וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת יין: יינות יקב יפו והרי גליל

14.3.2012 / 7:50

אבי אפרתי טועם יינות חדשים של יקב הרי גליל ויקב יפו ומוצא שרדונה אחד מוצלח ואת "גליל אלון 2009" – פצצה מתקתקת של תמורה לכסף

ששת היינות בטעימת השבוע מייצגים את פניה הסימפטיים של תעשיית היין המקומית. יקב הרי גליל הוא משחקניה המוערכים של התעשייה. בשנות פעילותו שחרר היקב הרבה מאד יינות טובים ומתוני תמחור, שמיצבו אותו כאחד מיקבי ה - VALUE FOR MONEY היותר מוצלחים בשטח. שלוש היינות ששחרר היקב בימים אלו לחנויות שייכים לסדרת "גליל" מתונת היומרות. "גליל פינו נואר 2010" הוא יין לא רע כלל. "גליל אלון 2009" הוא לא פחות מפצצת מתקתקת של תמורה לכסף; מרכישות היין הכי טובות ש-70 שקלים יכולים לקנות בימים אלו.

יקב יפו, של משפחת צלניקר, שהתמקם לפני כשנתיים בנווה מיכאל, עמק האלה, ממשיך לספק יינות שמרניים בסך, ללא ניסיון לחפש, להמציא או לחדש, אבל אמינים ומשכנעים. באמתחת הפעם: רוזה צנוע ונחמד, שרדונה אופי מכובד ו"הריטאז' 2008" – בלנד הדגל המוצלח של היקב. יקב יפו, שהחל לפעול בקטן מאד ובצניעות, תופס בהדרגה את מקומו כאן ותמיד נעים ללגום יין חדש שלו.

לחיים!

הרי גליל, גליל סוביניון בלאן 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי סוביניון בלאן מכרם יראון בהרי הגליל העליון. היין נשמר מספר חודשים במיכלי נירוסטה, על משקעי שמרים קלים. 12.5% כוהל בנפח. צבע זהוב. באף הדרים והרבה פרי טרופי. גוף קל בינוני.

כמה? 55 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים בטעמים עזים.

דבר המבקר: סוביניון מתון יומרה, פירותי, חומצי וקליל. לא ה"עיפרון החד ביותר בקלמר" הסוביניון בלאן המקומי, אבל גם לא רע כלל. ביקב הרי גליל נוטים ליחס מצוין בין איכות לתמורה. היין הזה מספק "רק" תמורה ריאלית למחירו.

תמורה לכסף: 2.5/5.

במילה אחת: בסדר.

הרי גליל, גליל פינו נואר 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי פינו נואר מכרם יראון בהרי הגליל העליון. עשרה חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי בנות שנה עד שלוש שנים. 14.5% כוהל בנפח. צבע אדום עמוק. באף בולט פרי אדום. גוף בינוני.

כמה? 70 שקלים.

הכי מתאים ל: "קוקו או ואן" (עוף ביין), תבשילי עגל, ראגו.

דבר המבקר: פינו נואר נחמד וראוי. מאופק יחסית, אלגנטי למדי, לא יומרני ונעים מאד ללגימה. תמורה לא רעה לכסף.

תמורה לכסף: 3/5.

בשבע מילים: מקום טוב באמצע רשימת האדומים מתוני התמחור.

הרי גליל, גליל אלון 2009

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד של 46% ענבי קברנה סוביניון, 42% סירה, 9% פטי ורדו ו-3% קברנה פרנק מהרי הגליל העליון. 12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון. צבע אדום ארגמני. באף פירות אדומים ושחורים, טבק ושוקולד. גוף בינוני נוטה למלא.

כמה? 70 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים במחבת ו"על האש", צלעות טלה.

דבר המבקר: כאמור, המומחיות של הרי גליל היא יינות "תמורה לכסף". הנה השוס שלהם לאביב הזה. בלנד איכותי מאד, מלא אופי, מתובל ועוקצני (42% הסירה אומרים כאן היטב את דברם), רך, עשיר ומהנה, שמספק תמורה מצוינת ל-70 שקלים.

תמורה לכסף: 4.5/5.

ב-11 מילים: אחת האופציות היותר שוות בקטגוריית אדומי הביניים על המדפים בחנויות כרגע.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

יפו, רוזה 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: רוזה המבוסס על 100% ענבי קברנה סוביניון מכרמים באיזור יהודה. היין התיישן על שמריו. 13.4% כוהל בנפח. צבע ורוד עז. באף תותים והדרים. גוף קל בינוני.

כמה? 55 שקלים.

הכי מתאים ל: סלמון, סושי/סשימי. פסטות ברוטבי ירקות.

דבר המבקר: החיפוש אחר רוזה מקומי שמזכיר יין, להבדיל מויטמינצ'יק, הינו תהליך סיזיפי מייגע. הנה תחנה סימפטית לגמרי בדרך. לא רוזה עם יומרה לאמירה גדולה, אבל גם לחלוטין לא מיץ פופוליסטי. יין חביב ביותר, שנעים יהיה ללגום אותו מצונן היטב בלילות החמימים שמתחילים להתקרב אלינו.

תמורה לכסף: 3.5/5.

בשלוש מילים: רוזה סימפטי בהחלט.

יפו, שרדונה 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי שרדונה מכרמים באיזור רמות מנשה. היין התיישן על שמריו. 30% ממנו התיישן בחביות במשך 3 חודשים. 13.1% כוהל בנפח. צבע זהוב קש. באף פירות טרופיים והדרים. גוף בינוני נוטה למלא.

כמה? 85 שקלים.

הכי מתאים ל: מגוון מאכלים מן הים ברוטבי שמן זית, חמאה ואפילו שמנת.

דבר המבקר: לא יין זול במונחי לבנים מקומיים, אבל להבדיל מקודמו, הרוזה מתון היומרה, השרדונה הזה מכוון גבוה קצת יותר. עשיר ומורכב יחסית, מאוזן, אלגנטי ופחות חנפני ממקביליו, יינות השרדונה המקומיים לדורותיהם. זה יין נחמד באמת, שיצלח באופן ראוי ארוחות דגים ופירות ים, אפילו מורכבות יחסית.

תמורה לכסף: 3.5/5.

ב-12 מילים: מתחילים לחשוב על ליל הסדר? הנה אופציית לבן נחמדת למנות הדג בארוחה.

יפו, Heritage 2008

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד 60% ענבי קברנה סוביניון, 20% מרלו, 15% שיראז ו-5% קברנה פרנק מכרם יחיד בבעלות יקב יפו בעמק האלה. 18 חודש בחביות עץ אלון צרפתי חדשות. 13.8% כוהל בנפח. צבע אדום כהה. באף פרי שחור והרבה מאד תבלינים. גוף מלא.

כמה? 149 שקלים.

הכי מתאים ל: מנות בקר עשירות (קדירות, אוסובוקו) ותבשילי כבש.

דבר המבקר: יין הדגל של יקב יפו השנה הוא בלנד איכותי וראוי. לא כזה שמעז או מנסה לפרוץ דרך, אבל עשוי היטב, מאוזן, אלגנטי, רך ומהנה ללגימה. מלווה מוצלח לכל מנת בשר, שיצליח לקלוע, בסגנונו הלא מאתגר ועם זאת איכותי ומספק, לטעמו של קהל סועדים רחב.

תמורה לכסף: 3.5/5.

בשמונה מילים: אם אתם בעניין של קדירות, מדובר באפשרות טובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully