וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל רחוב: החומוס הנשי

31.1.2012 / 14:27

המונה עוצר בכניסה לקיבוץ גליל ים ונכנס לעולם שכולו פרחים: חומוסיית הכוח הנשי שבו תטעמו את החומוס העדין ביותר שקיים

חומוסיית הכוח הנשי. קובי רובין
החומוס העדין ביותר שטעמתי/קובי רובין

בכניסה לקיבוץ גליל ים בואך הרצליה, על תלולית לא מנוצלת, תוכלו לחזות בחומוסייה הממוקמת בתוך קרון רכבת עתיק ומשופץ.

כבר שנה וחצי מהרגע שהחליטו שתי נשות קיבוץ מלאות יוזמה לפתוח חומוסייה ראויה, כמו שרק נשים יודעות לעשות (אתם יודעים, מעורבים בזה הרבה פרחים מצוירים בכל מקום, מהקירות עד למפות, מה שמשרה אוירה לא מוכרת בחומוסיות בארץ).

במקום, פינת קפה טרי ומבושל על האש שמוגש בחינם, עיתונים יומיים וספרי עיון לקנייה ב-20 שקלים תרומה. בקיצור, פינת זולה מכוונת רוגע ואוכל, שמהרגע הראשון משרה עליך אווירת שאנטי ושקט שאי אפשר שלא להידבק בה. לאחר ההלם הראשוני לטובה שחצה את מוחי, ניגשתי לעסקים. תפריט משעשע הוגש לשולחן ובו מנות כמו חומוס צ'אב וסלט בנות. בחרתי בחומוס.

לשולחן הוגש חומוס עדין (19 שקלים), אולי הכי עדין שנתקלתי בו עד היום. הוא מתובל בהקפדה יתרה, ללא טעמים חדים או מתגברים, ואז נפל לי האסימון. החומוס הזה לא מכוון אליי כגבר, אלא בעיקר לנשים, וגם לכל אלו שלא אוהבים חומוס גס ומתובל מדי. מי שמתורגל לחומוס סטייל העיר הגדולה, יזדקק למלאי גדול של רוטב שום-לימון כדי לאתגר את הבלוטות ולהוציא מהחומוס קצת אגרסיות.

לאחר בירור עם גליה, אחת מבעלות המקום, התברר לי שבאי המקום נהנים לאכול כאן בעיקר בזכות העובדה שהחומוס שלהן לא מקשה על המשך יום העבודה אחרי הביקור במקום, שנקרא בפני הקבועים – הפרלמנט (עקב היותו מקום קלאסי לבוא לאכול וגם לקיים פגישות עבודה).

אחרי שטעמנו מהחומוס העדין, נשאלה השאלה: אז מה יש עוד לאכול במקום. סלט בנות, הוא למעשה סלט משתנה המתבסס על ירקות חתוכים טרי ועליו כמות ענקית של טחינה נהדרת עם המון פיצפוצי בוטנים קלויים. בפעם הבאה שאנסה להרגיש בריא יותר, אקח את הסלט שלי עם גוש של חומוס על הצד ליתר ביטחון, בריאות מובטחת.


הכוח הנשי. בכניסה לגליל ים, מאה מטר בצד ימין, שימו לב לסככה האדומה. 052-6166789. אין כשרות, כל המרכיבים כשרים, ויש אפשרות לאכול בכלים חד פעמיים.

שעות פתיחה: א'-ה' 09:00-16:00, ו' 09:00-15:00




לכל המדורים של אוכל רחוב

חומוסיית הכוח הנשי. קובי רובין
בכניסה לקיבוץ בקרון רכבת ישן/קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully