וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת יין: יינות יקב ברינג'ר

2.5.2012 / 20:00

אבי אפרתי טועם את יינות יקב ברינג'ר הקליפורני ומגלה פנינים במחיר שפוי, ושני לבנים להתחיל איתם את הקיץ

סקירת השבוע מוקדשת ליינות יקב ברינג'ר הקליפורני, הפועל למעלה מ-1875 בעמק נאפה. ברינג'ר, שהוקם בשעתו ע"י מהגרים יוצאי גרמניה, הוא יקב מוערך ואולטרה מודרני, שזכה במהלך השנים לכתרים רבים. הוא נחשב למייצג מובהק של התעשייה הקליפורנית ושל יינות "העולם החדש". שבעת היינות בטעימה הנוכחית מספקים פריסה ראויה של מגוון סדרות היקב ושל מגוון האפשרויות שמעניקים יינות "העולם החדש".

כל היינות חושפים מקצוענות חד משמעית. רובם מצליחים להישמר מחנפנות ופופוליזם ברוח חלק מיקבי "העולם החדש". בקטגוריה הזולה יותר (סדרת Stone Cellar's) בולט מאד זינפנדל 2009 – קליפורני פשוט שכולו קסם, במחיר נגיש במיוחד. מרלו 2005 מסדרת הביניים Founder's Estate, מציג ורסיה מפתיעה, לא קליפורנית בעליל, למרלו. השוסים של הטעימה הם, לטעמי, שני הלבנים: פומה בלאן 2005 מסדרת "נאפה וואלי אפליישן קולקשן"; ושרדונה 2007 מסדרת "פאונדר'ס אסטייט". שניהם שריריים, מורכבים ומרשימים; מטובי הלבנים על המדף כאן.

לחיים!

ברינג'ר, סטון סלרס שרדונה 2010

Beringer, Stone Cellar's Chardonay 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: "סטון סלארס" היא סדרה חדשה יחסית של ברינג'ר (הושקה ב-2001), שייעודה אספקת יינות בסיסיים המספקים תמורה לכסף. היין הנוכחי מבוסס על 100% ענבי שרדונה שעברו תסיסה מלולקטית והתיישנות בת חודשים ספורים בחביות עץ אלון. צבע זהוב בהיר. באף פירות טרופיים והדרים. גוף קל בינוני.

כמה: 59 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים ברטבים קלים, עוף בגריל.

דבר המבקר: שרדונה "עולם חדש" טיפוסי – קליל, פירותי, עגלגל ולא תובעני לחיך, המספק חווית לגימה סימפטית מאד. תמורה סבירה בהחלט לכסף.

תמורה לכסף: 3.5/5.

במילה אחת: חביב.

ברינג'ר, סטון סלרס זינפנדל 2009

Beringer, Stone Cellar's Zinfandel 2009

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי זינפנדל – אולי הזן המזוהה ביותר עם תעשיית היין הקליפורנית, שעברו התיישנות בת מספר חודשים בחביות עץ אלון. צבע אדום ארגמני, אף מתובל מאד, גוף בינוני.

כמה? 59 שקלים.

הכי מתאים ל: סלט פסטה, כריכי רוסטביף וקורנביף.

דבר המבקר: מייצג מובהק ומוצלח במיוחד של התעשייה הקליפורנית בכלל ויקב ברינג'ר בפרט. זינפנדל לא יומרני אבל מקסים. עגלגל, מפולפל, קל ועולץ, שנעים ללגום בכל שעה משעות היום, לצד כל תקרובת שתעלו על הדעת. פירות אדומים, שפע תבלינים, דיוק ומיקוד טעמים. מהיינות היותר שווים על המדפים בחנויות בקבוצת המחיר שלו. תמורה מצוינת לכסף.

תמורה לכסף: 5/5.

בעשר מילים: מהאדומים הבודדים שתוכלו ללגום ללא היסוס בהנאה בקיץ שעומד בפתח.

ברינג'ר, נאפה וואליי אפליישן קולקשן פומה בלאן 2005

Beringer, Napa valley Appelation Collection Fume Blanc 2005

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: יין המושתת על ענבי סוביניון בלאן בצירוף מעט סמיון. רוב היין מיושן בחביות קטנות מעץ אלון צרפתי; חלקו עובר תסיסה קרה על מנת לשמר את מגע הטעם הפריי. רוב היין עובר תסיסה מלולקטית ולאחר מכן מתיישן שוב בחביות בנות שנה עד שנתיים. צבע זהוב קש. אף שופע פרי ותבלינים. גוף מלא.

כמה? 110 שקלים.

הכי מתאים ל: אויסטרים, מנות דגים ופירות ים עשירות ומורכבות ואפילו בשר עגל.

דבר המבקר: יין מרשים, המפגין עושר ומורכבות נהדרים, רעננות, ריבוי רובדי טעם ומגע תיבול עוקצני מעט. זהו לבן שרירי במיוחד, שיספק תענוג מיוחד אם תלגמו אותו לצד מגש אויסטרים, לחם וחמאה. תמורה טובה מאד לכסף.

תמורה לכסף: 4.5/5.

בשלוש מילים: מטובי הלבנים בשטח.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

ברינג'ר, פאוונדר'ס אסטייט שרדונה 2007

Beringer, Founde's Estate Chardonay 2007

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי שרדונה שמחציתם שהו במיכלי נירוסטה לשימור מאפייני הפרי שבהם; ומחציתם התיישנו בחביות עץ אלון צרפתיות, הונגריות ואמריקאיות, להעמקת הטעמים. צבע זהוב-ירוק, באף פירות טרופיים ולימון. גוף מלא.

כמה? 110 שקלים.

הכי מתאים ל: עוף, פסטות וריזוטו, דגים ופירות ים.

דבר המבקר: שרדונה לא פחות מנהדר, שכולו עוצמה וכוח, לצד פירותיות ועשבוניות מקסימות. זה יין מורכב ועשיר ועם זאת רענן וקריספי. להבדיל ממקביליו לז'אנר, הוא איננו חמאתי במיוחד ולא קורן שמנמנות. מאופציות השרדונה הזניות הטובות ביותר, אולי אפילו הטובה מכולן כאן.

תמורה לכסף: 4.5/5.

בחמש מילים: יין אביב/קיץ לא פחות מנפלא.

ברינג'ר, פאונדר'ס אסטייט מרלו 2005

Beringer, Founder's Estate Merlot 2005

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: היין מושתת על ענבי מרלו להם הוספו מעט ענבי פטיט סירה וסירה. מחצית התיישנה בחביות עץ אלון צרפתיות, הונגריות ואמריקאיות. צבע אדום ארגמני נוטה לכהה, באף פרי אדום ותבלינים. גוף מלא.

כמה? 110 שקלים.

הכי מתאים ל: מאכלי בשרים מכל הסוגים, אפילו סטייקים ותבשילי קדרה.

דבר המבקר: "פאונדר'ס אסטייט" היא סדרת הביניים של ברינג'ר, שתפקידה לספק יינות נגישים בתמחור סביר. המרלו הנוכחי מפתיע מאד בהיותו הרבה פחות עגול וידידותי מהצפוי ליין מסוגו. לצד האלגנטיות יש במרלו הזה עוצמה וכוח בלתי משתמעים, מה שמאפשר ליהנות ממנו אפילו לצד נתח בשר גדול ומדמם על הגריל. יין לא רע בכלל שמספק תמורה טובה בהחלט לכסף.

תמורה לכסף: 4/5.

בשמונה מילים: ממרלו קליפורני טיפוסי מצפים לפחות; היין הזה מספק יותר.

ברינג'ר, פאונדר'ס אסטייט קברנה סוביניון 2009

Beringer, Founder's Estate Cabernet sauvignon 2009

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: היין מושתת על ענבי קברנה סוביניון בהם שולבו מעט ענבי פטיט סירה וקברנה פרנק. 8 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות. צבע אדום ארגמני, באף פרי שחור. גוף מלא.

כמה? 110 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים ותבשילי קדרה.

דבר המבקר: לא יין רע, אבל פחות מרשים בהשוואה למרלו מסדרת "פאונדר'ס אסטייט", שנסקר ממעל. פרי שחור, תבלינים, מבנה טוב וטאנינים מאוזנים; כל אלו ישנם ביין הזה, שכמו כל יינות ברינג'ר עשוי במקצועיות ברורה. בכל זאת, הוא לא מצליח לספק חוויית לגימה משמעותית ממש. לטעמי האישי הוא העיפרון החד קצת פחות בקלמר הטעימה הנוכחית.

תמורה לכסף: 2/5.

בשש מילים: יין עשוי היטב אבל שגרתי מעט.

ברינג'ר, נייטס ואליי אלוביום 1998

Beringer, Knights Valley Alluvium 1998

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: פירוש המילה "אלוביום" הוא הוא אדמת סחף. הקרקע בנייטס וואלי, ממנו מגיע היין היוקרתי הזה, היא אדמת סחף. היין מורכב מחמישה זנים שהמרכזי שבהם (מעל שני שליש מהבלנד) הוא מרלו ואליו נוספים קברנה סוביניון, קברנה פרנק, מלב קופטי ורדו. היינות מזני הענבים השונים התיישנו קרוב לשנתיים בחביות עץ אלון קטנות, מאלון צרפתי ואמריקאי ולאחר מכן מוזגו. צבע אדום אטום נוטה לשחור. באף פירות שחורים ותבלינים.

כמה: 315 שקלים.

הכי מתאים ל: תבשילי בשר עשירים וכבדים. סטייקים.

דבר המבקר: רכיבי הממסך אופייניים ליינות בורדו אבל מינון הזנים השונים, עם מרלו כנותן הטון המרכזי בבלנד, מספק יין לא בורדולזי בעליל. המאסה הקריטית של המרלו מספקת הרבה מאד רכות. מולה, בזכות הזנים השונים וההתיישנות הממושכת בחביות, ישנם עושר, מורכבות ומאסה. זה יין שמצליח להישמר מלהיגרר לכובד יתר. הוא לעיס אבל לא שתלטן, קרי: לגימה שלו לצד אוכל תשאיר מקום לתקרובת ולא תבלע אותו. זה יין מהנה מאד, מצוין בכל מובן, אף אם במשוואת תמחור/תמורה הוא מעט יקר מידי.

תמורה לכסף: 2.5/5.

בשבע מילים: קליפורני יוקרתי, לא זול אבל שווה לגימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully