וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחכות לחורף ולשמוח עכשיו: 2 יינות חדשים של יקב תבור

17.8.2011 / 14:00

אבי אפרתי לוגם שני יינות חדשים במהדורה מוגבלת מתוך סדרת הפרימיום החדשה של יקב תבור, שהולכים טוב עם צלעות כבש וסטייקים על האש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Limited Edition 1/6,000 קברנה סוביניון מרלו 2006/מערכת וואלה!, צילום מסך

Limited Edition 1/6,000 קברנה סוביניון מרלו 2006

אי אפשר בלי כמה מילים על עפיצות: בלנד של 60% קברנה סוביניון ו-40% מרלו. היין כולו הופק מענבים שהגיעו מתת חלקה מכרם בעמק קדש. שתי שנות התיישנות בחביות: שנה בחביות עץ אלון חדשות ושנה נוספת בחביות Cask גדולות. כן עבר היין שלוש שנות התיישנות נוספות בבקבוקים עד קבלת הבלנד הסופי. גוף מלא. צבע אדום עמוק. 13.8% אלכוהול.

כמה? 140 שקלים.

הכי טוב עם: מנות בשר עשירות, צלעות כבש, סטייקים ברוטב יין אדום.

דבר המבקר: המאמצים הכבירים השתלמו. יין טוב מאד באמת. מורכב, עשיר, מעניין, בעל אופי. זה לא יין הרפתקני כלל וגם לא יין שמנסה להשתלב בליגה של היינות הישראליים הגדולים ממש (והיקרים מידי). מצד שני, גם בתוך קבוצת האיכות והמחיר מממשיכים תבור במורשת ה –value for money שלהם. זה יין שמספק תמורה טובה מאד למחירו ומקדים רבים ממקבילי המחיר שלו.

בתשע מילים: מוכן ללגימה כבר עכשיו אבל שווה להתאפק ולשמור לחורף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Limited Edition 1/13,000 קברנה סוביניון שיראז 2006/מערכת וואלה!, צילום מסך

Limited Edition 1/13,000 קברנה סוביניון שיראז 2006

אי אפשר בלי כמה מילים על עפיצות: בלנד של 70% קברנה סוביניון ו-30% שיראז. מקור הענבים מחלקת כרם יחידנית ברמות נפתלי. 18 חודשי יישון בחביות עץ אלון ושלוש שנים נוספות בבקבוק. גוף מלא. צבע אדום –סגול, נוטה לשחור. 14% אלכוהול.

כמה? 100 שקלים.

הכי טוב עם? אנטריקוט וסינטה במנגל. המבורגר איכותי.

דבר המבקר: אם היין שנסקר ממעל - קברנה מרלו - נטה לכיוון הקלאסי, כאן השילוב עם השיראז מכניס מגע אחר לגמרי. השיראז מכניס בעיטה רבת עוצמה וחן. זה יין פחות מאסיבי ופחות רציני, אבל מלא שמחה. גם הוא מפליא לספק תמורה לכסף. למרות נטייה חנפנית מעט, הוא מצליח לשמור על מאפיינים של אופי וכייף אמיתי ללגום ממנו. לא רבים היינות המספקים איכויות רבות יותר עבור מאה שקלים.

בשלוש מילים: אדום טוב וכייפי.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully