וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדרת אלטיטיוד של ברקן: שלושה יינות עם אופי שונה

13.7.2011 / 18:57

אבי אפרתי טועם שלושה יינות מסדרת אלטיטיוד של ברקן, מבחין בהבדלים משמעותיים באופי היינות וממליץ על אחד ששוה להשקיע בשבילו

סדרת אלטיטיוד של ברקן היא מהמעניינות המופקות כאן בשנים האחרונות. מדובר בשלושה יינות קברנה סוביניון מאותה שנת בציר, המופקים משלושה כרמים הממוקמים בגבהים שונים: 412 מ', 624 מ' ו-720 מ' מעל פני הים.

הרעיון הוא שטעימה של יינות הסדרה מאפשרת במקביל מאפשרת להיווכח בהשפעה הנבדלת של גובה הכרם על אופיו של היין המופק ממנו. טעימות של יינות הסדרה בעבר חשפו תמיד הבדלים משמעותיים באופי היינות. חלק מיינות הסדרה בעבר הרשימו. להלן ממצאי טעימת יינות אלטיטיוד 2008:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברקן, קברנה סוביניון אלטיטיוד 412/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברקן, קברנה סוביניון אלטיטיוד 412

אי אפשר בלי כמה מילים על עפיצות: 100% קברנה סוביניון מכרם אבני איתן בדרום רמת הגולן (90%) וכרם דישון בעמק קדש (10%). 14% חודשי יישון בחביות, רובן מעץ אלון צרפתי, מיעוטו מאלון אמריקאי. גוף מלא. צבע אדום ארגמני. 14.2% אלכוהול.

כמה? 135 שקלים.

הכי מתאים ל: המבורגר.

דבר המבקר: זה היין היותר מוכן לשתייה מבין יינות הסדרה, אבל הוא רחוק מלהיות הטוב שבהם. יין שאמנם נשמר מחנפנות ישראלית טיפוסית, אבל לוקה באגרסיביות יתר. הוא אינו רע כשלעצמו, ואגרסיביות תמיד עדיפה על שטיחות טעמים, אבל 135 שקלים הוא איננו שווה.

ציון: 84.

ב-7 מילים: הפחות ראוי מבין יינות "אלטיטיוד" בשנים האחרונות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברקן, קברנה סוביניון אלטיטיוד 624/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברקן, קברנה סוביניון אלטיטיוד 624

אי אפשר בלי כמה מילים על עפיצות: 100% קברנה סוביניון מכרם עלמה. 14 חדשי חבית, רובן חדשות, מעץ אלון צרפתי. גוף מלא. צבע מעט סגלגל. 13.9% אלכוהול.

כמה? 135 שקלים.

הכי מתאים ל: בשרים ברטבים מעודנים.

דבר המבקר: העסק משתפר. מאוד. זה יין עשיר ומרוכז מאוד, מלא אופי, ומצליח לשמור על איזון, איפוק וסטייל. הטאנינים מוחשיים, אבל לא תוקפניים. יין עם אופי וכח, שלצידם אלגנטיות ברורה.

ציון: 88.

ב-5 מילים: הטוב מבין השלושה וטוב מאוד כשלעצמו.

.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברקן, קברנה סוביניון אלטיטיוד 720/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברקן, קברנה סוביניון אלטיטיוד 720

אי אפשר בלי כמה מילים על עפיצות: 100% ענבי קברנה סוביניון מכרם דובב (הר גודרים). 14 חודשי בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי, חדשות כולן. גוף מלא. צבע אדום כהה מאד. 14.2% אלכוהול.

כמה? 135 שקלים.

הכי מתאים ל: בף בורגיניון ושאר תבשילי קדרה, אפשר גם על בסיס טלה וכבש.

דבר המבקר: סביר להניח שבעוד שנתיים אפשר יהיה ליהנות יותר מהיין הזה. כרגע, כמו קודמו מגובה 624 מ', הוא חושף ריכוז ועוצמה רבה, שסביר שיתעדנו בהמשך. גם כאן ניכר אופי של ממש, המוכר מטעימות "אלטיטיוד 720" בעבר. יין טוב בהחלט. גם אם תימחורו יקר מעט ביחס לאיכותו, שווה לרכוש ולחכות שנתיים.

ציון: 87.

ב-5 מילים: טרואר זו לא מילה גסה.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully