וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל רחוב: מזנון באמצע שומקום של בטי

17.4.2012 / 17:39

אם 'המונה טועם' לא יקח אתכם ביד ל"מזנון באמצע שומקום של בטי", אתם לצערכם תחלפו על המקום בלי משים, וזה חבל מאוד - קובי רובין עוצר את המונית בצומת בנימינה

המזנון של בטי באור יהודה. קובי רובין
מזנון באמצע שומקום של בטי/קובי רובין

לפני יותר מ-13 שנה, החלה אור עקיבא לעבור תהליך של התארגנות מחדש, עם ההבנה שצריך סופסוף להתחיל לזוז קדימה, ולא עוד לתרדמת. תוכננו קווי מיתאר לרחובות מסודרים, עם תקווה קטנה שהאזור שממוקם גם ככה בשומקום, ימשוך מפעלים קטנים שיביאו איתם פיתרון תעסוקתי לתושבי העיר הקטנה.

משה, בעלה של בטי, מיקם את המזנון שלו באחד הצמתים המרכזיים בעיר, בניסיון לבסס אחיזה, והיה ממלא מקום של עובד ולקוח בחלק גדול משעות היום. בהדרגה התחיל האזור להתמלא בבליל של מפעלים שונים, חנויות וגם היי טק.

משה, הקדיש את שם המקום לאשתו האהובה והכריז: "מזנון באמצע שומקום של בטי". הוא התחיל לשבור את הגב ולצבור עצבים, ואחרי תקופה מעניינת של עבודה על הצומת, האזור צלח את ייעודו ומשה עבר לצומת אחר, ברחוב הערבה על פינת הזית באור עקיבא. אבל הלקוחות לא נוטשים ומושכים ברגל או ברכב אל הבוטקה המוצלח. שם שמה בטי על האש את המנה הקבועה של כל לקוח קבוע, או כמו שהיא אומרת: "מה הוא כבר ישנה? אין מצב... את אותה מנה הוא אוכל מאז שהתחיל הקיוסק", או כמו שאני מצטט מהשיר: 'שלא יגמר לעולם'.

המזנון של בטי באור יהודה. קובי רובין
המזנון של בטי באור יהודה/קובי רובין

על כביש 4 יש כמה מקומות שמתומחרים לפראיירים שעוברים על הדרך ורוצים להרגיש שהם אכלו בבינימינה משהו. אני אפילו לא טורח לעצור שם, אני תמיד מתעצבן מהם. אם יוצא שאתם עוברים על הפינה המעצבנת ואתם רעבים, כבר פניתם לכיוון, תמשיכו פנימה 100 מטר, בצד שמאל על הפינה תראו את הבוטקה הענק. מבחר המנות גדול והמחירון רשום על קירות המקום. המחירים ברוך השם, לא גבוהים בכלל.

אני אישית מעדיף אוכל טרי, אפילו אם מדובר רק בשניצל מטוגן, וזו אחת האופציות עד 20 שקלים. מעבר לכך יש גם קציצות, שבטי אומרת שרק משה עושה (הוא לא סומך אפילו עליה בנושא); נקניקיות מרגז מהסוג ששורף בפה כמו שצריך; חזה עוף; חביתות ירק (על המקום כמובן); פרגיות; שקשוקה; סלטים חתוכים דק (שימו לב לסלט הסבתא של משה - מין סוג של תערובת שהולכת על הכל, אני שם הרבה, נסבול אחר כך) בקיצור לא תצאו רעבים בחלקיק מהמחיר שתשלמו בצומת המעצבן.

היה לי חבר לוחם קרוב ויקר שלא שרד את המלחמה האחרונה בלבנון, גרגורי היה שמו. אישתו אוקסנה סיפרה לי שכל יום הוא היה אוכל במזנון, מהרגע שנודע לי הדבר כבר שנים שאני פוקד את המקום ונהנה, רק מעצם הידיעה שיכול להיות שאני אוכל את מה שהוא היה רגיל לאכול. זה מה שנשאר.

"המזנון באמצע שומקום של בטי". רחוב הערבה על פינת הזית אור עקיבא, מאה מטר מצומת בינמינה לכיוון מערב.
זמני פתיחה: א'-ה': 8:00-16:00. כשר
משה 052-5001285


לכל המדורים של אוכל רחוב

  • עוד באותו נושא:
  • אוכל רחוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully