וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל רחוב: השקשוקה של עמוס בבת ים

5.6.2012 / 6:46

המונית של קובי רובין רובין עוצרת לאכול בשקשוקה של עמוס בבת ים ומוצאת את המנה הכי חריפה שאתם יכולים לדמיין

עמוס הבגט הלוהט. קובי רובין
השקשוקה החריפה של עמוס/קובי רובין

בקצה הדרומי של בת ים, אי שם לפני שהכל הופך לראשון לציון, על שדרה קטנטנה אחרי סוף אזור התעשייה, עמוס עושה שקשוקה עשירה בטעמי המטבח הטריפוליטאי, עם הרבה כוסברה משוגעת.

כבר עשר שנים שעמוס יושב על הפינה הנידחת שרק יודעי דבר מכירים, ולו קהל לקוחות נאמן שלא מוותר על השריפה בחלל הפה (לא סתם הוא נקרא הבגט הלוהט). עמוס סבב במטבחים מינקות, ושאב את שגרת המטבח הביתי מהימים בהם החזיק אביו את מזנון ורדה בצומת מסמיה לפני ארבעים שנה ויותר.

לא כמו בבגט של עמוס, ישנם מקומות ברחבי הארץ המפחדים להחריף את מאכליהם מפחד בריחת לקוחות דלי פיגמנטים שחוששים מכל טיפת סחוג או פלפל צ'ומה, אבל את עמוס זה לא מעניין. רוב תושבי וסועדי המזנון לא מתבלבלים כאשר הם מוסיפים על הבוער בפה עוד חריף, בתואנה שהמאכלים שלו לא חריפים בכלל. כמו מנסים לתת לסובבים אותם שיעור לחיים: אין חריף מדי, ותמיד אפשר שהחריף, יהיה חריף יותר.

עמוס אוהב חריף מדי והלאה, וכך על הדלפק העשיר בכל טוב יש חריף אדום או ירוק אש. בדקתי, כואב. ישנם גם פלפלים ירוקים ברמת חריפות של טילים בליסטיים חתוכים למאיצי כוויה אחרי שעברו טיגון נגיעה להגברת החריפות.

מפחיד!

טוב, אם חייבים, אז חייבים.

טעמתי מחובתי, הכל נהיה מטושטש מדמעות.

אני אוהב חריף, אני מוסיף כל יום חריף כלשהוא על כל מאכל שיש על הדרך, אבל אצל עמוס, זה סיפור אחר לגמרי. אדים יצאו לי דרך הנקבוביות שלא ידעתי שיש לי בעוד עמוס עומד מולי מחייך וקהל לקוחות קבועים מגחך מסביב.

"אתה לא יודע לאכול חריף בכלל", אומר לי עמוס בעודו שולף מאיץ ולועס להנאתו.
"זה לא נחשב", אני אומר, "אתה שזוף ולא רואים עליך שאתה סובל".
"יא קובי, תסתכל על עצמך, אני לעומתך לא מזיע!", אומר עמוס ואני מחפש כוס חלב שאין להם בתפריט. אבל אולי יש מטף באיזור?

השקשוקה (17 שקלים בפיתה, 20 שקלים לבאגט ענק) ממוקמת בתוך פיתה די גדולה עשויה עבודת יד, שזה תמיד טוב מאוד לטעמי, ועל כך נוסיף את העובדה שעמוס מעמיס ידוע ללא בושה ומעצור. בפיתה, שיכבה עבה של שקשוקה לא נוזלית מדי, עם ריח נעים של בית של אמא. מהכיס עולים ריחות של כוסברה, פטרוזיליה וביצים טריות ברוטב שקשוקה מעולה, עם סלט ירקות קצוץ דק ועליו חריף הנוסף לפלפל צ'ומה בבסיס הפיתה. המתלהבים יכולים להוסיף גם צ'יפס, אבל זה מיותר.

לחרוכי הגרון מומלץ לשבת בחוץ, יש בריזה נעימה מכיוון הים. זהירות על התיאבון. החריף בחינם.


עמוס הבגט הלוהט. רחוב האורגים 12, בת ים. 03-5524532.
כשר בד''צ

שעות פתיחה: א'-ה' 08:00-20:00




לכל המדורים של אוכל רחוב

עמוס הבגט הלוהט. קובי רובין
עמוס הבגט הלוהט/קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully