וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת יין: האדומים של ברקן

1.8.2012 / 8:35

ברמות שונות ועם תג מחיר לא גבוה במיוחד, מצטיירים האדומים החדשים של יקבי ברקן כיינות עם תמורה נאה לכסף - אבי אפרתי לוגם

טעימת השבוע מוקדשת ליינות האדומים של יקב ברקן. מברקן קברנה סוביניון רזרב 2009, דרך שלושת יינות סדרת "אלטיטיוד 2009", שיצאו לאחרונה ועד ברקן קברנה סוביניון סופרייר 2007 היוקרתי. יין ה"רזרב 2009" מתגלה כסטנדרטי בלבד. לעומתו, יינות אלטיטיוד טובים. עם שלושתם כדאי להתאפק מעט; לפחות עד אמצע החורף ואם אפשר אפילו קצת יותר. בכל זאת, הם מוצלחים בהחלט ומרתק לטעום אותם זה לצד זה, להתרשם מההשפעה הנבדלת של גובה הכרמים על סגנון היין. יינות אלטיטיוד משתנים ברמתם משנה לשנה. הפעם הם בהחלט שווים ובתג המחיר שלהם – 125 שקלים – התמורה לכסף נאה. את השיחוק מספק יין הסופרייר. הוא פשוט מצוין, לטעמי מטובי האדומים שנוצרו כאן בשנים האחרונות.

לחיים!

ברקן, קברנה סוביניון רזרב 2009

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 90% ענבי קברנה סוביניון ו-10% מרלו מכרמים בדרום רמת הגולן, הגליל העליון והרי יהודה. 20 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות (30% מהן חדשות). צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום. גוף בינוני. 13.8% כוהל בנפח.

כמה? 70 שקלים.

הכי מתאים ל: פיצות, פסטות, כריכי עוף, רוסטביף.

דבר המבקר: ה"קברנה רזרב" אמור להיות יציאת ה-VALUE FOR MONEY של ברקן. היו פעמים שאכן היה כזה. הפעם פחות. הוא לא רע בכל פרמטר ואפשר בהחלט ללגום ממנו, אבל הוא לא באמת מספק את הדבר הנוסף ההוא, שיהפוך אותו לבולט בקבוצת המחיר שלו – אדומי הטווח הזול-בינוני.

תמורה לכסף: 2.5/5 (תמורה ריאלית לכסף).

במילה אחת: סטנדרטי.

ברקן, אלטיטיוד קברנה סוביניון רזרב 2009 412+

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי קברנה סוביניון, רובם מכרם אבני איתן בדרום רמת הגולן וחלקם מכרם דישון בעמק קדש. גובה הכרמים 412 מ'. 14 חודשי התיישנות בחביות חדשות, רובן מאלון צרפתי. צבע אדום ארגמני. באף פרי שחור ותבלינים. גוף מלא. 13.8% כוהל בנפח.

כמה? 125 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים.

דבר המבקר: סגור כאגרוף אבל יהיה בוודאי נעים, סימפטי ואפשרי בהמשך. לטעמי, לאחר טעימת שלושת היינות, האף שמדובר ביין איכותי בהחלט, הוא הקצת פחות מוצלח מבין השלושה.

תמורה לכסף: 2.5/5 (תמורה ריאלית לכסף).

בתשע מילים: גם המוצלח קצת פחות מבין השלושה הוא יין טוב.

ברקן, אלטיטיוד קברנה סוביניון רזרב 2009 624+

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי קברנה סוביניון מכרם עלמה בגליל העליון, בגובה 624 מ'. 14 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון, רובן צרפתי ומיעוטן אמריקאי. צבע אדום רך. באף פרי שחור ושוקולד. גוף מלא. 14% כוהל בנפח.
כמה? 125 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים.

דבר המבקר: הסגור מבין השלושה. אפשר בהחלט ללגום ממנו כבר כעת, הוא אפילו סימפטי, אבל ברור שצפונותיו ממתינות עדיין להתגלות. כשתתגלינה (זה לא צריך לקחת יותר מחצי שנה) מדובר יהיה ביין מוצלח במיוחד, שמספק תמורה נאה ביותר לכסף.

תמורה לכסף: 4/5.

בארבע מילים: פוטנציאל של יין מצוין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

ברקן, אלטיטיוד קברנה סוביניון רזרב 2009 720+

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי קברנה סוביניון מכרם דובב שבהר גודרים, בגובה 720 מ'. 14 חודשי התיישנות בחביות חדשות מעץ אלון צרפתי. צבע אדום-סגול כהה. אף מלא בפירות אדומים ושחורים. גוף מלא. 13.8% כוהל בנפח.

כמה? 125 שקלים.

הכי מתאים ל: קדירות.

דבר המבקר: יין בנוי היטב, בעל פוטנציאל להיות נעים, אלגנטי, מאוזן. הנגיש מבין השלושה, נכון לכרגע, אבל גם הוא יהיה במיטבו בהמשך.

תמורה לכסף: 3.5/5 (תמורה טובה בהחלט לכסף).

בשלוש מילים: להתאפק עד החורף.

ברקן, קברנה סוביניון סופרייר 2007

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי קברנה סוביניון מחלקות נבחרות מכרמים בגליל העליון. ענבי כל חלקה הותססו בנפרד. 21 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון (84% מהן צרפתיות והשאר אמריקאיות). היין עבר סינון קל בלבד ותיתכן היווצרות משקעים טבעיים בתחתיתו. צבע אדום עמוק נוטה לשחור. באף פרי אדום ושחור, טבק, וניל ושוקולד. גוף מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 225 שקלים.

הכי מתאים ל: ארוחות כבדות ועשירות.

דבר המבקר: קברנה סוביניון רציני במיטבו: מורכב, עשיר, אלגנטי, מאוזן, מרשים באמת ומצוין ממש. יין שמספק הנאה צרופה ואפשר ללגום אותו כבר כעת, או לפחות כשיתחיל קצת להתקרר. ושאפו לברקן!

תמורה לכסף: 4/5.

בחמש מילים: מטובי היינות שיוצרו כאן בזמן האחרון.

  • עוד באותו נושא:
  • יקבי ברקן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully