפים לא ביזבזו זמן ולפני כשבועיים חנכו את הדולפקס, מתחם המורכב משתי הקומות הנוספות. בקומת הגג מצוי ה"רוף בר", לאונג' בר עם מוזיקת רקע שקטה כשאת הרקע מקשטת התפאורה הטבעית של הים התיכון. איתי פשיגודה, המכונה "פיש", מסביר כי הדגש הוא על חווית בילוי מרובת קוקטיילים ואוכל איכותי: "המקום מכונה על ידינו לאונג' בר כי הוא סולידי ונטול קונוטציה קרחניסטית", מסביר פיש.
תפריט האוכל נבנה על ידי השף שחר מאור (שלו ביער),

כל המנות מגיעות בגדלים בינוניים שבין טפאס לראשונות. בתפריט שרימפס בקראסט בוטנים על קרם צ'יפוטלה (42 שקלים), קבב דג ים בעשבי תיבול על גספצ'ו פלפלים (62 שקלים), קלאמרי בקראסט סולת על איולי לימון כבוש (44 שקלים), נקניקיית בוואריה בתנור אבן בתוך לחמניית בריוש וכרוב כבוש (40 שקלים), ועוד.

בקומה האמצעית של הבניין צפוי להיפתח בסוף יולי ה"דינר רום", חלל אירוח פרטי שמיועד לאירועים, סדנאות, ליינים קולינריים וערבי נושא.

דופלקס-רוף בר. רחוב האצ"ל 1 (פינת רמת ים), הרצליה פיתוח, הרצליה. 09-9558223

שעות פתיחה: א' - ה' 18:00 - עד אחרון הלקוחות, ו' - שבת 14:00- עד אחרון הלקוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully