וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעדת השלום: הפול המשפחתי של לוד

1.5.2012 / 8:30

המונית של קובי רובין עוצרת במסעדת השלום שבלב השוק בלוד כדי לאכול חומוס פול במחיר מעט גבוה ששווה כל שקל

מסעדת השלום. קובי רובין
מסעדת השלום. חומוס פול כמו שצריך/קובי רובין

יום שלישי בלוד הוא יום השוק הגדול של העיר. עוד כילד בעודנו מבקרים את קרובינו בעיר, היינו נהנים להסתובב בשוק שמעלה ריחות טעמים מכל פינה.

משפחת אלגוהרי הוותיקה נטועה בשוק העיר לוד עוד מימי קדמת דנא, כחלק אינטגרלי וחשוב. בשנת 67, פתח את המקום האב סובחי בתור בית קפה במרכז השוק. ניהול בית הקפה לא הניב מספיק ביטחונות לעתיד מבחינת האב, שהחליט לשנות את יעודו למסעדת על האש קלאסית, על כל המשתמע מכך.

ילדיו, מחמוד, סמי, איברהים ורמי הקטן שבילדים סיימו את לימודיהם ונכנסו אל המסעדה היישר לשימור המסורת ארוכת השנים שמפרנסת בכבוד את המשפחה, משהו בסגנון 'אם זה לא שבור, אז למה להחליף?'.

המקום עצמו מגיש מגוון מאכלי 'על האש', עם מבחר סלטים ענק וטרי, אבל כאן אני חוצה את סכום הקבע שלי ולוקח מנה של חומוס פול עם ביצה ולמי שאוהב יש גם משאוושה, שזו מנה שבה לוקחים הכל ומערבבים לך לעיסה, אני אישית לא אוהב.

כמה שאני אוהב חומוס, ככה אני אוהב פול. בין אם זה פול לבן עדין או פול חום שחור כבד כמשקולת, כל סוג עם הייחוד שלו ועם יכולת ההרדמה שלו.

במסעדת השלום, החומוס מעט קיצוני בתיבולו ונוטה לחמיצות ולכן אני הולך על הפול. זהו פול לבן ועדין, לא חלק מידי ומוגש רותח אל השולחן עם שכבת שמן זית גס בטעמו שמעלה את הטעם לרמות גבוהות, לא שמן עדין ללא ייחוד, ביצה פרוסה, גרגירים רכים וחמים ועל הכל שכבה ירקרקה של פטרוזיליה טרייה. כל זה ב-20 שקלים ומוגש עם פיתות עבודת יד, בצל לנגיסה ומלפפונים חמוצים.

בסוף הארוחה, צאו מהפינה של המסעדה דרך השוק הסואן באלכסון לפינה הנגדית, ותשתו מיץ לימון מבקבוק ואקום במחיר מצחיק. חובה.



מסעדת השלום. רחוב הרצוג 8, לוד. 08-9251819. לא כשר.

שעות פתיחה: א' 07:30-16:30, ב'-ה' 07:30-19:00, שבת 06:00-18:00



לכל המדורים של אוכל רחוב

מסעדת השלום. קובי רובין
בלב העיר לוד/קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully