וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל רחוב: מנסף אל סולטאן

7.8.2012 / 8:10

המונית של קובי רובין מגיעה לרהט בכדי לפתוח שולחן עם מנסף עוף רך ומתובל שמספיק לשני אנשים רעבים

מנסף אל סולטאן. קובי רובין
הפאסט פוד של הסלואו פוד הבדואי/קובי רובין

הלקוחות הקבועים שלי יודעים שנסיעה איתי מחוץ לעיר היא תמיד הזדמנות מושלמת לחפש אוכל, עקב העובדה שאני כל הזמן רעב גם ככה. ולכן, בדרך מבאר שבע כאשר החלטתי להיכנס לרהט, ביקשתי מהלקוח השבוי שלי לעשות עצירת מילוי בטן במנסף של סולטאן. הוא נשאר במונית. חשש לחייו ולקיבתו.

סולטאן אבו ג'רבוע, טבח במקצועו, חזר לפני שש שנים הביתה לרהט, אחרי זמן רב במטבחים ברחבי הארץ, רק בשביל לגלות שהכי טוב בבית. במקום לנסות להתרחק מהאוכל של הבית כמה שיותר כמו שעשה בעבר, חזר סולטאן ופתח את הפאסט פוד של הסלואו פוד הכי בדואי שיש.

כך, במקום לפתוח עוד מסעדה עם כמה מאכלים סמי-אותנטיים, התמקד סולטאן בהכנת המנסף. רק מנסף בשלוש גרסאות שונות של בשר: בשר כבש, בשר טלה והגרסה הכמעט חלבית, בשר עוף. מנסף, מי שלא יודע, זוהי גרסה בדואית של החמין היהודי – תבשיל בשר וירקות המבושל שעות על אש קטנה על מנת שיצאו טעמיו אחד של השני בעסיסיות.

בימים עברו היו נשות הבדואים חייבות לטרוח שעות רבות בקניית חומרי הגלם לתבשיל ובהתקנתו, דבר שגזל מהן זמן רב שחסר לכולם. היום הגברים ברהט משתעשעים עם המחשבה שסולטאן גרם לנשים להיות עצלניות, מאחר והן שולחות אותם הגברים לקנות מנסף מוכן מסולטאן, ולא טורחות כמו פעם.

במקום לקחת את המנה ולברוח, כמו שעושים המקומיים, החלטתי להוציא את הנוסע המפוחד שלי מהרכב ולהתיישב לשולחן לאכול את המנה הזולה (25 שקלים) שהיא ענקית ומשביעה. המנסף, מתובל עד בלי די (ולפעמים כשמדובר באורז – זה יותר מדי) עמוס בשברי ירקות עסיסיים ורכים, דבר שהופך אותו בביס אחד לאחת המנות המומלצות למי שרוצה לאכול לשובע על הדרך ולא מפחד מאוכל פיקנטי מדי.


לכל המדורים של אוכל רחוב
מתכון למנסף - מתכון של דוחול ספאדי

מנסף אל סולטאן. ברהט אין כתובות - בכניסה לרהט מכיוון שובל, 100 מ' לפני כיכר השנייה (כיכר השוק) בצד ימין. 050-4444498. לא כשר

שעות פתיחה: כל השבוע 09:00-22:00

מנסף אל סולטאן. קובי רובין
מנסף אל סולטאן/קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully