וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק: אוכלים בזול ובגדול

יוגב ירוס

9.7.2012 / 19:00

השף יוגב ירוס ממסעדת מל ומישל חזר מביקור קולינרי בניו יורק ואיתו המלצות לדוכני אוכל ומסעדות לא יקרות במיוחד

טיול בארצות הברית הוא תמיד מסע לא קצר. את המסע הזה, שהיה מעיין סגירת מעגל התחלנו (אישתי ואני) בתפוח הגדול, המשכנו לדרום קליפורניה וקינחנו בעיר החטאים, שם המתינה סגירת מעגל מרגשת.

לפני כעשור, בתחילת המאה הנוכחית, כמו רבים לפני, נסעתי לארץ ההזדמנויות הגדולה, בעקבות החלום האמריקאי. התקבלתי לעבודה במסעדת ספגו (Spago) בלאס ווגאס, של השף לכוכבים- Wolfgang Puck, הגורדון רמזי של תחילת המילניום. הכול היה נראה כמו חלום: גרתי אצל אבי, קניתי אוטו וגם התקבלתי למסעדת היוקרה. הבעיה בחלומות היא שתמיד מתעוררים בדרך כלל בדיוק בשיא.

העבודה במסעדה התגלתה כמלחמה יומיומית עם העובדים שלא ממש אהבו את הילדון הלבנבן, שמשך בכמה חוטים כדי לעבור אחרי שבוע ממטבח ההכנות לפס הקדמי. אשר לבית הנוצץ של אבא? מאחר והשהות אצל אבא לא ממש ישרה קוו עם הציפיות הגבוהות, עברתי לגור בשכונת פועלים וממשכורת בוטנים שכרתי דירת חדר. אחרי תקופה חזרתי מאוכזב ולא הייתי מעוניין לשמוע על ארה"ב עד לאחרונה.

לפני הנסיעה, עמדה רשימה ארוכה של מסעדות שלא רציתי לפספס. עשיתי שיעורי בית והציפיות היו גבוהות. אבל כבר אמרנו מה ארה"ב אוהבת לעשות עם ציפיות?


עוד 20 המלצות למסעדות שוות בניו יורק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמות בשר שלא מביישת בקרנגי דלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

התחלנו לפקוד את מסעדות השפים עם השמות החמים ביותר בתפוח הגדול ונפרדנו מסכומים כואבים, לפעמים ללא סיבה. אבל ברגע אחד התוכנית נגדעה. לאחר ארוחה בה הוצאנו 200$, הלכנו לאכול סנדביץ' קורנדביף בדלי היהודי- Carnegi Deli, בשדרה השביעית (Midtown)שעלה 16.95$ והבנתי שהכריך היה לי יותר טעים (ומשביע) מהארוחה אצל השף המהולל.

היום, שלא כמו לפני עשור, הרשיתי למציאות להוליך אותי לאן שתרצה. הבנתי שאת החוויות האותנטיות לא אמצא בהיכלי הסעדה מכוכבים, אלא במעדניות המקומיות, בדיינרים ובאוכל רחוב.

בצ'יינה טאון נכנסתי למסעדת - Jing Fong החבויה בקומה השנייה של בניין ונראית יותר כמו אולם אירועים בשנחאי מאשר מסעדה בניו יורק. מסתבר שבימי ראשון הם מגישים ארוחת דים-סאם במחירים הזויים כמו 3-5$ לצלחת גדושה בכופתאות רכות ודחוסות בכל טוב ובה מלצרים שבקושי מדברים אנגלית מסתובבים בחלל העצום עם עגלות עמוסות במגדלי דים-סאם.
ואם בצ'יינהטאון עסקינן, Hong Kong Supermarket (הונג קונג סופרמרקט) הוא יעד מומלץ לחוויה סינית אותנטית, שם תמצאו כל מה שתוכלו לעלות בעיני רוחכם והרבה מעבר, החל בצפרדעים חיים ודגי ים מרהיבים וכלה בתבלינים, ירקות אקזוטיים וסוגי תה משובחים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרק מהביל ב-Totto Ramen/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי יום ארוך של שוטטות בין סמטאות צ'יינהטאון, וודאי תהיו שוב רעבים בערב. אם תרצו להמשיך באווירה אסייתית, בין השדרה התשיעית לשמינית (ליד ה- Theater district) תמצאו קיטון בקומת חצי מרתף, בשם –Totto Ramen. אם תגיעו לכאן בערב, רוב הסיכויים שתתקלו בתור ארוך. תהיו בטוחים שנרשמתם בכניסה וחכו שיקראו לכם (עשוי להיות גם יותר מחצי שעה). אומר לכם מעכשיו - שווה לחכות, גם בגשם.

נסו לתפוס מקום על הבר-מטבח (לא פשוט, יש רק 8 מקומות כאלו), שם תקבלו הצגה מהטבחים שיוצקים ציר לוהט לתוך קערות מהבילות, גדושות באטריות ראמן ארוכות. אם אתם לא מוציאים קולות מציצה מגונים, אתם לא אוכלים נכון. מנה עולה כאן בסביבות 12$ וזה משביע, קחו –Sapporo (בירה יפנית) ותיהנו מכול החוויה.

אם אתם רוצים להתפנק ולתכנן לעצמכם לילה ניו יורקי מושלם, תתקשרו בשעה 15:00 בדיוק לקוקטייל בר – PDT (Please Don't Tell) ושריינו לעצמכם מקומות על הבר (מומלץ לא ליותר מ- 4 אנשים). קצת קשה לתפוס מקום, היות והם מקבלים הזמנות לאותו הערב בלבד וקוו הטלפון שנפתח רק ב- 15:00 כמעט תמיד תפוס. אבל עם קצת עקשנות אני מאמין שתצליחו לשריין מקומות. הבר חבוי מאחורי תא טלפון ישן, בתוך מסעדת נקניקיות בשם Crif Dogs ב- east village, ללא ספק יעד מומלץ בפני עצמו. אל תתפתו להזמין נקניקייה לפני הדרינק, כי בפנים יש תפריט נקניקיות בבר שעליו חתומים מיטב השפים בעיר. אם אתם כמוני ופשוט לא עומדים בפיתוי, או שהקדמתם ויש לכם זמן לשרוף, תזמינו את ה- Jon Jon Deragon- נקניקייה עם תוספות בייגל.

הקוקטיילים ב- PDT נהדרים והחוויה כולה מוקפדת וחשאית. מספר האורחים בבר הקטן לא עולה על מספר מקומות הישיבה המוגבל. אז אם אתם מחפשים "פיק אפ בר" צפוף ומיוזע עם ריהאנה ברקע, זה לא המקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכניסה ל-PDT/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי ערב קוקטיילים, תרשו לי להמליץ לכם על בוהוריים מאוחרת אצל – , Miss Lily's ביסטרו ג'מייקני מתוק ב- Soho.
Miss Lilly's הוא מסוג המקומות שעוד לפני שמגיע האוכל, כבר טוב לך. הרגאי השקט ברקע, הרצפה המשובצת והאווירה הנינוחה עושים את העבודה. אני ממליץ בחום על ה- Jamaican Breakfast, הרכב מנצח של "פסטיבאלס" (Festivals)- כופתאות קמח תירס מטוגנות ו"אקי וקוד מלוח" (Ackee & salt fish)- שילוב מדהים בין פרי האקי האפריקאי ושבבי דג קוד מלוח.

למרות ואולי הודות לחמרמרות, אני ממליץ לא לוותר על דגימה מתפריט הקוקטיילים הקריביים. הם ייחודים, מרעננים ושווים בדיקה (זהירות מהחריפים שביניהם).

ואם איכשהו נשאר לכם קצת כסף מהתקציב, לחובבי הקולינריה שביניכם, אני ממליץ בחום רב על התוספת האחרונה למסעדת Per Se המכוכבת של המאסטר שף, תומאס קלר.
לא, ממש לא זול פה, אבל (וזה אבל גדול) התמורה שתקבלו בסלון שעוצב סביב הכניסה למסעדה, פשוט בלתי ניתן להשוואה מול אף מסעדה באותה הסקאלה.

Per Se, הלווין הניו יורקי למסעדת French Laundry הצפון קליפורנית, בעלת שלושת כוכבי מישלן, ידועה בשלושת חודשי ההמתנה לתפריט הטעימות בעלות של כ- 300 $ דולר לסועד. לסלון תוכלו להגיע ללא הזמנה כלל (כול עוד אתם לבושים בבגדי ערב, כולל ז'קט לגבר. אסור ג'ינס) וליהנות מתפריט א-לה-קארט, המורכב מנגזרת של תפריט הטעימות הנחשק. רוב המנות מתומחרות בין 30- 40$ וישנו תפריט טעימות קינוחים ב- 65$. התענגנו על מנת לובסטר ומקרוני במסקרפונה, שני קינוחים בלתי נשכחים ושתי כוסות יין רוזה בפחות מ- 120$.

נכון, לא ארוחה מלאה, אבל שלל הפינוקים הבלתי פוסק שמקבלים לשולחן (לחמניות ובגטים עם חמאה צרפתית, מתאבנים ואח"כ שלל פטיפורים ועוגיות על חשבון הבית) בהחלט השלימו את החוויה לערב בלתי נשכח. המוטיב החוזר לאורך כול האירוח ב – Per Se Salon הינו ללא ספק דיוק. מרגע הליווי לשולחן ועד הפרידה בדלת, לא תמצאו פרט אחד שלא חשבו עליו עבורכם. החוויה אולי לא זולה, אך בהחלט אחת מהתמורות הטובות שתמצאו בהשוואה למסעדות אחרות באותה הסקאלה, אם יש כאלה.

ניו יורק היא ממש לא עיר זולה אבל ניתן בקלות למצוא תמורות טובות לכול כיס. צריך רק לגרד קצת מתחת לפני השטח המתוייר ולהתרחק ממלכודות התיירים הגנריים שאתם עלולים להיקלע אליהם, תוך ניסיון נואש להספיק הכול ולראות הכול. תרשו לעצמכם לנפוש באמת ופשוט להתהלך ברחוב, להריח, להתבונן, לטעום ולחקור. להיות תייר זה סטטוס מלחיץ ותלוש מהמציאות. היו עצמכם ותיהנו מהעיר הקסומה והצבעונית הזו. כדי ליהנות מעיר מדהימה כמו ניו יורק, באמת שלא מתבקש הרבה יותר מלהוציא את הפרצוף מהמפה ופשוט להיות נוכח.



יוגב ירוס הוא השף של מסעדת מל ומישל בתל אביב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארוחה ג'מייקנית/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתובות:

Carnegie Deli- 854 7th Avenue at 55th Street

Jing Fong- 20 Elizabeth St
(between Canal St & Bayard St)

Hong Kong Supermarket- 157 Hester St
(between Elizabeth St & Bowery)

Totto Ramen- 366 W 52nd St
(between 9th Ave & 8th Ave)

Crif Dogs/ PDT- 113 St. Marks Pl
(between 1st Ave & Avenue A)

Per Se Salon- 10 Columbus Circle
(between Broadway & W Central Park)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Per Se Salon/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • ניו יורק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully