וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קו השפיות: שתי מסעדות זולות נפתחו בתל אביב

21.7.2011 / 15:07

מסעדה איטלקית סיציליאנית ומסעדת פועלים משודרגת בניחוח פרסי נפתחו השבוע בתל אביב. הכל במחירים שפויים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסעדת אוליברי. בסטייל סיציליאני/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסעדת אוליברי

הפופולריות הרבה של המטבח האיטלקי בארץ יוצרת גל של ייבוא קונספטים מארץ המגף. האהדה הזו בדיוק היא שהולידה את אוליברי, הכלאה של מסעדה ופיצריה סיציליאנית בצפון רחוב אבן גבירול בתל אביב.

המקום, שנפתח לפני מספר ימים, פועל לפי חוקי המטבח הסיציליאני: אוכל פשוט שגדולתו בחומרי גלם טובים, נוסף לתפיסה שגם ארוחה במסעדה המתמקדת בפיצה יכולה לא להיות רק סלייס לדרך אלא גם חוויית ארוחה מלאה. הקמח לבצק הפיצה מיובא מאיטליה, רוב הפסטות מיוצרות במקום, והאווירה בחלל אינטימית ומעודדת אכילה רגועה כשהמדפים מעוטרים במדפי יין סיציליאני והעיצוב נקי ואסתטי.

שף המקום הוא רמי אמינוב, שברזומה שלו עבודה במסעדות רבות בעולם, ביניהן בג'מייקה, אוסטרליה והולנד ומסעדות מקומיות כמו פינצ'וס. בכדי לבנות את התפריט נסע אמינוב להשתלמות בסיציליה, למד את רזי המטבח וחזר להרכיב תפריט שלא מתמקד רק בפיצה.

בתפריט: ניוקי צרובים עם תבשיל חצילים סיציליאני ויוגורט צאן (32 שקלים), קפרזה מהטאבון עם לחם גריסיני הכולל חצילים שרופים, מוצרלה, זרעי עגבניות, בזיליקום וזיתים (38 שקלים), אניולוטי במילוי כרישה, גבינת עזים וכמהין (64 שקלים), פיצות בשני גדלים עם טופים כמו תאנים ברוטב עגבניות עם בצל מקורמל וגבינה כחולה (36-48 שקלים), פפרוני עם מוצרלה וצ'ילי (42-54) ועוד. בקינוחים: פיצות מתוקות כמו פיצה בננות, פיצה עם מסקרפונה, וניל ובננות חמות (22 שקלים) או טירמיסו סיציליאני (29 שקלים).

אוליברי. רחוב אבן גבירול 137, תל אביב. 03-5446076. לא כשר.

שעות פתיחה: א'-שבת 12:00-12:30.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכוכב הפרסי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכוכב הפרסי

אחד מאזורי העסקים השופעים ביותר בהיצע מזון התל אביבי הוא ללא ספק אזור רחוב קרליבך. לשפע העצום הצטרפה השבוע מסעדה פרסית בשם "הכוכב הפרסי", במשכנה של מסעדת הברון קרליבך שנסגרה.

כיוון שהבעלות לא התחלפה, הוחלף המטבח בלבד, ואילו העיצוב המקורי נשאר ברובו. השינוי הביא ליצירת מסעדה עם אוכל של פועלים בעיצוב מאוד לא עממי: חלל המסעדה עם בר גדול באמצע ושולחנות מעץ כהה, העשוי להטעות כי מדובר כאן בביסטרו או בבר. מבט מעמיק יותר מגלה במהרה כי למעשה מדובר בהארד קור שיגרום אפילו לאחמניג'אד לפקפק באותנטיות. מדובר במסעדה פרסית אסלית באדרת שונה מזו המוכרת כדי למשוך את קהל אנשי העסקים לחוויה אסתטית.

קשה לטעות באותנטיות המסעדה כשמנהל המסעדה הוא בעל מבטא כבד, התפריט מעוטר בעיטורים איראניים, וברקע מושמע "רדיו רן", הרדיו של יוצאי איראן בארץ. בתפריט: צ'לו קבב: 2 שיפודי בשר או שישליק בתוספת אורז. גונדי: כופתאות ענק מחזה עוף טחון וחומוס במרק עוף בליווי גרגירי חומוס בתוספת אורז וזעפרן. גורמה סבזי: תבשיל בשר בקר על בסיס ירק ולימון פרסי בתוספת אורז וזעפרן. פולו הביג': אורז גזר ושעועית בניחוח קינמון בתוספת מנה בשרית. לרגל הפתיחה כל המנות מוגשות עד השעה 16:00 במחיר 29 שקלים למנה. בשעות הערב מוגשות אותן המנות (בגודל מעט גדול יותר) בטווח המחירים שבין 45-60 שקלים.
לממהרים, אפשר לקנות כאן כם גונדי בפיתה ב-18 שקלים ושיפוד עגבניה או בצל בחמישה שקלים.

הכוכב הפרסי. רחוב קרליבך 29, תל אביב. 03-5610606. כשר.

שעות פתיחה: א'-ה' 11:00-00:00, שבת - צאת השבת ועד חצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully