וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לדעת מה אוכלים באמדוקס?

30.10.2011 / 14:03

בתנובה אוכלים קלחי תירס ושניצל דג, באמדוקס יש פינה דיאטטית וברשות שדות התעופה אנטיפסטי. הצצה לקייטרינג שמאכיל אלפי עובדים מדי יום

תקופת "אחרי החגים" כבר כאן ואנשי ההייטק חזרו לשגרת עבודה רגילה. על תקן הנחמה היחידה באמצע יום עבודה מורט, עומדת לעד הפסקת הצהריים. בחברות רבות במשק מציעים לעובדים אופציה מסובסדת של חדר אוכל במקום העבודה, הכוללת בופה צהריים (ובחלק מהחברות גם ארוחת בוקר). הקייטרינג הדומיננטי ביותר בתחום בישראל (כמעט על סף המונופול), שמפיק את הארוחות האלה, הוא קייטרינג שולץ שמאכיל פיות רבים של עובדים ברחבי הארץ.

עד לפני כשני עשורים, קייטרינג במקום העבודה היה תופעה נדירה מאוד. כשההיי טק נכנס לשוק העבודה הישראלי והבועה הלכה ותפחה, התמונה השתנתה. חברות היי טק כמו קומברס ואמדוקס היו הראשונות שאימצו את שירותי החברה הצנועה דאז, קייטרינג שולץ, שהוקמה ב-1980. 30 שנה אחרי, בין רשימת הלקוחות ניתן למצוא חברות כמו 012, טבע, תנובה, הוט, אורנג', מכון ויצמן, בנק ישראל, תשלובת ישראכרט ועוד. בנוסף, יש לחברה זכיינות על רשת אספרסו בר והם מפעילים את הקייטרינג 'פרי הארץ'.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שולץ מאכילים את אנשי אמדוקס/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז מה אוכלים שם בעצם?

"אחד הקשיים בהסעדה מסוג זה, לעומת מסעדה מסודרת, היא הגיוון. אין תפריט קבוע וקיימת דרישה בעיקר מצד הלקוחות, לשנות כל הזמן", מספר אורן שולץ, מנכ"ל החברה, "שמנו לעצמנו למטרה לא להגיש את אותה המנה יום אחרי יום. "בארוחת הצהריים ניתן למצוא מנות פשוטות יותר כמו שיפודי פרגית, שניצלונים על תפוחי אדמה, ומנות שלא משו מהתפריט כבר 17 שנה כמו עוף בגריל, שניצל וחזה עוף על האש, השלישייה היחידה שממעטת להיעדר מחדרי האוכל ומוצעת כמעט מדי יום. לצדה מנות עדכניות יותר כמו שיפודוני סלמון מעושן או ברבוניות ממולאות.

בשל העובדה שרובו של קהל הלקוחות אמיד יחסית ומרבה לאכול במסעדות בשעות הערב, הציפיות בהתאם, בשמים. לפיכך משתדלים בשולץ לאמץ טרנדים ולהסיר מהתפריט ממנות שעבר זמנן. שולץ מספיד, בין היתר, את מנת תפוח האדמה המוקרם, שזמנה עבר והיא נותרה פריט היסטורי מהניינטיז. גם מטוגנים הולכים ונכחדים מהתפריט, ולראייה, הדרישה יורדת. מאידך ישנה עליה בביקוש למזון בריאות ויחד עם תזונאית החברה נבנות מנות שונות באוריינטציה בריאותית, כמו גם פתרונות לאלרגיים לגלוטן, צמחוניים ועוד.

כתוצאה מהטרנד הבריאותי נולד הבר המונגולי, בר שמסתובב ברחבי הארץ בין חדר אוכל אחד למישנהו ומציע ירקות, בשר בקר ופחמימה, המוקפצים יחד. את מרכיבי המנה בוחר הסועד לפי טעמו האישי, והשף מכין אותה במקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוכלים שיפודוני פרגית לצהריים/מערכת וואלה!, צילום מסך

באמת תנובה נהנים יותר?

אופי הקייטרינג משתנה ממקום למקום לפי פרופיל הסועדים. בכל חברה לומדים את הקהל ומעצבים את הדרישות לפיו. תחנות ההסעדה מנוהלת על ידי שף שבונה את התפריט עם מנהל התפעול של החברה ודיאטנית מוסמכת. לאחר ניתוח דרישות חברה מסוימת, יכולותיה הכספיות, הסכם ההתקשרות ונתונים נוספים מורכב תפריט.

מדי יום נאסף משוב על האוכל כאשר הטבחים המבשלים הם לרוב אלה שמגישים את המזון בכדי לחוש את דעת הקהל.

לשם השוואה מצורפות מנות לדוגמה מתוך תפריטי יום א' של שלושה לקוחות גדולים:

רשות שדות התעופה

התפריט מורכב ממרקים, גריל, צמחוני, עוף, שניצל, ממולאים, פינת השף, פינה דיאטטית, סלטים, עוגה וכן אטרקציה ובה עמדה איטלקית, הכוללת הקפצה פרונטלית לעיני הלקוח של פסטות במבחר רטבים ובליווי אנטיפסטי.

מנות לדוגמה מיום א': מרק עגבניות, מרק צח, סטייק בקר צ'ימיצ'ורי, עוף בסויה שום ודבש, הודו במילוי פירות יבשים ואגוזים, צלי בקר ברוטב כרישה ופטריות, בקלה במרינדה ברביקיו, עוף דיאטטי, גולש חצילים, בתוספות תפוח עטוף בנייר כסף אפוי בליווי חמאת עשבי תיבול, פתיתים אפויים, ולקינוח עוגת גזר וג'ינג'ר ועוגת דלעת ופירות יבשים, ג'לי פירות.

אמדוקס

התפריט הגדול והמגוון ביותר, ככל הנראה בשל כמות העובדים הגדולה. בנוסף הוא מחולק לפי קריטריונים דומים לרשות שדות התעופה, גריל, צמחוני, פחמימות וירקנית ודיאטה. עם שני קריטריונים נוספים: מטבחה של סבתא, וסנדויץ' בר נקניקים.

מנות לדוגמה מיום א': מרק עדשים בסגנון טורקי אורפלי בתיבול שום, מרק אפונה בסגנון סן ז'רמן צרפתי, עגבניות במילוי קציץ בשר ברוטב נענע, קדירת בקר בליווי ירקות שורש וציר עגל מצומצם, מאפה קלצונה איטלקי, אורז בליווי שבבי בצל קלוי ומלח גרוס, חציל ועגבניה בממרח פסטו ושום, פאד תאי מוקפץ עם סקרמבל בוטנים טופו וירקות, רביולי ברוטב בבטטה ויין לבן ועוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההגשה משתלמת/מערכת וואלה!, צילום מסך

תנובה

התפריט מצומצם יחסית ביחס לשני האחרים, כנראה בשל כמות עובדים קטנה יותר ודרישות שונות ומחולק למרקים, עיקריות, דגים, צמחוני, פחמימות וירקות.

מנות לדוגמה מיום א': מרק צח, לעיקריות צלי כתף אפוי ברוטב בצל ופטריות חורש, עוף שלם בסגנון ברזילאי, שניצל דג וינאי, פלפל ממולא בקציץ בשר ורקות שורש ברוטב עגבניות, מאפה חצילים בליווי סלסה פיקנטית, ולתוספות אורז מקלובה בליווי מיקס ירקות, קלחוני תירס מאודים ועד.

התגובות הכי טובות לאוכל הן בתקופה זו של השנה, מיד אחרי החגים, שבה חדר האוכל נמצא בתפוסה המלאה ביותר בשנה. "אחרי החופשות והמסעדות אנשים חוזרים בשמחה, כי הם מואסים באוכל של בתי מלון", מסביר שולץ ומספר כי זו התקופה בה מתקבלות התגובות הטובות ביותר.


מה אתם אוכלים בעבודה? הכנסו לדף הפייסבוק שלנו וספרו לנו על כך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully