וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאבצ'וק: מסעדה רוסית בתל אביב

29.2.2012 / 9:00

מתגעגעים לאוכל של אמא רוסיה כמו סטרוגאנינה או פירושקי? מסעדת קאבצ'וק החדשה בתל אביב תמלא לכם את החסר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זאקוסקי. מאזטים רוסיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

קאבאצ'וק
תושבי איזור המרכז שמתגעגעים לאוכל של אימא רוסיה, יכולים לנשום לרווחה ולהפסיק לחפש את מאכלי העבר. לא כמו הטרנד התל אביבי שכולו שוק ים תיכוני, נפתחת השבוע ב-1 במרץ מסעדה רוסית מובהקת. מאחורי הבשורה המרעננת עומדים יורי סמיאונוב (54) יחד עם אשתו לריסה ובתם לנה, משפחה שעלתה מלנינגרד לפני מעל ל-20 שנה.
למשפחה, (שבבעלותה גם הביסטרו ברחוב צייטלין בתל אביב) נמאס להרחיק עד בת ים כדי לאכול במסעדה רוסית ראויה ולכן החליטו להרים את הכפפה לאחר שהבינו את הפוטנציאל הגלום בפתיחת מטבח שאין לו כיום מענה ויש לו ביקוש גדול.
החלל הקטן בו ממוקמת המסעדה מונע מהמקום להפוך לאולם אירועים כפי שעושים רבים בז'אנר. גם השם בהתאם: קאבצ'וק היא מסעדה קטנה ברוסית. "זה מקום שהוא על התפר בין מסעדת פועלים לביסטרו", מסביר בועז לוי, מנהל המסעדה. "מקום שיכול לתת מענה לקהל תל אביבי שלאו דווקא גדל על האוכל הרוסי".
החלל הצבוע בצבעי פסטל, מכיל בר קטן לצד מקומות ישיבה (כ-30 סך הכל) ועוד מספר מקומות בחזית. המוזיקה מתנגנת ברוסית לצד ג'אז ועל מסך ברקע יוקרנו סרטים רוסיים קלאסיים ללא קול.

סמיאונוב מספר כי המונח מטבח רוסי הוא עניין מסובך, שכן למעשה אין דבר כזה. המטבח הרוסי מכיל בתוכו שלל מטבחים: האוקראיני, הקווקזי והמולדבי, מקומות שמרוחקים האחד מהשני בכמה אזורי זמן. לכל המטבחים הללו הצליחו למצוא ייצוג בתפריט ולכפר על הריחוק באמצעות שני טבחים לתפקיד השף, האחד מאוקראינה והשני מהקווקז, וכל אחד אמון על איזורים גיאוגרפים אחרים. התפריט מחולק למספר קטגוריות. החלק הראשון הוא ה"זאקוסקי", המאזטים הרוסיים, ביניהם סלט שובה, ירקות עם מיונז ודג מלוח; סלט אוליביה, ירקות עם מיונז, חצילים במילוי פלפל וחמוצים; סלט חצילים קווקזי; חולדאטס, רגל קרושה; מסקובסקיה, נקניק יבש בכבישה קרה ועוד (7-28 שקלים).

בהמשך בתפריט מנות סטרוגאנינה, בשר בחומץ על מצע קרח כתוש. ביניהן סטרוגאנינה פילה בקר עם סלט עשבים קווקאזי ורוטב רימונים; סטרוגאנינה מפילה עגל עם סלט בצלים וחסות ברוטב חרדל ועוד (34-40 שקלים). כמו כן יוגשו מנות בר כגון סרטנים ראצקי, מבושלים עם עשבי תיבול (36 שקלים), מבחר פירושקי, בצקים ממולאים בכרוב ובשר (5 שקלים ליחידה), קוויאר אדום עם בליני (64 שקלים) ומנות בר נוספות. עוד בתפריט בורשט עם צלעות לבן (25 שקלים), בצק ממולאים כמו פלמיני וורניקי (35 שקלים), סטרוגנוף פילה בקר (65 שקלים) ועוד.

בגזרת האלכוהול במסעדה בר וודקות נרחב, לצד שלל יינות גרוזיניים, מבעבעים ויינות ישראליים.

קאבצ'וק. רחוב הצפירה 10 תל אביב. 03-7266337. לא כשר

שעות פתיחה: א'-שבת 11:30-23:30

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully