וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי אפרתי לוגם יינות לבראנץ'

11.1.2012 / 13:41

אבי אפרתי לוגם שישה יינות שיתאימו לבראנץ' עשיר בגבינות, ביצים, נקניקים, דגים מלוחים וגם סלטים

בטעימה הנוכחית נסקרים יינות המתאימים לבראנץ'. מטבע הדברים, כשמתיישבים לארוחה ב-11:00 בבוקר, כובד ראש ומורכבות יתר אינם שם המשחק. בבראנץ' אוכלים ביצים, ירקות, גבינות ונקניקים, סלמון כבוש ומעושן, ומליחים אחרים.

יינות קלים, פשוטים ושמחים, שמתומחרים מינורית, הם המתאימים לבראנץ'. הטעימה הנוכחית כוללת קאווה אחת, אי אפשר בלי, מבודגאס פאוסטינו; לבן חצי יבש פופולרי מאוד (בלו נאן); רוזה פשוט ומקסים מקוט דה ונטו, דרום עמק הרון; קיאנטי מודרני; בוז'ולה אחד ובורגון קל אחד. טווח המחירים של כולם זול עד בינוני (35-110 שקלים). והרי רשמי הטעימה:

בודגאס פאוסטינו, קאווה אקסטרה דריי

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: קאווה מבודגאס פאוסטינו, מהידועים ביקבי ריוחה וספרד בכלל. זנים: מקבאו ושרדונה. תסיסה במיכלי נירוסטה עם תוספת דוסאז' מינימלית בלבד, לשימור הרעננות.

כמה? 40 שקלים.

הכי מתאים ל: קאווה היא בת לוויה קלאסית לבראנץ' ומלווה טוב גבינות, דגים כבושים ומלוחים, כריכים עם גבינות שמנת, סלמון מעושן ועוד.

דבר המבקר: די הרבה קאווה בדי מעט כסף. גוף בינוני ואופי ראוי, שמבדילים את הקאווה הזו מאלו הפשוטות ממש.

VALUE FOR MONEY: ארבע מתוך חמש.

בחמש מילים: קאווה קלאסית וראויה שאינה גזוז.

בלונאן קווליטטסוויין ריינהסן

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן חצי יבש ממותגי היין הידועים בעולם. מקורו באיזור ריינהסן, גרמניה. זנים: סילבנר ומולר טורגאו. בקבוק גדול (ליטר) שמוסיף 33.3% למאסת בקבוקים רגילים.

כמה? 35 שקלים.

הכי מתאים ל: מי שלא טעם יין מעולם קודם לכן.

דבר המבקר: רבים אוהבים את פצצת המתיקות הזולה שמספק הבלו נאן בבקבוק הכחול. קשה שלא להתפעל מהיכולת של אנשי היקב הגרמני הוותיק בשעתו לייצר יין שגורם לכולם, כולל סבתא, ללגום ממנו ולחייך. הוא כה מתוק שאפילו אלו הסולדים מיין מסוגלים ללגום ממנו. בעלי חיך מיומן יותר קצת יתקשו כאן לנוכח הפושטיות.

VALUE FOR MONEY: ארבע וחצי מתוך חמש (אבל רק למי שמסוגל ללגום מהיין הזה. זה המקום לוידוי קט: לא מדובר בכוס התה הפרטית של כותב שורות אלו).

בשמונה מילים: מלהיטי הפופ המתוקים של עולם היין בכל הזמנים.

פרין, לה וייל פארם, קוט דה ונטו רוזה

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: רוזה מדרום עמק הרון, למרגלות מונט ונטו בואך צפון פרובנס. בלנד של קינסולט (50%), גרנאש (40%) וסירה (10%). צבע ורוד בהיר, גוף קל בינוני.

כמה? 40 שקלים.

הכי מתאים ל: בראנץ' שבמרכזו שקשוקה, אם אפשר עם נקניקיות מרגז.

דבר המבקר: בדרום צרפת, להבדיל מאצלנו, יודעים לעשות יינות רוזה. גם כשהם פשוטים ונטולי יומרה כמו זה, שבוודאי נמכר בלא יותר מארבעה-חמישה אירו בצרפת, יכולים יינות הרוזה הללו להיות כייפיים. כמו יינות רבים מדרום עמק הרון, צרוב השמש ופגוע המיסטרל, ליין הנוכחי יש קלות רבה ועם זאת אופי. החן שלו רב והתמורה שהוא מספק ל-40 שקלים נאה מאוד.

VALUE FOR MONEY: ארבע וחצי מתוך חמש.

בשתי מילים: פשוט וכייפי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

רופינו איל לאו קיאנטי סופרייורה 2008

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: רופינו הוא יקב טוסקני ענק, מלב קיאנטי קלאסיקו, והענבים ליין הזה מגיעים ברובם מאחוזה סמוך לפירנצה. 75% ענבי סנג'ובזה לצד קולורינו וקנאיולו. חצי שנה במיכלי נירוסטה. צבע אדום ארגמני. גוף בינוני.

כמה? 60 שקלים.

הכי מתאים ל: גבינות קשות, נקניקים, רביולי.

דבר המבקר: האינטרפרטציה המודרנית לקיאנטי המסורתי מספקת יין ארומטי מאוד וסביר בסך הכל, אבל לטעמי הוא המוצלח פחות בטעימה הזו יחסית לעלותו.

VALUE FOR MONEY: שתיים וחצי מתוך חמש.

בשבע מילים: נציג איטליה לטעימה מספק חלקית בלבד את הסחורה.

ז'ורז' דובף, שאטו דה בו קסטל בוז'ולה קרו פלרי 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בוזו'לה מכרמי הכפר פלרי, בצפון איזור הבוז'ולה. כמו בבוז'ולה, מבוסס על ענבי גמאיי. שילוב בין מיכלי עץ לנירוסטה. צבע אדום ארגמני. אף פירותי מאוד. גוף קל נוטה לבינוני.

כמה? 75 שקלים.

הכי מתאים ל: כל קשת המאכלים המוגשת בבראנץ' – מירקות, דרך ביצים, גבינות, נקניקים, רוסטביף וקורנביף, מליחים למיניהם.

דבר המבקר: לא כל בוז'ולה מלמיליאן, את זה כולנו יודעים כבר מזמן. אבל הבוז'ולה של שאטו דה בו קסטל הוא באמת אחלה. מדלג מעבר למשוכת הקלילות שמציבים בפניו חוקי הז'אנר ומצליח להעמיד סוג של קסם פירותי ואפילו אופי מובחן.

VALUE FOR MONEY: שלוש וחצי מתוך חמש (זה יין חמדמד, אבל בגלל המיתוג – בוז'ולה, דובף – הוא מתומחר קצת מעל לערכו הריאלי).

במילה אחת: מותק.

דומיין בושארד פר&פיל, בורגון אדום

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: דומיין בושארד הוא מהידועים בבורגון. ליין הנוכחי, המושתת מן הסתם על פינו נואר, צבע אדום בהיר יחסית לבורגונים וגוף בינוני.

כמה? 110.

הכי מתאים ל: בראנצ'ים כבדים קצת יותר, שכובד משקלם נוטה לעבר הבשרי.

דבר המבקר: יין קל במונחי בורגון, שהרי בורגונים כבדים ורציניים יותר קצת קשה לשתות ב-11:00 בבוקר. בתוך הקלילות היחסית יש מורכבות ואלגנטיות ראויים.

VALUE FOR MONEY: שלוש וחצי מתוך חמש.

ב-11 מילים: היין המתאים כשהולכים על בראנץ' שנמשך עמוק אל תוך אחר הצהריים.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully