וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת יין: יקב תבור ויקב אור הגנוז

7.12.2011 / 18:19

אבי אפרתי לוגם חמישה יינות חדשים של יקב תבור ויקב אור הגנוז, שמתאימים בעיקר לארוחות ערב ביתיות ויומיומיות

במדור השבוע חמישה יינות חדשים, רובם מאכזבים. שלושה מסדרת "הר", של יקב תבור ושניים מיקב אור הגנוז שלמרגלות הר מרון. יקב תבור נודע ביינות VALUE FOR MONEY מצוינים. יינות "הר" הנוכחיים, שאמורים לייצג את סדרת הבסיס הנגישה והזולה של היקב, מתקשים לספק את הסחורה. נדמה שהם נגישים, שלא לומר פשטניים מידי.

"אור הגנוז" הוא תופעה יוצאת דופן בתעשייה המקומית: יקב המנוהל ע"י היישוב החרדי השיתופי אור הגנוז, למרגלות הר מרון. כל עובדי היקב הם מתושבי היישוב, המעודד אורח חיי עבודה, לצד לימוד פנימיות התורה על פי רעיון שיתופי-קיבוצי. זה נשמע נהדר, רק שהיינות שעל הפרק טעוני שיפור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תבור, הר, קברנה סוביניון 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך

תבור, הר, קברנה סוביניון 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 90% ענבי קברנה סוביניון ו-10% מרלו. 14% כוהל בנפח. בכל יינות הסדרה שולבו לוחות עץ (STAVES). צבע אדום עם גוון מעט שקוף. באף פירות שחורים. גוף קל נוטה לבינוני.

כמה? 45 שקלים.

הכי מתאים ל: עוף בגריל, כריך פסטרמי.

דבר המבקר: יין ב-45 שקלים לא אמור להתחרות בטובי יינות ישראל. הוא אמור לספק חוויית לגימה סימפטית ונטולת יומרה ואם אפשר להפגין, על הדרך, גם קצת אופי. היין הנוכחי מצליח במשימה הראשונה. הוא נעים ללגימה. הוא גם הממוקד והמדויק מבין שלושת יינות הסדרה ונראה שגם המוצלח מכולם. גם בהשוואה ליינות אחרים מקבוצת המחיר הוא מתגלה כסביר בהחלט.

VALUE FOR MONEY: שלוש וחצי מתוך חמש.

בארבע מילים: יין יומיום לא רע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תבור, הר, מרלו 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך

תבור, הר, מרלו 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 85% ענבי מרלו ו-15% קברנה סוביניון. 13.8% כוהל בנפח. צבע אדום עמוק. אף מפתה יחסית, בפירות ותבלינים. גוף קל נוטה לבינוני.
כמה? 45 שקלים.

הכי מתאים ל: פסטות.

דבר המבקר: אם הקברנה שנסקר ממעל הוא הסמן המוצלח בשלישייה, המרלו הוא הפחות טוב מכולם. יין שמנסה להיות עגול וחביב, כמו מרלו ישראלי שכולם אוהבים, אבל מתגלה בחיך כרופס משהו ולא ממש משמעותי.

VALUE FOR MONEY: שתיים וחצי מתוך חמש.

בשתי מילים: קיווינו ליותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תבור, הר, שיראז 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך

תבור, הר, שיראז 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 90% ענבי שיראז ו-10% קברנה סוביניון. 14.5% כוהל בנפח. צבע אדום עמוק. אף מפולפל. גוף בינוני נוטה למלא.

כמה? 45 שקלים.

הכי מתאים ל: בולונז.

דבר המבקר: היין האגרסיבי מבין השלושה. קצת יותר מידי נוכחות ללוחות העץ. לא רופס כמו יין המרלו, אבל גם הוא לא באמת מצליח, לטעמי, לייצר אופציית "תמורה לכסף" אמיתית.

VALUE FOR MONEY: שתיים וחצי מתוך חמש.

בשתי מילים: לא להיט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אור הגנוז, כרם עמוקה, חלקת מרוס, שיראז 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך

אור הגנוז, כרם עמוקה, חלקת מרוס, שיראז 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי קברנה סוביניון מחלקה בת 25 דונם בכרם עמוקה. 14% כוהל בנפח. 6 חודשי התיישנות בחביות. צבע אדום ארגמני. אף פירותי ומתובלן למדי. גוף קל נוטה לבינוני.

כמה? 60 שקלים.

הכי מתאים ל: מנות עוף.

דבר המבקר: מפתה באף, מתחיל לא רע בחיך, אבל מתפוגג במהירות, לפני שמצליח להתפתח. יין שיש בו רכות נעימה, אבל שלא מצליח לייצר מאסה קריטית משכנעת באמת.

VALUE FOR MONEY: שתיים מתוך חמש.

בשתי מילים: די בנאלי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אור הגנוז, כרם מרום, חלקת שמאי, קברנה סוביניון 2009/מערכת וואלה!, צילום מסך

אור הגנוז, כרם מרום, חלקת שמאי, קברנה סוביניון 2009

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי קברנה סוביניון מחלקת כרם בת 18 דונם, בכרם מרום, למרגלות הר מרון. 14 חודשי התיישנות בחביות. 14% כוהל בנפח. צבע אדום ארגמני. באף פירות אדומים שחורים, תבלינים. גוף בינוני נוטה למלא.

כמה? 100 שקלים.

הכי מתאים ל: המבורגר, תבשילי עגל.

דבר המבקר: היין הזה מתכוון ליותר מקודמו. הוא איננו יין רע ואפשר בהחלט ללגום ממנו. אבל איכויות ואופי, שלא לדבר על תמורה לכסף, אין כאן.

VALUE FOR MONEY: שתיים וחצי מתוך חמש.

בשמונה מילים: כוונות טובות בלבד לא מספיקות לייצור יין טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully